2022-02-24, 22:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Helt enig i at tidspunktet taler mot med tanke på økt risiko for å treffe på flere som skal på jobb, til skole eller har luftetur med hunden. Det kan imidlertid hende at GM var tvunget til å gjøre det på akkurat dette tidspunktet, og veide risikoen opp mot at dette faktisk er en snarvei. Observasjonen er nå en gang på et sentralt tidspunkt i saken. Og det sammenfaller veldig nære med det som kan være THs avreise. Et av videoopptakene kan også indikere at bilen rygger mot åstedet, noe som gjøre dette enda mer interessant.

Vel, det er jo to tidspunkter og to observasjoner. Bilen 08:56 kan ha mer relevans siden
det da muligens er litt mer rolig i strøket - skolene begynner vel stort sett halv ni, så da
har kanskje den store strømmen av folk minket.

Ellers tenker jeg at hvis man tenker å ankomme huset usett, ville man klare dette bedre
dersom man bare satte fra seg bilen i lommen nederst i gangveien, så kunne man smyge
seg gjennom skogholtet og bak huset. Bakdøra kan ha vært åpen for anledningen.

Man kunne jo tenke seg også at en planmessig GM sørget for å ha en "likbil" klar f.eks.
i garasjen. Lite vits i å bale med å kjøre den inn på området i samme tidsrom som ugjerningen.
Det er vel mer enn nok risikabelt å kjøre derfra.
Citera
2022-02-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, det er jo to tidspunkter og to observasjoner. Bilen 08:56 kan ha mer relevans siden
det da muligens er litt mer rolig i strøket - skolene begynner vel stort sett halv ni, så da

Ellers tenker jeg at hvis man tenker å ankomme huset usett, ville man klare dette bedre
dersom man bare satte fra seg bilen i lommen nederst i gangveien, så kunne man smyge

Man kunne jo tenke seg også at en planmessig GM sørget for å ha en "likbil" klar f.eks.
i garasjen. Lite vits i å bale med å kjøre den inn på området i samme tidsrom som ugjerningen.

Det er en liten lomme i øvre del av gangveien også, nærmere huset. Selvsagt risikofullt. Men kan fungere som av- og påstigning for medhjelper og man er mer i le av skogholtet. Garasjen var full av utstyr og ting på det tidspunktet så der var det ikke plass til bil.
Citera
2022-02-24, 23:08
Medlem
Citat:

Det ville være så raskt som mulig å få kroppen inn i bilen, så da er det bedre å parkere bilen så nærme huset som mulig i den lille lommen i skogsholtet.
Citera
2022-02-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Å snu på en gangvei kan være vanskelig. At 07.56 bil kjører med fronten mot andemateplassen og rygger mot S4 igjen gjør det sannsynlig at det er samme bil som 08.56 (I tillegg til at det er nøyaktig 1 time mellom dem, og AEH forsvant akkurat den dagen i et hus like ved - rett etterpå)

Jeg mener det er like sannsynlig at det ikke et samme bil. Det er ikke slik at alt observert denne dagen på veier, gangveier, ved Futurum og i området rundt SV4 av biler og personer nødvendigvis har noe med denne saken å gjøre.

Bilen 08.56 er langt mer interessant i og med at den ankommer og kjører opp gangveien i et tidsrom det er nærliggende å tro at Fru Hagen kort tid senere ble angrepet.
Citera
2022-02-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Og hvor er bilen i perioden 8.56-10.07 ?

Har den noe med saken å gjøre så er den mest trolig parkert et sted i området. Med mindre den inneholdt både fører og passasjer og at en av de forlot bilen for å gå til angrep på Fru Hagen. Da kan den selvfølgelig ha kjørt videre, rundt omkring og ha vendt tilbake på et senere tidspunkt for eksempel.
Citera
2022-02-24, 23:23
Medlem
Citat:
Det er en liten lomme i øvre del av gangveien også, nærmere huset. Selvsagt risikofullt. Men kan fungere som av- og påstigning for medhjelper og man er mer i le av skogholtet. Garasjen var full av utstyr og ting på det tidspunktet så der var det ikke plass til bil.

