2022-02-23, 23:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Så du litar på Anders Tegnell, Johan Carlson och Johan Giesecke?
Vad har det med saken att göra? Kan du förklara det för mig? Det är helt obegripligt hur era antivaxxarhjärnor får kortslutning och slår bakåtvolter helt chansartat. Era hjärnor måste vara som någon form av slumptalsgeneratorer som drivs av en verklighet som betraktas genom ett kaleidoskop.

Jag påpekade alltså att "om du inte vill vaccinera dig så behöver du inte. Svårare än så är det inte."

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Om du inte vill vaccinera dig så behöver du inte. Svårare än så är det inte.

Och din uppföljare blev alltså: "Så du litar på Anders Tegnell, Johan Carlson och Johan Giesecke?"

Jisses amanda. Haha....
Citera
2022-02-23, 23:24
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra? Kan du förklara det för mig? Det är helt obegripligt hur era antivaxxarhjärnor får kortslutning och slår bakåtvolter helt chansartat. Era hjärnor måste vara som någon form av slumptalsgeneratorer som drivs av en verklighet som betraktas genom ett kaleidoskop.

Jag påpekade alltså att "om du inte vill vaccinera dig så behöver du inte. Svårare än så är det inte."

Och din uppföljare blev alltså: "Så du litar på Anders Tegnell, Johan Carlson och Johan Giesecke?"

Jisses amanda. Haha....
Av den enkla anledningen att du alltid: ”Vetenskapen, vetenskapen, vetenskapen”

Samtidigt går du mot vetenskapen då det kommer till att vaccinera dina egna barn.

Du är så oemotsägelsefull att man undrar om det har slagit slint.
Citera
2022-02-23, 23:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Av den enkla anledningen att du alltid: ”Vetenskapen, vetenskapen, vetenskapen”

Samtidigt går du mot vetenskapen då det kommer till att vaccinera dina egna barn.

Du är så oemotsägelsefull att man undrar om det har slagit slint.
Och där kom nästa hjärnvolt.

Mina barn?

Vad har mina barn med saken att göra? Kan du förklara det för mig? Det är helt obegripligt hur era antivaxxarhjärnor får kortslutning och slår bakåtvolter helt chansartat. Era hjärnor måste vara som någon form av slumptalsgeneratorer som drivs av en verklighet som betraktas genom ett kaleidoskop.

Din uppföljare blev alltså först: "Så du litar på Anders Tegnell, Johan Carlson och Johan Giesecke? och det följer du sedan upp med "Samtidigt går du mot vetenskapen då det kommer till att vaccinera dina egna barn."...?

Jag tar det igen så får vi se om du kläcker ur dig något mer irrelevant:

Ett, två, tre...
Citera
2022-02-23, 23:40
Medlem
Citat:
Jag tar det igen så får vi se om du kläcker ur dig något mer irrelevant:

Ett, två, tre...
Det finns många i samhället som måste vaccinera sig för att få behålla jobbet.

Dock ser du väl inte längre än utanför din egna lilla bubbla.
Citera
2022-02-24, 00:54
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Det är just det här som är problemet och därtill anledningen till att de/du kallas just antivaxxare; för att de/du har så förtvivlat svårt att acceptera fakta. Det GÅR helt enkelt inte att få en antivaxxare att acceptera fakta. I det här fallet VET vi hur många som avlidit AV Covid snarare än MED. Och likförbaskat hävdar du att "Många är nog med COVID". Hur menar du att någon skall kunna klassa dig som annat än helt blåst i huvudet när vi har läkare som anger på dödsorsaksintyg anledningen till att personen avled och du likförbaskat menar att det inte är korrekt? Menar du att hela Sveriges läkarkår är inblandade i en gigantisk konspiration för att lura i folk att det avlidit drygt 15,000 personer i COVID? Jag är ledsen, men du får faktiskt slicka i dig att du är en tvättäkta faktaförnekare och därför kallas antivaxxare.

Här har du statistiken över de som avlidit där COVID angivits som dödsorsak. D-Ö-D-S-O-R-S-A-K. Förstår du?
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Du kunde kortat ner detta till. Kolla dom officiella siffrorna antivaxxer.

Du måste ha tagit datorkörkort du.

Jag tar och klickar in mig på läkartidningen och kikar lite då.

"Med en medianålder för de som dött på 84 år, de flesta med andra sjukdomar, kan man utgå ifrån att covid-19 i många fall endast har varit en bidragande dödsorsak. En analys i Östergötland visade att endast 15 procent av dödsfall med covid-19 utanför sjukhus kunde anses vara direkt orsakade av covid-19"

Men skitsamma. Vill jag inte anstränga mig kan jag läsa tidningen istället för att prata med dig. Var försiktig där ute.

