Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Intressant att höra ditt resonemang. Rickard Eriksson och Kalpakas tycker jag håller hög klass. De sviker aldrig.
Vem eller vilka syftar du på?
De två domare du nämner är kanske våra högst rankade domare men när man dömer i team så är man inte bättre än den svagaste länken och när någon i teamet tar konstiga beslut så dras betyget ner som helhet. En sak som jag reagerat på är när man har en sk domarkonferens för att diskutera ett domslut som ev ska bedömas som en "osportslig foul". Min erfarenhet som domare i fotboll och bandy i trettio år är att man "inte" ska leta fel. Är man inte säker så ska man hellre fria än fälla. En osportslig foul bör man se direkt kan jag tycka. Senast i matchen mellan Köping och Jämtland inträffade en situation där man dömde två osportsliga foul (en till vardera laget) efter en lång diskussion och ingen (förutom domarna) fattade någonting. I Svensk basket har vi inte resurser till sk videogranskning vilket gör att det blir fel ibland och det får man leva med, men man bör ändå kunna diskutera domarnas attityd mot spelare och ledare.