Enig i at denne lommen kan ha fungert som en plass for av- og påstigning for medhjelper. Men ikke parkering over lang tid. Kunne risikert å ha vært tauet bort med tanke på alle den tiden som kan ha vært brukt i boligen.
Citera
2022-02-24, 23:42
Medlem
Kan Fru Hagen ha vært avlyttet? Hvordan forsikret man seg om at Fru Hagen ikke satt opptatt i telefonen og med det fikk varslet om at nå kommer det noen eller nå kommer …. så jeg får legge på. Eller listet noen seg inn i gangen og stod der i påvente av at hun la på med sønnen? Og deretter gjorde seg til kjenne med et hallo?
Citera
2022-02-24, 23:42
Medlem
Citat:
Okei. Så det antas at man ser en bil kjørende oppover først, stoppe litt, før den begynner på nedturen.
Hvis denne bilen faktisk har noe med forsvinningen å gjøre, er det et par ting jeg stusser litt på.
Det som slår meg mest, er tidspunktet. Gangveien er ifølge folk som bor i strøket, hyppig i bruk
av gående. Rett før klokken åtte om morgenen er jo et tidspunkt der folk er på vei til jobb og skole.
Man skulle tro en godt planlagt bortføring/drap ville hatt dette momentet med i planleggingen.
Det er vel ikke slik at det tilfeldigvis har vært folketomt i området akkurat den dagen, på det
angitte tidspunktet. Og såvidt vi vet, er det ingen som har sett så mye som en fjær den morgenen.
For alt vi vet kan det være strøbilen som kjørte der, men slikt hadde vel politiet kjapt funnet ut.

Det er vanskelig nok å se om dette er en bil i utgangspunktet. Fargene du ser, er også ganske
forvrengte, så det å bestemme farge på bilen er nesten umulig fra en slik avstand, mener jeg.
Hvis det er en bil. Alt vi ser er jo noen korte lysglimt.

Ja, det er tøvete og "Donald Duck"-aktig, jeg er helt enig. Men hva mener du med "under beskyttelse"?
Han var vel ikke det før etter forsvinningen. Teoretisk sett kunne han endret klokka på kameraet
rett etter han hadde sørget for å bli observert ankommende. Men så hadde jo MB og VE allerede
kommet på jobb før åtte. Så det ville nok kunne torpedere alibiet kjapt. De er nok begge fanget
på samme kamera.

Men jeg legger uansett vekk denne teorien. Det hadde ikke tatt politiet over tre år å finne det ut uansett.
var mye skrivefeil i mitt innlegg. Ikke alltid venn med mobilen. Mente rekkefølgeproblematikk på biler og at endring av tidsdata ble vanskelig når familien var under politibeskyttelse. Vet ikke når rådata ble uthentet. Th må uansett ha hjelp til å endre tidsdata og manipuleringen har risiko for å bli avdekket av andre som jobber med kameraovervåkningen samt nettdata. Tror jeg melder pass her selv om vi ser slikt gjøres i filmer. Mulig Lego vet mer om dette
Citera
2022-02-24, 23:49
Medlem
Citat:
Kommunens brøytemannskap følger nok litt bedre med i saken enn hettemannen, og ville nok sagt fra.
Dessuten kan det jo hende de har et digitalt overblikk med GPS-sporing av alle aktivitetene.
Synd det ikke ble tatt sattelittbilde av bilen i sv.
Citera
2022-02-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan Fru Hagen ha vært avlyttet? Hvordan forsikret man seg om at Fru Hagen ikke satt opptatt i telefonen og med det fikk varslet om at nå kommer det noen eller nå kommer …. så jeg får legge på. Eller listet noen seg inn i gangen og stod der i påvente av at hun la på med sønnen? Og deretter gjorde seg til kjenne med et hallo?
Du får jammer til noen hundrelapper
Citera
2022-02-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Det er mye med saken som gjør at det ikke passer inn med noen helt ukjente.
Citera
2022-02-24, 23:57
Medlem
Citat:
Det er et godt poeng. Men du ser kanskje vanskelighetene med at en forbryter
ville valgt den veien på det gitte tidspunktet? Kan forklaringen være så enkel
at noen som ikke var kjent i strøket kjørte feil, og rygget ut igjen? Det gikk jo
lang tid før disse bilene ble offentliggjort. Dermed kan de ha unngått å koble
etterlysningen med sin lille feilkjøring den dagen.

Jeg sier ikke det må være slik, men mener muligheten er til stede.
En GM som ligger og vaser rundt i bil der... risikabelt. Særlig når
det tydeligvis var mislikt lokalt at folk kjørte der. Jeg vet ikke.
Enig i at disse bilanløpene på morgenen er risikable mht vitner. Ikke helt utelukket at de kan være tilfeldige, men aeh ble fraktet bort. Eneste mulighet da er ths bil. At hun ble med til futurum og kjørt videre til et sted senere på dagen. Dette krever mye tid til tett innpakning etc og da må troverdige mb pirkes på igjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in