2022-02-24, 20:12
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Hoppas Anonymous stänger ner Ryssland.

Lär hända inom kort
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Hur stor är sannolikheten, enligt er, att Ryssland vinner och blir lite större geografiskt? Alltså att Ryssland lyckas störta ukrainska regeringen och att Ukraina försvinner som nation och att området som idag kallas Ukraina tillhör Ryssland?
Jag har svårt att se hur resten av världen skulle kunna acceptera det. Man kunde acceptera att han tog Krim och hade möjligen kunnat acceptera att han tog Donbass. Svårsmält att tro att resten av världen skulle acceptera att han tar Ukraina. Vilket land tar han sen?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Herregud, hur kan man idag ha missat så mycket historia för att inte fatta att Tjernobyl har lagts ner 1986 i.o.m ett totalhaveri. Det var det dummaste jag läst i år. Du borde bli jäffligt förbannat på din historielärare på grundskolan och kräva dina skattepengar för din utbildning återbetalt, med en skriftlig ursäkt från rektorn

Jag hoppas att du inte är anställt som historiker på ett universitet idag, eller ens städar toaletterna på Mc Donalds, du är ju en fara för dig själv -och andra

Nej det lades ned år 2000. Man fortsatte använda det i 14 år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cherno...ion_of_Ukraine
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Europa måste kasta ut USA. De får hetsa bäst de vill på andra sidan Atlanten. Vi har Ryssland på samma kontinent och 50 mil från Sveriges gräns. Helt idiotiskt att liera sig med USA som är i totalt förfall. Bättre för vår säkerhet och trygghet att upprätta goda ömsesidiga förbindelser med Ryssland.

De som tycker det är en god idé att spy galla på Ryssland och vill ha konflikt måste då ställa sig själv eller sina barn i skottlinjen. Läste någonstans att de tio oligarker som äger allt i Ukraina lämnade landet i privata jetplan med familjer för två veckor sedan. De vill inte själva riskera sina liv. Det är samma visa alltid. Hets, hets och fina floskler - bara det att det är vanliga människor som ska luras att dö i krigen.

Idé - samtala med ryssarna? De har försökt i 20 år men USA:s lydstater i Europa får inte.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
På varje kanal över hela världen?

Biden är glödhet, vilken kontrast mot en trött dement Putin som halvligger i stolen och väser fram sina "tal"....
Biden är symbol för västerlandets förfall. Han klarar ju för fan inte ens att gå upp i en trappa utan att ramla 3 ggr. Finns också att beskåda på youtube. Senil psykopat.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns mer att göra från USAs sida, om man vill. Men absolut, Putin och Kreml är oberörda av detta just nu och på kort sikt.
Håller däremot sanktionerna i sig, så kommer Ryssland sluta som ett land där befolkningen får koka rötter som lyxmiddag varje Fredag.

Han har Kina med sig och sväljer just nu Europas kornbod medans vi bojkottar bandy VM och kastar meningslösa sanktioner på honom och poserar med trupper i NATO länder.

Sluta låtsas som att ni vänsterliberaler motverkar Putin nu. Ni enablar honom! Både ni och det öppet Putindyrkande nazbol incelpacket på flashback och 4chan.
Citera
2022-02-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Lägg ner. När sovjetunionen föll så fick ryssarna urkrainas kärnvapen mot att dom erkände ukraina med dess nuvarande gränser ( plus Krim). Det avtalet var tydligen värt lika mycket som en rulle använt toalettpapper. Ukraina har inte gjort ryssarna ett skit. Antar att du är serb? Det är dom enda som resonerar på ett så vridet sätt. Nu har dom sprängt ett kärnavfallslager i Tjernobyl. Vill Putler förgifta oss alla? Inget jävla skitsnack mer. Man kan diskutera kosovo men jämför inte det med vad Putin håller på med.
Jag håller med dig, det är förskräckligt.
Men det är ändå exakt samma sak, Serbien var/är en stat precis som Ukraina är idag.
Man behöver inte skriva något avtal med ett annat land för att bli en suverän stat.

Jag säger inte att det Ryssland gör är rätt, men att det är hyckleri av samtliga sidor, det är givet.
Tror man att detta handlar om något annat än intressen, då är man korkad.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uyuni
Jag tror inte du förstår. Ryssland har mest kärnvapen i hela världen och tillräckligt för att avsluta ALLT liv på jorden. Ingen vågar bråka med den ryska björnen militärmässigt.

Han skulle pröva att ge sig på Sverige och Finland. Vi kommer att knulla hans lönnfeta jävla alkoholmarinerade soldater

Jag tror att Puttain vet vad som väntar honom när bägge våra länder mobiliserar. Han kommer ihåg vinterkriget. Tro mig, det finns inga krigslagar i världen som kommer att stå i vägen för oss. Vi kommer att slakta er och knulla era lik Det kommer inte finnas något kvar att begrava.
Senast redigerad av midvintermorker 2022-02-24 kl. 20:16.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Vad händer om staten bidrar med vapen åt Ukraina? Kommer Putin pulvrisera Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
För att Polen är ett NATO-land och en attack på ett sådant innebär världskrig. Skulle Putin i sitt dårskap få för sig att leverera den typen av plan så kommer han plockas av sina egna innan väst ens hunnit reagera.

Men han är ju bra sugen på att få loss kaliningrad.....
Citera
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Är det nån som har nån uppfattning (baserad på mer än bara spontana gissningar) om Kinas uppfattning av kriget? Jag hörde i nåt sammanhang idag något om att Kina inte fördömer utan tycker att Rysslands reaktion är förståelig utifrån NATOs expansion. Men att Kina samtidigt har respekt för territoriella gränser som en stark grundvärdering. Och även nåt om att Kinas starka kapital potentiellt kan göra Europas och USAs sanktioner obetydliga.

Det jag funderar på är:
- Är det troligt att Kina kommer att stötta Ryssland ekonomiskt?
- Är det troligt att Kina tycker att Ukraina ska vara ett självständigt land, eller kan det vara så att de tycker att Ukraina ska tillhöra Ryssland? Så att Kinas eventuella respekt för territoriella gränser snarare är till Rysslands fördel.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgar1
Är varken vänsterliberal eller Putinrunkare. Vill bara ha faktaunderlag och källa om dina påståenden gällande följande:
Han islamiserar Ryssland i snabbare och hänsynslösare takt än till och med EU-länder gör mot sig själva
Han återbefolkar gamla spökstäder och byar med tjetjener
Han har slängt alla slaviska ryska nationalister i fängelse och förbjudit deras organisationer
Typ en fjärdedel av Rysslands armè och poliskår består utav centralasiatiska och kaukasiska muslimer.

Det kan du ta reda på själv utan att patetiskt be om källor hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in