2022-02-24, 23:20
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
I propagandamedia sägs att hela världen fördömer Ryssland.

I själva verket så är Ryssland en stor del av världen, därutöver fördömer inte Kina, snarare har Kina förståelse för att Ryssland skyddar sig mot USAs framflyttning i Ukraina. Inte heller Indien fördömer Ryssland.

Vid angrepp på den ukrainska civilbefolkningen så kommer de två stormakterna Kina och Indien, som hittills haft en låg profil, att snart vända Putin ryggen.

Och då sitter Ryssland riktigt i skiten skulle jag påstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Källa? Nekar det inte eller nått, jag har bara inte hört talas om detta.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1496951391973261315

https://www.rferl.org/a/ukraine-cons.../31718145.html
"Ukrainian men age 18-60 prohibited from leaving
Ukraine's border guard has said that males aged 18-60 are not allowed to leave the country in a statement posted on its Facebook account.

The border guard said that this restriction will last for the duration of the period of martial law in Ukraine."
även aftonbladet och expressen. inrikesdepartementet gick ut med detta. annars hade du bara kunnat googla ukraine men 18-60 typ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Kul att se dom här rulla förbi fönstret 😱😱😱

https://twitter.com/porcumali/status...71462686634002

Ryssarna sätter in BUK-m2 system. Med andra ord kommer dom säkra det ukrainska luftrummet mot fiender.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Du får nog acceptera att kapitalisterna bland eliten är mer cyniska än du själv. De som styr USA skapar konflikter överallt för att det är bra business helt enkelt. Tänk dig företag som Lockheed Martin, Boing, Raytheon.... krig är deras affärside.
Nej. Försvar är deras affärsidé. Krig är Putins affärsidé.
Det är Putin som invaderar andra länder. Dra inte in någon annan i detta. Förklara Putin och Rysslands beteende istället.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Problemet är att Nato skapades för att hålla koll på Sovjet/Ryssland, därför vill Putin inte ha Nato land som granne.

Jag föreslår att du kollar på Oliver Stones intervju med putin i intervju serien "Putin interviews" och Oliver Stones dokumenter "Ukraine in fire".

Den har jag sett och förstår fortfarande inte Putins överkänsliga attityd gentemot NATO. De tänker ju inte anfalla Ryssland (så länge som de inte invaderar ett annat NATO-land)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
400 döda ryssar första dygnet är inte illa.

De har nästan 800 covid-dödsfall varje dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Samma vapen och samma skitstövlar.

Lyssnar man på de analyser som kommer från väst, även från Amerikanska generaler så är det allt annat än samma vapen och skitstövlar. Men okej jag lyssnar på dig istället. Att du ens orkar ödsla tid på något som inte bidrar på något som helst sätt i tråden? Något du "Tycker"
Citera
2022-02-24, 23:21
Medlem
Man ska vara bra korkad om ma teor att Ryssland är hotat av NATO. Skulle NATO dra igång ett krig mot Ryssland? De har iofs en helt värdelös armé som tom hade stora problem mot lilla Georgien, men de har kärnvapen.

Att Ryssland skulle känna sig hotat.

Jo, tjena. Man måste en speciell typ av korkad om man ska gå på den skiten.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sure. Allt är USAs fel. Det är så IS och al-Qaida hela tiden resonerat. Så Putin visar till slut att han inte är något mer än en terrorist-muslim.

Om du tog dig tiden, ca 30 minuter, och kollade på detta klipp så skulle du få en helt ny förståelse för vad som händer.

https://youtu.be/h2P9AmGcMdM

Gör. För din egen skull om inte annat.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Din fiendes fiende är din vän.
Västmakterna använde gamla nazister och folk från wehrmacht för att bekämpa Stalin.
Ska man slakta kommunistsvin är det användbart att använda sådana som hatar och känner dem bäst

Nej det var Östtyskland, d.v.s. Sovjet, d.v.s. Ryssland som använde tredje rikets befäl i sin armé.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Jag tror Ryssland är överraskade av det hårda motstånd Ukraina har gett dom
Kanske inte Ryssland som sådant, däremot Putin och hans Ja-sägare.
Citera
Bannlyst
När jag ser ryska tanks, soldater och flaggor i dessa livecams, då tror jag slutet är nära.
Men än så länge verkar det lugnt 👏👏🇺🇦✌️🇺🇦
https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in