Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Är verkligen Gehrke rätt man för Köping? Tillåt mig tvivla. Köping trampar mycket vatten.
Karln är en fantastisk fin människa ska dock tilläggas.
Efter att ha läst hans senaste krönika är jag benägen att hålla med dig. Dock kanske av en liten annan anledning.
Fanns det verkligen ingen vuxen person i föreningen som kunde stoppa honom från att publicera den texten? Det språkbruket och de personangreppen skulle aldrig ha kommit från förra coachen (Panagiotis Nikolaidis), eller för den delen från någon annan coach i SBL, det är jag övertygad om.
Istället för att bli så kränkt över att experter gör det som är deras jobb - nämligen att ha åsikter - och lägga tid och energi på att skriva ett långt "svar" så kanske det är bättre att lägga det på det egna laget och kanske på scouting av motståndarna?
Och allt prat om budget, totala antalet seniorlandskamper, ålder på spelare, erfarenhet hos importer?
Köping Stars har aldrig haft större spelarbudget, ingen i Köping Stars har någonsin spelat seniorlandskamper, årets lag har den högsta medelåldern, med några få undantag har amerikanska importer kommit direkt från collage (nu har de flera års erfarenhet av proffsspel) tidigare och trots det kunde laget tidigare komma 3:a.
Köping Basket/Stars har, åtminstone tidigare, setts som den trevliga klubben, med trevliga supportar och trevlig personal dit även bortalag och bortasupportrar uppskattat att komma. Man kan ju fundera på om krönikan passar in bra i den bilden.