2022-02-23, 18:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Sköt dig själv och skit i andra.
Det är just det som verkar vara i stort sett omöjligt för den typiske antivaxxaren.

Om du inte vill vaccinera dig så behöver du inte. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-02-23, 18:30
Medlem
Beckisbarnets avatar
Hellre antivaxxer än vaxxer, om svensken själv får välja.
Citera
2022-02-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är just det som verkar vara i stort sett omöjligt för den typiske antivaxxaren.

Så du litar på Anders Tegnell, Johan Carlson och Johan Giesecke?
Citera
2022-02-23, 18:33
Medlem
Citat:

Öhh.. men då behöver inte ni vaccinfascister bry er om att vi hoppar vaccinet.

Det är ju stört omöjligt för er.
Citera
2022-02-23, 19:18
Medlem
h8mongers avatar
Citat:

Min upplevelse är tvärtom, som ovaccinerad iaf tidigare så var folk på en och skulle ha en redogörelse varför man valde att vänta, och mycket klagomål blev typ avkrävd anledning till varför... Sen propagerande varför man skulle göra det med just diverse anledningar vissa rent av löjelseväckande.

Min upplevelse har varit att de ovaccinerade har varit mindre rabiata än dom vaccinerade, när det gäller försök till påverkan av ens personliga beslut, och gärna slängt sig med termen antivaxxer godtyckligt
Citera
2022-02-23, 19:33
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Board member of large German health insurance company comes forward: Side effects of COVID vaccines much higher than reported by official agencies.

"According to our calculations, we consider 400,000 visits to the doctor by our policyholders because of vaccination complications to be realistic to this day. Extrapolated to the total population, this value would be three million," says BKK board member Andreas Schöfbeck in a report by WELT.

The new data is an "alarming signal," adds Schöfbeck.

https://www.welt.de/politik/deutschland/plus237106177/Coronavirus-Mehr-Impf-Nebenwirkungen-als-bisher-bekannt.html

https://t.me/disclosetv/7037

Kanske inte så konstigt när staten och företag ljuger för folket och försöker hålla ALLT hemligt. Allt ska censureras. Ingen öppen diskussion är tillåten. Är det konstigt att man börjar ifrågasätta? Varför vara så hemlighetsfulla om ni inte har något att dölja?
Citera
2022-02-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tegnell hoppas att antivaxxers ska bevekas av det nya traditionellt framtagna Nuvaxovid.
Ej traditionellt. Lipidnanopartiklar används
Citera
2022-02-23, 20:48
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ja ni foliehattar ha så bra knep hurru... Gör si och så och du är feg och du kan inget läs på läs inte på, Tänk själv tänk inte själv.

Snacka om att vända kappan efter vinden

Nåt vidare knep i meningen, nej jag tar hellre sjukdomen, är det väl inte.

Gör som du vill. Du får skjuta fentanyl i ögat för mig om du vill.

Ser folk som försöker få mig att ta nåt som jag inte vill som störiga droglangare dock. Med en ny drog jag inte vet nåt om. Kom igen, testa, alla andra osv.

När det gäller vetenskap är det väl en bra egenskap att vända kappan efter vinden?
Men jag vänder lätt kappan efter risken.
Men flyr nog till en grop på ett kalhygge istället för vaxxcentrat. Jaja, detta leder inte till nåt, tror inte du vill tvinga i folk detta och om du vill det så, jaja. /Stolbjörn Ögonböj
Citera
2022-02-23, 21:26
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Nurembergkoden är något helt annat, gäller inte i det här fallet och det är dessutom inte frågan om något tvång.

Folk får protestera hur mycket de vill. Däremot förbehåller jag mig rätten att påpeka att folk har fel när de påstår att:
  • Det är grafenoxid i vaccinet
  • Det är tentakelmonster i vaccinet
  • Folk dör i drivor av vaccinet
  • Det är hundratusentals vaccinskadade i Sverige
  • Det har dött miljontals människor av vaccinet
  • Det är 5G som orsakar Covid
  • etc.
  • etc. (jag skulle kunna fortsätta en hel dag)

Hittils har jag inte stött på en enda vaccinmotståndare som klarar av att diskutera på ett nyanserat sätt eller tillhandahålla trovärdiga källor för sina argument (de flesta har inte ens några källor). Mig veterligen har jag aldrig kallat dig för antivaxxer, men om du passar in på nedan beskrivning så blir det så.

Nej, däremot förväntar man sig att tillgänglig statistik och forskning skulle vara tillräckligt. Fakta är inte "rykten". Tvärtemot dina påståenden är det tvärtom just rykten och falsk information som den klassiske antivaxxaren sväljer med hull och hår - så länge ryktet stöder antivaxxarens åsikt. Att det inte är faktabaserat är irrelevant.

