2022-02-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Om du tar en titt på de fem senaste matcher är Liverpool i topp. Lägg därtill som jag skrev att Liverpool inte tappat några poäng under AM trots flera spelare som var iväg dit.
City har tappat och det vet du oxå om. De riskerar att tappa ligan nu och så tror jag blir fallet.
Vad säger att det är en nackdel att spela borta?

Allt är relativt men Liverpool sköljer över sina motståndare och ser brutalt starkt ut. Det har du väl inte missat? Van Dijk tillbaka som ger en stabilitet som sällan skådats. Nej, detta kommer Liverpool att ta.
Vi kommer göra potatismos av Shitty på Etihad som du säger, Gunners fansen är bara avundsjuka
Citera
2022-02-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Du har ju skrivit gång på gång att det du skriver här till skillnad mot oss andra är 100% baserat på fakta och "verkligheten" så då borde ju allt du skriver stämma? Nu vet jag dock inte varför jag ens argumenterar, skulle t.ex. Liverpool vinna ligan och Arsenal missa top4 så skulle du aldrig kunna erkänna att du hade fel i dina gissningar utan du skulle skylla på vinden, domarna, Ryssland's invasion av Ukraina eller något annat.
Glöm inte bort:
"Och jag är fortfarande tvärsäker på att Conte kommer att basa över The Gunners inom kort."
"
Citera
2022-02-24, 19:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Glöm inte bort:
"Och jag är fortfarande tvärsäker på att Conte kommer att basa över The Gunners inom kort."
"
Låt bli och kom med fakta. 🤪🤣
Citera
2022-02-24, 20:05
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Glöm inte bort:
"

Jag vet inte varför man går i fällan varje vecka att argumentera med forumets jättebebis. Det är alltid samma visa oavsett ämne, det går inte att motbevisa någon som lever uppe i det blå tyvärr.

*Arsenal - Wolves ikväll är intressant för 4e platsen såklart. Arsenal vann knappt borta men Wolves har varit bra och det kan egentligen gå hur som helst ikväll.

*Angående helgens matcher så tror jag nog ändå Spurs studsar tillbaka efter sitt fiasko mot Burnley. Leeds mest tacksamma laget att möta i nuläget? Släppt 10 mål på senaste 2 matcherna, kan bjuda på fröjdig offensiv men också löjligt naiva också. Om Spurs bara tar ledningen så kan de nog mycket väl ta en 3 poängare ganska enkelt.

*City lär studsa tillbaka mot Everton efter Spurs matchen senast

*Sen har vi 3 matcher som känns oerhört jämna i Brentford - Newcastle, Brighton - Aston Villa samt Crystal Palace - Burnley. Alla dessa känns som kryss på kupongen men jag slängde faktiskt in en 2a på Burnley då Palace varit lite ojämna och Burnley verkar vara på G.

*West Ham - Wolves på Söndag blir någon sorts 6 poängare där en eventuell förlorare faktiskt kan vara borta från 4e plats racet. Skulle t.ex. Wolves torska både mot Arsenal ikväll och West Ham på Söndag så känns det nog ändå lite som tåget går.
Citera
2022-02-24, 20:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Glöm inte bort:
"

Med facit i hand kan man ju va väldigt tacksam att Generalen va fel ute. Riktig pajas det där. Ryktas om att han vill lämna redan. Detta efter att så sent som efter matchen mot City sagt att det är en av dom bästa grupperna han har coachat
Citera
2022-02-24, 20:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Glöm inte bort:
"
Om du faktiskt följer fotboll öht, så borde även du ta och veta att i september mnd så talade allt för att Conte skulle bli våran nästa boss, och det hade italienaren säkerligen blitt oxå om det inte vore för att Arteta vände trenden.

Ibland så känns det som att man är ngn sorts dagispappa för 15x småungar här inne, att diskutera fotboll med småtrollen här är jämförbart med att diskutera politik med en 6-åring.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Låt bli och kom med fakta. 🤪🤣
Menar du att Chelsea är världens bästa lag ATM, mtp att de vann klubblags VM för ett tag sen? Du/ni var ju väldigt högljudda om just detta när Liverpool vann det helmäktiga klubblags VM för 1-2 år sen
Citera
2022-02-24, 20:18
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om du faktiskt följer fotboll öht, så borde även du ta och veta att i september mnd så talade allt för att Conte skulle bli våran nästa boss, och det hade italienaren säkerligen blitt oxå om det inte vore för att Arteta vände trenden.

Ibland så känns det som att man är ngn sorts dagispappa för 15x småungar här inne, att diskutera fotboll med småtrollen här är jämförbart med att diskutera politik med en 6-åring.

Menar du att Chelsea är världens bästa lag ATM, mtp att de vann klubblags VM för ett tag sen? Du/ni var ju väldigt högljudda om just detta när Liverpool vann det helmäktiga klubblags VM för 1-2 år sen
Under perioden Liverpool vann så var de bäst överallt, Chelsea felar lite i ligan för att kunna bruka världsbäst över hela linjen.
Sen var det väl så att Liverpool höjde statusen på klubblags-VM…
Citera
2022-02-24, 20:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Under perioden Liverpool vann så var de bäst överallt, Chelsea felar lite i ligan för att kunna bruka världsbäst över hela linjen.
Sen var det väl så att Liverpool höjde statusen på klubblags-VM…
Jasså..? Varför så gick de bara och vann corona-titeln (och det heliga klubblags VM, förstås), varför så gick inte Liverpool till final och vann UCL och/eller FA-Cupen om de nu var bäst i världen? 🧐 Bayern 19/20 hade lätt kört över Liverpool från samma säsong i 9 av 10 matcher.

