Citat:
Ursprungligen postat av
RetardedHaT
Nej det handlar inte om abstinens, verkar helt enkelt som att han inte tål naloxonet antar jag?
Han skulle prata med kliniken på måndag om hans biverkningar ej ändrats så får väl se om han får testa vanlig bup eller om ett byte till metadon, smidigast hade väl enligt mig varit till levopidon direkt men själva överläkaren till laro där han går var på semester till i början på Mars så inte säkert det blir något byte innan det, får väl se, hoppas bara gabben orkar hålla emot biverkningarna vill verkligen inte att han ska tillbak till det aktiva när han kommit så långt som han har redan!
Vad jag lärt mig under mina år på LARO är att man måste vara extremt ärlig med dem.
Känner man att det man går igenom kommer leda till ett återfall så måste man säga det och tala om att man inte litar på sig själv med att åka hem i det skicket man är.
Om det sen leder till att bli inneliggande tills de fått ordning på medicinering eller om det leder till en förändring direkt men att han kanske får komma dit varje dag (inklusive helger) ett tag får man tåla.
Ja om er mottagning brukar ge levopidon och det brukar funka så visst.
Naloxonet vet jag att många får riktigt tufft med så det borde dem hört förut.
Vad jag menade med abstinensen är att man kan ju få tuff abstinens i början när man har suboxone om man tagit annat precis innan man gick på, mer därför jag frågade