/Vaxofoben
Citera
2022-02-24, 06:20
Medlem
Haddock93s avatar
And just like that.. pandemin är borta. Det gick fort.
Citera
2022-02-24, 09:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Du kunde kortat ner detta till. Kolla dom officiella siffrorna antivaxxer.

Du måste ha tagit datorkörkort du.

Jag tar och klickar in mig på läkartidningen och kikar lite då.

"Med en medianålder för de som dött på 84 år, de flesta med andra sjukdomar, kan man utgå ifrån att covid-19 i många fall endast har varit en bidragande dödsorsak. En analys i Östergötland visade att endast 15 procent av dödsfall med covid-19 utanför sjukhus kunde anses vara direkt orsakade av covid-19"

Men skitsamma. Vill jag inte anstränga mig kan jag läsa tidningen istället för att prata med dig. Var försiktig där ute.

/Vaxofoben
Jag tror du skall sluta läsa debattartiklar (3) och istället fokusera på officiell statistik. Åsikter är tyvärr inte fakta, något som antivaxxaren har väldigt svårt att inse så länge åsikterna går i linje med antivaxxarens egna.

Inte speciellt förvånande har du sannolikt inte heller läst den information du refererar till, utan hänvisar i sann antivaxxaranda endast till någon uppgift du läst på nätet och utgår från att den är relevant och också korrekt. I det aktuella fallet har man alltså granskat 122 dödsfall. Du infogar inte heller någon referens till de uppgifter du refererar till, sannolikt för att du inser att debattartiklar baserade på en analys man gjort på 122 dödsfall inte är statistiskt signifikant. Ansträngt dig har du definitivt inte gjort, något som väl får anses vara antivaxxarens signum.

I Storbritannien har man gjort exakt samma granskning av SAMTLIGA dödsfall (>550,000) och kommit fram till att antalet döda i COVID-19 är HÖGRE än vad som tidigare rapporterats (2). Detta på grund av att man initialt endast räknade in de personer som hade laboratoriebekräftad COVID-19. Dock vet vi alla att man i Sverige i början av pandemin testade ytterst få personer och knappt några som inte befann sig på sjukhus (1). Frågan är snarare om det avlidit personer i COVID-19 som inte ens finns med i statistiken, oavsett om COVID-19 är den direkta eller en bidragande orsak till dödsfallet.

Sköt om dig.

Referenser:
1. https://www.regeringen.se/4aae77/contentassets/e1c4a1033b9042fe96c0b2a3f453ff1d/sverige-under-pandemin-volym-1_webb-1.pdf
2. https://www.ons.gov.uk/aboutus/transparencyandgovernance/freedomofinformationfoi/deathscausedbycovid19onlyandthedifferencebetweenon sandphefigures
3. https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/2020/08/fixeringen-vid-antal-doda-med-covid-19-ar-vilseledande/
Senast redigerad av korrektamund0 2022-02-24 kl. 10:11.
Citera
2022-02-24, 13:39
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Jag tror du skall sluta läsa debattartiklar (3) och istället fokusera på officiell statistik. Åsikter är tyvärr inte fakta, något som antivaxxaren har väldigt svårt att inse så länge åsikterna går i linje med antivaxxarens egna.

Inte speciellt förvånande har du sannolikt inte heller läst den information du refererar till, utan hänvisar i sann antivaxxaranda endast till någon uppgift du läst på nätet och utgår från att den är relevant och också korrekt. I det aktuella fallet har man alltså granskat 122 dödsfall. Du infogar inte heller någon referens till de uppgifter du refererar till, sannolikt för att du inser att debattartiklar baserade på en analys man gjort på 122 dödsfall inte är statistiskt signifikant. Ansträngt dig har du definitivt inte gjort, något som väl får anses vara antivaxxarens signum.

I Storbritannien har man gjort exakt samma granskning av SAMTLIGA dödsfall (>550,000) och kommit fram till att antalet döda i COVID-19 är HÖGRE än vad som tidigare rapporterats (2). Detta på grund av att man initialt endast räknade in de personer som hade laboratoriebekräftad COVID-19. Dock vet vi alla att man i Sverige i början av pandemin testade ytterst få personer och knappt några som inte befann sig på sjukhus (1). Frågan är snarare om det avlidit personer i COVID-19 som inte ens finns med i statistiken, oavsett om COVID-19 är den direkta eller en bidragande orsak till dödsfallet.

