Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-24, 21:03
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jao här sitter man med brutal hävstång på nedgång för omx, så indikerar terminerna +1,6% imorgon. Får hoppas de kommer några rejäla utflöden från fonderna imorgon, borde vara en viss fördröjning på dem.

Slutar väl med att puckot (jag) får köpa tillbaka mina magic paper till ett högre pris än vad jag sålde för..
Nåja, varken första eller sista gången jag blir uppsnurrad av börsen.
Skit i det, nu lyssnar jag på Steve Perry. Makalös sångare..
https://www.youtube.com/watch?v=atxUuldUcfI
Citera
2022-02-24, 21:14
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Alla är överens om att värderingarna på aktiemarknaden är rejält uppblåsta p/e talen är rekordhöga och OMXS är upp 20% i år.

Så det kommer att smälla snart men vad tror ni kommer att utlösa en börskrasch?
(Tvåsiffrigt inom några dagar).

Har grubblat på detta men kan inte komma på några realistiska hot. Oavsett vad som händer i Kina, med Covid, med jobben i USA eller nåt annat så tuffar börsen på uppåt.

Vilka sektorer kommer att drabbas värst?
Vilka bolag tror ni kommer att gå bra på 5-års sikt?
Tack.

När numera "hastigt avlidne" Professor Luc Montagnier blir sannspådd och folk börjar avlida en masse ca 2 år efter sina "injektionstillfällen" och pöbeln inser på bred front att den stirrar döden i vitögat, det skulle kunna vara incitament för en "finansiell korrigering".
Citera
2022-02-24, 21:22
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
När numera "hastigt avlidne" Professor Luc Montagnier blir sannspådd och folk börjar avlida en masse ca 2 år efter sina "injektionstillfällen" och pöbeln inser på bred front att den stirrar döden i vitögat, det skulle kunna vara incitament för en "finansiell korrigering".
Fick Luc en släng av detsamma som Bechir Rabani, Mossad heart attack?
Citera
2022-02-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Slutar väl med att puckot (jag) får köpa tillbaka mina magic paper till ett högre pris än vad jag sålde för..
Nåja, varken första eller sista gången jag blir uppsnurrad av börsen.
Skit i det, nu lyssnar jag på Steve Perry. Makalös sångare..
https://www.youtube.com/watch?v=atxUuldUcfI
All in Avanza , som dom måste tjäna pengar på allt courtage man bränner nu.
Citera
2022-02-24, 21:25
Medlem
Citat:
Va fan, S&P 500 taggar upp på blått. Vad är det här för jävla låtsaskrasch?

ALLA rejäla börsbubblor som har spräckts har varvats med uppgångar till och från, 1-2 dagars uppgång sedan fortsätter det att tokrasa, låt er inte luras av att det vänder på riktigt redan här för det gör det inte - hela marknaden är på väg ner i skiten och det lovar jag er.
Citera
2022-02-24, 21:26
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
All in Avanza , som dom måste tjäna pengar på allt courtage man bränner nu.
Ja, men SAVE kan bli ännu bättre. Båda rör sig dock lika knepigt. Swedbank för 153 är också ett vettigt bet..
Citera
2022-02-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ja, men SAVE kan bli ännu bättre. Båda rör sig dock lika knepigt. Swedbank för 153 är också ett vettigt bet..
11,25 kr utdelning med på baltikbanken, inte pjåkigt.

Men nu får man fomo, för nu indikerar terminerna 2% uppgång imorgon, min stackars mini short kommer bli stop lossad.. Enda hoppet är väl om ryssarna återstartar tjernobyl och kör ett säkerhetstest ala 1986..
Citera
2022-02-25, 05:31
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Fick Luc en släng av detsamma som Bechir Rabani, Mossad heart attack?

He, typ ja, dagens "energivapen" ska tydligen vara "energiska" nog för att den bäste ska "råka" få hjärtsnörp...
Citera
2022-02-25, 10:04
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det du inte förstår är att detta redan reflekteras i nuvarande prisnivåer men du tror att det kommer påverka framtida priser.

De du gör nu är predicerar en framtid i närhet då investringsviljan ökar igen de kommer inte hända. Att tro att markanden tagit höjd (Eller rättare sagt tagit botten) nu är helt orimligt. Tvärtom har vi år av negativa nyheter i form av rätehöjningar och geopolitiska konflikter framför oss som motiverar mycket lägre aktiekurser.

Sedan vi inlede denna diskution har börsen fallit högst väsentligt och om två veckor eller 6 månader kommer den stå ännu lägre de finns ingenting som talar för motsatsen.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-02-25 kl. 10:13.
Citera
2022-02-25, 10:10
Medlem
Flickpojkens avatar
Inom vapen, säkerhet, inkasso, olja och gas ges fortfarande skapliga investerings möjligheter. I synnerhet olje och gas bolag som delar ut stora delar av vinsten årligen kan vara intressanta.

Många ger sej in i teckbolagen nu men de kan vara ett stort misstag.
Citera
2022-02-25, 10:11
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De du gör nu är predicerar en framtid i närhet då investringsviljan ökar igen de kommer inte hända.

Nej det är det inte.

Citat:
Att tro att markanden tagit höjd (Eller rättare sagt tagit botten) nu är helt orimligt. Tvärtom har vi år av negativa nyheter i form av rätehöjningar och geopolitiska konflikter framför oss som motiverar mycket lägre aktiekurser.

Jag har aldrig påstått att botten är nådd för det kan ingen veta. Däremot har självklart marknaden anpassat sig till all känd information och invasionen är ingen hemlighet som bara du känner till.

Citat:
Sedan vi inlede denna diskution har börsen fallit högst väsentligt och om två veckor eller 6 månader kommer stå ännu lägre de finns ingenting som talar för motsatsen.

Haha, du är en amatör. Självklart kan det gå ned mer men det kan också gå upp. Du tillhör väl de idioterna som var övertygad om att börsen bara kunde gå ned efter raset av covid också men alla dessa idioter stod där med hakorna nere vid bröstet när börsen vände upp och sedan med råge steg långt högre än nivån innan covid.
Citera
2022-02-25, 10:32
Medlem
magicwizards avatar
INGEN VACKER SYN

https://www.di.se/nyheter/seb-s-mardromsscenario-hela-europa-kastas-in-i-recession/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in