2022-02-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamboom666
Ja precis, lyckades trappa ner en hel del men inte till noll. När jag va där såg jag anständig ut fina kläder, fixad i håret osv. Så skulle egentligen komma som ett riktigt vrak. Många här pratar om behandlingshem det går inte, har barn och föräldrar som är gamla de behöver mig. Där jag bor finns en mottagning sen är närmsta på 20 mil och hämta medicin varje dag i 3 mån går väl knappt? Skulle vilja sluta helt och hållet egentligen.
Vart bor du som har närmsta klinik 20 mil bort? Hur nära ligger närmsta sjukhus/psykistri?
Citera
2022-02-19, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Nej det handlar inte om abstinens, verkar helt enkelt som att han inte tål naloxonet antar jag?

Han skulle prata med kliniken på måndag om hans biverkningar ej ändrats så får väl se om han får testa vanlig bup eller om ett byte till metadon, smidigast hade väl enligt mig varit till levopidon direkt men själva överläkaren till laro där han går var på semester till i början på Mars så inte säkert det blir något byte innan det, får väl se, hoppas bara gabben orkar hålla emot biverkningarna vill verkligen inte att han ska tillbak till det aktiva när han kommit så långt som han har redan!

Vad jag lärt mig under mina år på LARO är att man måste vara extremt ärlig med dem.
Känner man att det man går igenom kommer leda till ett återfall så måste man säga det och tala om att man inte litar på sig själv med att åka hem i det skicket man är.
Om det sen leder till att bli inneliggande tills de fått ordning på medicinering eller om det leder till en förändring direkt men att han kanske får komma dit varje dag (inklusive helger) ett tag får man tåla.
Ja om er mottagning brukar ge levopidon och det brukar funka så visst.
Naloxonet vet jag att många får riktigt tufft med så det borde dem hört förut.
Vad jag menade med abstinensen är att man kan ju få tuff abstinens i början när man har suboxone om man tagit annat precis innan man gick på, mer därför jag frågade
Senast redigerad av Purplepanic 2022-02-19 kl. 16:35.
Citera
2022-02-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Vad jag lärt mig under mina år på LARO är att man måste vara extremt ärlig med dem.
Känner man att det man går igenom kommer leda till ett återfall så måste man säga det och tala om att man inte litar på sig själv med att åka hem i det skicket man är.
Om det sen leder till att bli inneliggande tills de fått ordning på medicinering eller om det leder till en förändring direkt men att han kanske får komma dit varje dag (inklusive helger) ett tag får man tåla.
Ja om er mottagning brukar ge levopidon och det brukar funka så visst.
Naloxonet vet jag att många får riktigt tufft med så det borde dem hört förut.
Vad jag menade med abstinensen är att man kan ju få tuff abstinens i början när man har suboxone om man tagit annat precis innan man gick på, mer därför jag frågade
Jag håller koll på han dagligen så ett återfall är inte aktuellt tills han pratat med läkaren iallafall, funderade mer på om själva biverkningarna kan vara av buppet eller om det endast är från naloxonet (huvudvärk, muskelryckningar och darrningar), aldrig varit med om det själv när jag gått på bup men alla är ju olika som vi vet.

Tänkte mer på om läkaren kommer vilja testa rent bup eller om han kan be om metadonet direkt? Vet personligen om att han inte klarar sig i många månader på endast bup så jag hade föredragit att han började på mettat direkt men jag är ju tyvärr inte läkaren men suboxonet är helt klart ohållbart har sett hans jävla ryck o darrningar och ser förjävligt ut.

