2022-02-24, 23:14
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Soldaterna behöver nog äta, skita och sova, så det blir en lugn natt.

På något sätt tror jag invasionen avstannar, det räcker med att Ryssland visat allvar och satt ned foten, konflikten kommer lösas genom förhandlingar, hoppas jag.

Jag hoppas verkligen samma sak,
Men är rädd att Putin kommer piska på ända tills siste man stupat.
Allt detta visar ju bara på hans lögn om att han vill ha dialog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nu ska vi se... det är alltså USAs fel att Putin anfaller ett grannland som inte ens är med i NATO? Så om Australien är förbannade på Indonesien över fisket i deras gemensamma vatten så är det okej att invadera Ryssland?

Du får nog acceptera att kapitalisterna bland eliten är mer cyniska än du själv. De som styr USA skapar konflikter överallt för att det är bra business helt enkelt. Tänk dig företag som Lockheed Martin, Boing, Raytheon.... krig är deras affärside.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det har försvarats många, många gånger när USA har gjort det. Utan att, som i Putins fall, göra det i försvar. Det är inte krig som Putin har startat. Han har gått i försvar för sitt land och sitt folk.
Försvar mot vad?????????
Citera
Bannlyst
Kul att se dom här rulla förbi fönstret 😱😱😱

https://twitter.com/porcumali/status...71462686634002
Citera
Bannlyst
En till sak som är väldigt förvånande är hur Ukraina kunde ge Ryssarna öppet mål i Kiev. Såg de inte att ryssarna skulle anfalla ifrån Vitryssland? Chernobyl är taget och nu står tupperna och väntar på nästa order, utan motstånd.
Citera
2022-02-24, 23:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Källa?

Ukrainska regeringen bl.a.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det har försvarats många, många gånger när USA har gjort det. Utan att, som i Putins fall, göra det i försvar. Det är inte krig som Putin har startat. Han har gått i försvar för sitt land och sitt folk.

Hur har Putin agerat i försvar? Mot vilket hot?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Jag tror inte det är en bra idé. Det hade lett till ett tredje världskrig. Putin hade inte dragit sig för att använda kärnvapen.

Nä precis. Fattar inte att väst inte verkar fatta allvaret. Är det värt ett världskrig för att lägga sig i detta? Det förstår inte jag. Är det inte just USA och Nato som Ryssland stör sig på? Trodde Ukrainas tankar på att gå med i Nato var något som triggade igång detta.

Ja Putin är kanske galen - men varför reta en galen människa? Kan ju bara sluta dåligt.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ukrainska förband har återtagit flygplatsen vid Hostomel (även kallad Antonov International Airport). Ryssarna höll denna i ett antal timmar på eftermiddsgen och kvällen, men är nu bortjagade.

Enligt BBC pågår strider där.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
alla män 18-60 får iallafall inte lämna landet... undra varför
Källa? Nekar det inte eller nått, jag har bara inte hört talas om detta.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Jag är orolig över att det ska bli kärnvapenkrig och att det här blir slutet för mänskligheten. Jag hoppas verkligen inte det går så långt.

Kanske inte hela mänskligheten men minst halva, som möter svältdöden under atomvintern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Försvar mot vad?????????

USAs hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto