Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-24, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Sjukt bra möjligheter öppnar upp sig med denna omvälvning, jag har gjort några felsteg, men har faktiskt gott med likvider och månadlig inkomst för att kunna göra några riktigt bra klipp framöver.

Varför inte göra några rigtigt bra klipp nu i dag?
Citera
2022-02-24, 16:04
Medlem
Citat:
Du har väl egna ögon att se med?

20/20 is my eye sight
Citera
2022-02-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenhatarallavita
Varför inte göra några rigtigt bra klipp nu i dag?
Det är nog rejäl fallhöjd fortfarande och någon blankare är jag inte.
Citera
2022-02-24, 16:06
Bannlyst
Citat:
Det är nog rejäl fallhöjd fortfarande och någon blankare är jag inte.

Du kanske har rätt men vad kan hända framöver som gör att börsen faller ännu mera?
Citera
2022-02-24, 16:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Citerar denna då, iom att du har såpass dåligt långtidsminne.

(FB) Kraschen närmar sig

Slänger in den med, I told you so.

Bitch

Där stod det: "Det finns potential både upp och ned" och det tolkade du som att det bara kan gå upp?
Om man är så korkad som du ska man inte hålla på med aktier.
Senast redigerad av rskworpb 2022-02-24 kl. 16:53.
Citera
2022-02-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenhatarallavita
Du kanske har rätt men vad kan hända framöver som gör att börsen faller ännu mera?

Börsen drivs av psykologi så det behövs egentligen ingenting rent sakligt för att börsen ska gå upp eller ner.

Finns fortfarande rejäl nedsida men det kan också påbörjas en ny uppgångsfas imorgon.

För egen del skulle jag inte gå in i nuläget. Corona-situationen var fullständigt unik i ett historiskt sammanhang och det är inte troligt att det upprepar sig. Mer sannolikt nu att vi får björnmarknad i 6 månader till 2 år.

Om någon ändå vill gå in skulle jag rekommendera amerikanska bolag då Ukraina-Ryssland situationen kommer att drabba dem minst. Stockholmsbörsen skulle jag rata i minst 6 månader framöver.
Senast redigerad av Keus 2022-02-24 kl. 18:09.
Citera
2022-02-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Där stod det: "Det finns potential både upp och ned" och det tolkade du som att det bara kan gå upp?
Om man är så korkad som du ska man inte hålla på med aktier.

Åfan, jag som trodde att jag tjänade en årslön idag och vi vände precis på min PT.

Men ja, det var intelligent av dig. Aktier går upp, ned eller sidledes. Du lär bli analytiker på valfri hedge fond, alla hade varit extatiska för en talang som du.
Citera
2022-02-24, 18:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Åfan, jag som trodde att jag tjänade en årslön idag och vi vände precis på min PT.

Men ja, det var intelligent av dig. Aktier går upp, ned eller sidledes. Du lär bli analytiker på valfri hedge fond, alla hade varit extatiska för en talang som du.

Du är så otroligt korkat och skriver inget som berör mitt inlägg.

Det är heller inte det minsta imponerande med en nyreggad användare som kommer med prognoser. Det finns väl en anledning till att du är nyreggad, alla dina tidigare prognoser har slagit så fel att du var tvungen att börja om på nytt.
Citera
2022-02-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Inflation lille vän,det är inte lätt när det är svårt!!!Vad ska du dra ner på nästa gång?internet,lunch!!!!
Det är iaf inte läge att sälja alla aktier man har och lägga det på ett sparkonto där man garanterat kommer gå minus.

Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Hur tycker du det börjar se ut nu? Roligt med skenande oljepriser just nu, inte så att kriget idag gjorde det bättre. Undra hur dyrare våra varor kommer vara om en månad.
Tror du oljan hade varit billigare om räntorna varit högre? Åter igen ett utbudsproblem..
Citera
2022-02-24, 20:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det är iaf inte läge att sälja alla aktier man har och lägga det på ett sparkonto där man garanterat kommer gå minus.

Tror du oljan hade varit billigare om räntorna varit högre? Åter igen ett utbudsproblem..

Ja det är ett utbudsproblem av fiat. Det har tryckts extremt mycket pengar och då stiger priserna på det mesta, eller rättare sagt, fiatvalutorna minskar i värde.
Citera
2022-02-24, 20:47
Medlem
Glossuss avatar
Va fan, S&P 500 taggar upp på blått. Vad är det här för jävla låtsaskrasch?
Citera
2022-02-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Va fan, S&P 500 taggar upp på blått. Vad är det här för jävla låtsaskrasch?
Jao här sitter man med brutal hävstång på nedgång för omx, så indikerar terminerna +1,6% imorgon. Får hoppas de kommer några rejäla utflöden från fonderna imorgon, borde vara en viss fördröjning på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in