Och själva biverkningarna och det är inte från någon AT han höll sig till endast röka sista 4-6 veckorna innan han ställdes in på suboxonet!
Citera
2022-02-24, 15:33
Medlem
KringExs avatar
I onsdags så drack jag (på frivillig basis) 400 mg Antabus men jag kände redan på eftermiddagen att jag ångrade mig och jag vill inte kurera på Antabus. Mycket pga av den hemska biverkninen dålig andedräkt.. så jag har inte tagit dagens dos som jag fick med mig hem. Jag kommer att säga att jag vill avbryta detta när jag ska till laro imorgon.
Tror ni att det är lugnt att ta någon öl i morgon kväll när det har gått över 50 timmar sedan intaget?
Jag har bara tagit en tablett så jag har ju inte byggt upp något lager Antabus i kroppen
Citera
2022-02-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
I onsdags så drack jag (på frivillig basis) 400 mg Antabus men jag kände redan på eftermiddagen att jag ångrade mig och jag vill inte kurera på Antabus. Mycket pga av den hemska biverkninen dålig andedräkt.. så jag har inte tagit dagens dos som jag fick med mig hem. Jag kommer att säga att jag vill avbryta detta när jag ska till laro imorgon.
Tror ni att det är lugnt att ta någon öl i morgon kväll när det har gått över 50 timmar sedan intaget?
Jag har bara tagit en tablett så jag har ju inte byggt upp något lager Antabus i kroppen
Inte för att vara taskig, men är verkligen det första jag fetade en stor anledning? Jag tror snarare att den värsta biverkningen du upplever är att du inte kan bli packad. Är inte dålig andedräkt att föredra framför ett liv i fortsatt missbruk? Jag vet att det är svårt att bli ren och att inte lyckas direkt är ingen skam, men att vara ärlig mot sig själv tror jag är en av nycklarna till att bli ren.

Vill du bli ren efter ett tungt missbruk tror jag "någon öl på kvällen" inte är det bästa. Kanske blandar ihop dig med nån annan, jag läser i tråden då och då, men du är väl rätt färsk i laro också?

För mig, som inte känner dig öht, låter det som att du vill slippa vara nykter.
Citera
2022-02-24, 21:47
Medlem
Är det någon här som går på Solna-Sundbybergs beroendemottagning?
Skicka pm om ni inte vill outa
Citera
2022-02-24, 22:17
Medlem
Citat:
Du har drygt 12.5mg antabus kvar i kroppen efter 50h, om det går att dricka eller inte på den dosen vet jag tyvärr inte då jag aldrig ätit antabus men låter som en väldigt låg dos så jag skulle gissa på det.

Men som den andra personen sa, knappast att det är dålig andedräkt som får dig att inte vilja köra en kur då du säger att du vill dricka, då är anledningen att du vill dricka, du behöver inte ljuga för oss på flashback vi dömer ingen!

Hör gärna av dig om hur det gick om du nu väl testar!
Citera
2022-02-25, 08:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Inte för att vara taskig, men är verkligen det första jag fetade en stor anledning? Jag tror snarare att den värsta biverkningen du upplever är att du inte kan bli packad. Är inte dålig andedräkt att föredra framför ett liv i fortsatt missbruk? Jag vet att det är svårt att bli ren och att inte lyckas direkt är ingen skam, men att vara ärlig mot sig själv tror jag är en av nycklarna till att bli ren.

Vill du bli ren efter ett tungt missbruk tror jag "någon öl på kvällen" inte är det bästa. Kanske blandar ihop dig med nån annan, jag läser i tråden då och då, men du är väl rätt färsk i laro också?

För mig, som inte känner dig öht, låter det som att du vill slippa vara nykter.

Citat:
Du har drygt 12.5mg antabus kvar i kroppen efter 50h, om det går att dricka eller inte på den dosen vet jag tyvärr inte då jag aldrig ätit antabus men låter som en väldigt låg dos så jag skulle gissa på det.

Men som den andra personen sa, knappast att det är dålig andedräkt som får dig att inte vilja köra en kur då du säger att du vill dricka, då är anledningen att du vill dricka, du behöver inte ljuga för oss på flashback vi dömer ingen!

Hör gärna av dig om hur det gick om du nu väl testar!

