2022-03-01, 20:37
Medlem
Efter att ha ledigt med 15 poäng i halvtid så tappar man till oavgjort och förlorar i förlängningen mot Kroatien hemma. Sverige ligger dock fortfarande på avancemangplats då 3/4 går vidare, men man möter Finland och Slovenien i juni och juli som lär bli svåra matcher, framförallt då Markkanen och Doncic lär vara tillbaka från NBA.
Citera
2022-03-02, 21:38
Medlem
Uppsala besegrar RIG Mark med 90-80 inför 500 åskådare och vinner därmed SEH's grundserie vilket innebär att man är sportsligt klara för SBL. Med tanke på att ekonomin ser god ut nuförtiden och allt runt omkring verkar vara detsamma så är det bara att gratulera till SBL-platsen!

Ytterligare en SBL-biljett står på spel, och den kommer gå till vinnaren av slutspelet. Uppsala lär ju ta hem det, så då får väl antingen tvåan i grundserien eller finalisten i slutspelet platsen? Vilket isåfall blir Kalmar eller Högsbo.
Citera
2022-03-06, 06:00
Medlem
Brittney Griners i Phoenix Mercury och USAs damlandslag i basket har fastnat i tullen för innehav av cannabisolja när hon försökt att lämna Ryssland som hon spelat i under vinteruppehållet av WNBA, och i ett värsta scenario-fall riskerar hon hela 10 års fängelse!

https://www.svd.se/amerikansk-basketstjarna-fast-i-ryssland
Citera
2022-03-09, 21:39
Medlem
Måste bara säga att jag mår fysiskt dåligt av att se hur vissa av domarna i SBL beter sig. En av de domare som anses vara bästa i landet kör fullkomligt över sina kollegor och letar fel för att dela ut tekniska och osportsliga foul. Det är si pinsamt dåligt så att man mår illa. Att Coach Gerhke blev utvisad kan jag förstå då han fick nog av idioterna med pipa och säkert sa något mindre lämpligt.
Svensk basket har tyvärr de domare man förtjänar.
Citera
2022-03-10, 14:41
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Måste bara säga att jag mår fysiskt dåligt av att se hur vissa av domarna i SBL beter sig. En av de domare som anses vara bästa i landet kör fullkomligt över sina kollegor och letar fel för att dela ut tekniska och osportsliga foul. Det är si pinsamt dåligt så att man mår illa. Att Coach Gerhke blev utvisad kan jag förstå då han fick nog av idioterna med pipa och säkert sa något mindre lämpligt.
Svensk basket har tyvärr de domare man förtjänar.

Intressant att höra ditt resonemang. Rickard Eriksson och Kalpakas tycker jag håller hög klass. De sviker aldrig.

Vem eller vilka syftar du på?
Citera
2022-03-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Intressant att höra ditt resonemang. Rickard Eriksson och Kalpakas tycker jag håller hög klass. De sviker aldrig.

Vem eller vilka syftar du på?

De två domare du nämner är kanske våra högst rankade domare men när man dömer i team så är man inte bättre än den svagaste länken och när någon i teamet tar konstiga beslut så dras betyget ner som helhet. En sak som jag reagerat på är när man har en sk domarkonferens för att diskutera ett domslut som ev ska bedömas som en "osportslig foul". Min erfarenhet som domare i fotboll och bandy i trettio år är att man "inte" ska leta fel. Är man inte säker så ska man hellre fria än fälla. En osportslig foul bör man se direkt kan jag tycka. Senast i matchen mellan Köping och Jämtland inträffade en situation där man dömde två osportsliga foul (en till vardera laget) efter en lång diskussion och ingen (förutom domarna) fattade någonting. I Svensk basket har vi inte resurser till sk videogranskning vilket gör att det blir fel ibland och det får man leva med, men man bör ändå kunna diskutera domarnas attityd mot spelare och ledare.
Senast redigerad av kirespappapa 2022-03-10 kl. 15:30.
Citera
2022-03-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Nej, det flesta som har hoppat av är sådana som jobbar kring Stars-matcherna. Mer eller mindre alla faktiskt.

Det här påståendet är i efterhand ganska roligt faktiskt. Vi är ganska många som jobbar runt matcherna eftersom även golvet ska läggas på och plockas bort varje hemmamatch. Det var tydligen inga problem att hitta nytt folk, eller så var det bara ett inlägg i affekt.
Citera
2022-03-20, 10:02
Medlem
zebra121s avatar
Några tankar kring det kommande kvartsfinalspelet?

Norrköping Dolphins - Umeå
Jämtland Basket - Köping Stars
Södertälje - Nässjö
BC Luleå - Borås Basket

Om inte Nässjö får tillbaka någon eller några spelare blir det tre raka för SBBK och dessutom med stora siffror. Umeå bör inte kunna röra Norrköping men å andra sidan är jag inte helt övertygad om att det blir tre raka. Umeå visade i första halvlek att de kan vara med och leka.

Borås fina form till trots så får Luleå favoritskapet i form av fördel av hemmaplan. Jämtland bör avfärda Köping men de kanske kan sno en fajt?
Citera
2022-03-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det här påståendet är i efterhand ganska roligt faktiskt. Vi är ganska många som jobbar runt matcherna eftersom även golvet ska läggas på och plockas bort varje hemmamatch. Det var tydligen inga problem att hitta nytt folk, eller så var det bara ett inlägg i affekt.
Nej, det var inget inlägg i affekt och ditt inlägg bekräftar ju dessutom det jag skrev även om du säkerligen inte förstår det.
Citera
2022-03-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Nej, det var inget inlägg i affekt och ditt inlägg bekräftar ju dessutom det jag skrev även om du säkerligen inte förstår det.

Det var ju inte så att alla som jobbade runt matcherna slutade efter förra säsongen. Det var rent skitprat om man ska vara ärlig. Orsaken till att det behövdes nytt (mer) folk är att det är betydligt mer att göra innan och efter hemmamatcherna i nya hallen.
Citera
2022-03-23, 09:31
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Rätt imponerande med bortaseger faktiskt, kommer ihåg att Kroatien mötte "Dream Team" i OS-finalen 1992..

Hade varit sensationellt om Sverige skulle gå till Basket-VM, istället för Fotbolls-VM

Kommer aldrig hända. Inte en chans att vi slår hämnd sugna finnar på bortaplan eller vinner över Slovenien.
Citera
2022-03-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Några tankar kring det kommande kvartsfinalspelet?

Norrköping Dolphins - Umeå
Jämtland Basket - Köping Stars
Södertälje - Nässjö
BC Luleå - Borås Basket
Norrköping 3-0
Jämtland 3-1
Södertälje 3-0
Luleå 3-1

Norrköping - Luleå 4-2
Jämtland - Södertälje 4-3

Norrköping - Jämtland 4-3
Citera