Annars så minns man ju hur jävligt högljudda du och vissa andra här inne var i flera månader efter att Liverpool vann klubblags VM, och att ni tjatade 10+ ggr om att Liverpool därmed är världens bästa lag. Och på vilket sätt höjde Liverpool statusen på klubblags VM?

Liverpool 19/20 hade en formsvacka efter jul, och det bästa laget i världen förlorar inte 3-0 mot Watford
Senast redigerad av Generalandersson 2022-02-24 kl. 20:34.
Citera
2022-02-24, 20:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Haha.. Ja, när jag väl hävdar ngt så stämmer det alltid till 100%. Men jag skrev då simpelt vad ett rykte på twitter sade om Conte/Tottenham, därför så var jag noga med att skriva ”tillsäger” i det nu berömda inlägget.

Jag är dock 100% säker på att vi tar fjärdeplatsen i EPL 21/22, med Chelsea som 3:a, Liverpool slutar 2:a och Man City tar hem titeln återigen. Detta skrev jag redan i juni mnd. Wait and see

Nej du skrev inte "tillsäger". Så du var inte så noga

Såhär skrev du, verkar inte stå så som du säger. Rätt övertygande att han skulle neka tottenham, står inte något att det är ett rykte eller något.

Citat:
Lugn nu.... Det kommer inte att ske.

Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att sp*rs tog kontakt med Conte, men att Conte lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt. Du ser, Tottenham försökte ju att anställa Conte redan i somras.

Men Conte är ju utan tvekan bästa tränaren som är ”ledig” på marknaden. Så det är ju bara naturligt att klubbar som är på utkik efter ny manager tar kontakt med Conte, detta gäller även för de mindre klubbarna som tex Tottenham.

Här är mer guld från dig

Citat:
Ja är helt övertygad om att Antonio Conte kommer bli våran nästa boss, och att han är mannen som kommer att bringa en ny guldepok för Arsenal. Jag hade inte varit så självsäker på detta utan att ha ngn vettig anledning till att vara det.

Citat:
Hehe.. Då har alltså sp*rs gett Nuno sparken, inte helt oväntat. Men nu så kommer säkert kycklingarna att hitta en ännu sämre manager (igen), komedi på hög nivå.

Har sagt det förr, men säger det igen. sp*rs kommer aldrig att få tag i en lika bra/bättre manager än Pochettino.. att de gav honom sparken är galet efter mitt tycke.

Det fetmarkerade, bevisar ju att du själv trodde det var fakta.

Att folk ens fortsätter diskutera med dig, en mytoman och narcissist är ju bara pga frustration att du är den enda som går på dina egna lögner.
Citera
2022-02-24, 22:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej du skrev inte "tillsäger". Så du var inte så noga

Såhär skrev du, verkar inte stå så som du säger. Rätt övertygande att han skulle neka tottenham, står inte något att det är ett rykte eller något.

Här är mer guld från dig

Det fetmarkerade, bevisar ju att du själv trodde det var fakta.

Att folk ens fortsätter diskutera med dig, en mytoman och narcissist är ju bara pga frustration att du är den enda som går på dina egna lögner.
LMAO! Du sköna är ju att du påstår att jag ej skrev ”tillsäger” i det där inlägget, när du själv drar upp inlägget där det står exakt vad jag poängterade.

Så man är en mytoman och/eller narcissist p g a att man har rätt i 99% av inläggen man skriver?
Citera
2022-02-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Vad tror ni kommer att hända med Chelsea och Roman nu då? Ingenting eller blir det frysta tillgångar och han blir tvungen att sälja klubben.

Lär väl bli sanktioner gentemot Gazprom men lär väl inte bli alltför stora konsekvenser.
Även om västblocken inför sanktioner så finns det väl andra intressenter som står redo att köpa och om inte så skruvar man väl bara ner produktionen och sparar resurserna tills dess att man får handla igen.

Sen lär inte mycket mer hända gentemot den litauiska portugisiska israelen Abramovich då många företag är registrerade utanför Ryssland och således inte ryska företag.

Utöver det så är Chelsea nog kapabla till att stå på egna ben och behöver inga ägarpengar.
Citera
2022-02-25, 06:17
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
LMAO! Du sköna är ju att du påstår att jag ej skrev ”tillsäger” i det där inlägget, när du själv drar upp inlägget där det står exakt vad jag poängterade.

Så man är en mytoman och/eller narcissist p g a att man har rätt i 99% av inläggen man skriver?

Det är skönt att när du skriver du dina påståenden så ser du till att du skrivit ett ord som du kan skylla på när den inte infaller. Precis som allt annat här inne.

Lite roligt att du säger att bara för du sagt ordet tillsäger så betyder det inte att du menade det på allvar ?

Vad betyder tillsäga? En synonym är meddela
Tro mig inte så sök på Google, det är du bra på.

Va ska du säga när Liverpool vinner ligan före Arsenal? Att du inte menade det för du aldrig skrev "punkt" i slutet av meningen så tekniskt sett har du inte skrivit klart inlägget ?
Senast redigerad av Imbaz 2022-02-25 kl. 06:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in