Att komma i efterhand och säga att "titta jag hade rätt, det är ofarligt" när majoriteten vaccinerats och/eller genomgått infektionen och sex miljoner människor dött är ju minst sagt tragiskt.

Jag anser ju inte att nån annan har med mina argument att göra angående detta. Min källa kan vara från en hjärntumör och valet ska ändå respekteras.

Det närmaste konkreta konspiratoriska jag kommer i detta är att jag misstänker att man kommer med överdrivet antal dödsfall av COVID. Många är nog med COVID. Som han som krascha med cotormyckeln.

Jag tycker jag gjorde rätt och ska nån komma och påstå att jag ska ta det av solidariska skäl kan alla andra sluta köra bil så jag slipper risken att krocka. Överdrivet argument för argumentets skull. Antabus ska intas så ingen riskerar att slå ner nån på fyllan.
Osv osv, löjligt tänk.

6 miljoner döda. Så du tycker inte det var värt det när naz, hrm nä stryk det🤔🤤
Citera
2022-02-23, 22:25
Medlem
Citat:
Nej, däremot förväntar man sig att tillgänglig statistik och forskning skulle vara tillräckligt. Fakta är inte "rykten". Tvärtemot dina påståenden är det tvärtom just rykten och falsk information som den klassiske antivaxxaren sväljer med hull och hår - så länge ryktet stöder antivaxxarens åsikt. Att det inte är faktabaserat är irrelevant.
Citat:
Frågan är hur opartisk rapporten från Handelns utredningsinstitut är, särskilt med tanke på att den är beställd av de stora tobaksbolagen som vill hålla nere tobaksskatters nivåer.

länk till källa

Så.... Tillgänglig statistik och forskning ska vara tillräckligt?

Jag måste fråga:
Har du någon form av utbildning inom statistik?
Om ja så borde du veta att man kan använda den lite olika beroende på vad man vill visa.
Det vill jag minnas att du anklagat antivaxxers för att göra, men mitt minne kan spela mig ett spratt.

Jag har ett annat minne som handlade om Forsbergs comeback efter nån av alla skadetillfällen för massa år sen. Media hade rubriken "Nu är Foppa bäst igen"
När man läste tabellen så visade det sig att han låg i toppen för nånting fånigt som antal mål/räddningar när han var på isen, eller nåt liknande.
Det var ju inte ljug av media eftersom Foppa låg överst i den kolumnen.... Men ändå....
Nu är Foppa bäst igen?
Citera
2022-02-23, 23:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Jag anser ju inte att nån annan har med mina argument att göra angående detta. Min källa kan vara från en hjärntumör och valet ska ändå respekteras.

Det närmaste konkreta konspiratoriska jag kommer i detta är att jag misstänker att man kommer med överdrivet antal dödsfall av COVID. Många är nog med COVID. Som han som krascha med cotormyckeln.
Det är just det här som är problemet och därtill anledningen till att de/du kallas just antivaxxare; för att de/du har så förtvivlat svårt att acceptera fakta. Det GÅR helt enkelt inte att få en antivaxxare att acceptera fakta. I det här fallet VET vi hur många som avlidit AV Covid snarare än MED. Och likförbaskat hävdar du att "Många är nog med COVID". Hur menar du att någon skall kunna klassa dig som annat än helt blåst i huvudet när vi har läkare som anger på dödsorsaksintyg anledningen till att personen avled och du likförbaskat menar att det inte är korrekt? Menar du att hela Sveriges läkarkår är inblandade i en gigantisk konspiration för att lura i folk att det avlidit drygt 15,000 personer i COVID? Jag är ledsen, men du får faktiskt slicka i dig att du är en tvättäkta faktaförnekare och därför kallas antivaxxare.

Här har du statistiken över de som avlidit där COVID angivits som dödsorsak. D-Ö-D-S-O-R-S-A-K. Förstår du?
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
Senast redigerad av korrektamund0 2022-02-23 kl. 23:08.
Citera
2022-02-23, 23:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Öhh.. men då behöver inte ni vaccinfascister bry er om att vi hoppar vaccinet.

Det är ju stört omöjligt för er.
Är det någon här på FB som någonsin brytt sig om huruvida du vaccinerat dig eller ej? Har du blivit kritiserad här för att du inte vaccinerat dig?

Jag talar nog för en absolut majoritet av skribenter här när jag direkt erkänner att jag ger fullkomligen blanka den i om du vaccinerar dig eller inte - jag skiter precis lika fullt i orsaken till beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in