Det är av exakt den anledningen jag inte vill fullfölja Antabus behandlingen. Jag hittar inte på att jag får en vidriga andedräkt av det, varför skulle jag hitta på det? Dålig andedräkt står ju tom som en vanlig biverkning på Fass. Känns typ som en rutten vitlök 😂
Citera
2022-02-25, 08:44
Medlem
Citat:
Det är av exakt den anledningen jag inte vill fullfölja Antabus behandlingen. Jag hittar inte på att jag får en vidriga andedräkt av det, varför skulle jag hitta på det? Dålig andedräkt står ju tom som en vanlig biverkning på Fass. Känns typ som en rutten vitlök 😂
Okej så att du också vill dricka är inte en av anledningarna? Med tanke på att du skrev att du ville dricka öl, men som sagt så dömer jag ingen jag käkar oxy varje dag för min smärta men dricker ändå alkohol då och då.

Hur som helst så skriv gärna hur det gick att dricka då antabusen inte borde påverka dig allt för mycket i den mängden som är kvar i sitt blod efter 50 timmar.
Citera
2022-02-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ingen tror nog att du hittar på det, jag var mer inne på att du väljer att intala dig själv att det är orsaken till att du vill sluta. Men i samma inlägg som du tar upp andedräkten, så frågar du när du kan dricka igen.

Jag tror att du vill sluta med den för att få slippa vara nykter, men det är skönare för dig mentalt att fokusera på det där med andedräkten.

Berätta på laro, eller om du har nån psykolog eller liknande på annat håll, exakt vad du skrev här. Du är en missbrukare som letar ursäkter att kunna berusa dig.

Men jag vet hur det är, ett återfall är inget misslyckande. Det är bara bryta ihop och komma igen. Försök jobba på att vara ärlig mot dig själv.
Citera
2022-02-25, 12:19
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Okej så att du också vill dricka är inte en av anledningarna? Med tanke på att du skrev att du ville dricka öl, men som sagt så dömer jag ingen jag käkar oxy varje dag för min smärta men dricker ändå alkohol då och då.

Hur som helst så skriv gärna hur det gick att dricka då antabusen inte borde påverka dig allt för mycket i den mängden som är kvar i sitt blod efter 50 timmar.

Ja detr klart att det är en av anledningarna också. Jag ska t ex ikväll på middag hos mina svärföräldrar och då vill jag kunna ta en öl till maten.
Jag ska testa dricka en folköl i eftermiddag och se hur jag reagerar, om jag kan ta en öl till middagen ikväll. Jag ska uppdatera dig om någon timme

Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Ingen tror nog att du hittar på det, jag var mer inne på att du väljer att intala dig själv att det är orsaken till att du vill sluta. Men i samma inlägg som du tar upp andedräkten, så frågar du när du kan dricka igen.

Jag tror att du vill sluta med den för att få slippa vara nykter, men det är skönare för dig mentalt att fokusera på det där med andedräkten.

Berätta på laro, eller om du har nån psykolog eller liknande på annat håll, exakt vad du skrev här. Du är en missbrukare som letar ursäkter att kunna berusa dig.

Men jag vet hur det är, ett återfall är inget misslyckande. Det är bara bryta ihop och komma igen. Försök jobba på att vara ärlig mot dig själv.

Jag vill kunna ta en öl eller två när jag känner för det. Sen att jag fick andedräkt som en död människa gjorde det inte svårare att avbryta det. Jag blev istället dos sänkt ett tag framåt. Från 16 mg till 12 mg
Citera
2022-02-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ja detr klart att det är en av anledningarna också. Jag ska t ex ikväll på middag hos mina svärföräldrar och då vill jag kunna ta en öl till maten.
Jag ska testa dricka en folköl i eftermiddag och se hur jag reagerar, om jag kan ta en öl till middagen ikväll. Jag ska uppdatera dig om någon timme

Jag vill kunna ta en öl eller två när jag känner för det. Sen att jag fick andedräkt som en död människa gjorde det inte svårare att avbryta det. Jag blev istället dos sänkt ett tag framåt. Från 16 mg till 12 mg
Subben kommer ge samma effekt då du är över takeffekt nivån i blodet ändå så de är då inga problem, sen så förstår jag att man inte vill lukta skit ur käften hela tiden, låter förjävligt.

Och det låter bra att testa med en folköl, och jag håller med dig man vill kunna ta en öl eller två när man känner för det, så länge man håller det till en stabil nivå och inte dricker allt för ofta.

Ha det gött med svärföräldrarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in