Sköt om dig.

Referenser:
1. https://www.regeringen.se/4aae77/contentassets/e1c4a1033b9042fe96c0b2a3f453ff1d/sverige-under-pandemin-volym-1_webb-1.pdf
2. https://www.ons.gov.uk/aboutus/transparencyandgovernance/freedomofinformationfoi/deathscausedbycovid19onlyandthedifferencebetweenon sandphefigures
3. https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/2020/08/fixeringen-vid-antal-doda-med-covid-19-ar-vilseledande/

Antikvaxers lever i ditt huvud tycks det som? Drömmer du mardrömmar åt att inte folk vill spruta i sig din sionist-cocktail?

"Referenser" :

1. Köpt förrädare av Rockefeller Foundation, Bill Gates Foundation WHO och WEF

2. Köpt förrädare av Rockefeller Foundation, Bill Gates Foundation WHO och WEF

3. Köpt förrädare av Rockefeller Foundation, Bill Gates Foundation WHO och WEF
Citera
2022-02-24, 13:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Antikvaxers lever i ditt huvud tycks det som? Drömmer du mardrömmar åt att inte folk vill spruta i sig din sionist-cocktail?
Nej, jag har inga problem med att någon väljer att inte vaccinera sig (jag har själv fattat beslut i samma kategori) utan accepterar att åsikter går isär.

Du verkar ha svårt med det, verkar det som, och klassar istället andra som "förrädare"?

Annars mår familjen bra, hoppas jag?
Citera
2022-02-24, 16:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q

"Referenser" :

1. Köpt förrädare av Rockefeller Foundation, Bill Gates Foundation WHO och WEF

2. Köpt förrädare av Rockefeller Foundation, Bill Gates Foundation WHO och WEF

3. Köpt förrädare av Rockefeller Foundation, Bill Gates Foundation WHO och WEF
Eh, nej, jag refererar till offentlig statistik och publicerad forskning.

Sionist-cocktail..? Jag trodde det var ett vaccin vi pratade om. Du kanske bör vända dig till ett annat forum med den typen av diskussioner?

Referenserna verkar ha blivit korrupta när du gjorde ditt inlägg ( du kanske har något antivaxxarvirus i datorn?). Här får du referenserna igen:

Referenser:
Senast redigerad av korrektamund0 2022-02-24 kl. 16:14.
Citera
2022-02-24, 19:04
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Eh, nej, jag refererar till offentlig statistik och publicerad forskning.

Sionist-cocktail..? Jag trodde det var ett vaccin vi pratade om. Du kanske bör vända dig till ett annat forum med den typen av diskussioner?

Referenserna verkar ha blivit korrupta när du gjorde ditt inlägg ( du kanske har något antivaxxarvirus i datorn?). Här får du referenserna igen:

Referenser:

Vad gissar du inför framtiden, blir det 1-2 sprutor per år som erbjuds framöver?
Citera
2022-02-25, 00:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vad gissar du inför framtiden, blir det 1-2 sprutor per år som erbjuds framöver?
Det där är ju en jäkligt intressant och bra fråga. Det är omöjligt att svara på eftersom man inte vet hur viruset kommer mutera. Läkemedelsindustrin är ju sällan intresserad av vaccinutveckling eftersom det oftast inte genererar några intäkter i förhållande till utvecklingskostnaden.

Om jag får spekulera så hamnar vi redan i höst i ett läge där den redan smittade andelen av befolkningen struntar helt i alla typer av vaccinering och där man möjligen låter mindre biotechföretag (BioNTech?) ta fram vaccin via existerande mRNA-plattformar och sedan administrera till de absoluta riskgrupperna. Ungefär som man gör idag med influensavaccin. Problemet är att marknaden sannolikt kommer decimeras till personer som ännu inte blivit infekterade, och de blir ju färre och färre. Så frågan är vem som vill spendera R&D-pengar på något som sannolikt inte genererar intäkter i mer än ett par år?

Trots att det naturligtvis finns en risk att viruset muterar till någon variant som enklare tar sig ned i de nedre luftvägarna tror jag inte det kommer lyckas mutera så långt att det rundar naturlig immunitet och jag skulle alltså gissa att det inte sker. Ur det perspektivet har Omicron gjort ett fantastiskt jobb. Hoppas bara att alla hinner bli smittade innan det möjligen muterar till något värre.

Jag tror en årlig dos till "halta och lytta" som ännu inte varit infekterade. I ett par år. På sin höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in