Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Har inte skrivit i denna tråd på länge men är nu än mer övertygad att Liverpool tar hem ligan. Det har jag trott från första början ändå men helt klart är att Pool har övertaget, det är tveklöst så.
Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Liverpools form och deras målfacit gör att de kanske inte behöver vinna borta mot City heller. Kanske räcker X? Det vet vi ju inte. Klopps gäng har makalös form. Att Van Dijk är tillbaka har som jag skrivit tidigare varit det absolut bästa nyförvärvet.
Jag bara väntar på mina pengar i slutet av säsongen då jag bettade på Pool som segrare.
Kross mot Everton på GP. Kross mot United på OT. X hemma mot City. Så här långt måste ni Liverpoolsupportrar vara galet nöjt? Sen att man är kvar i cuperna oxå. Helt brutalt bra egentligen.
Nej men det är väl lite av din grej. Du skriver bara när det ser bra ut för Liverpool och överdriva hur "Brutalt" och "makalöst" bra dom är och stora favoriter att vinna allt. Du har väl uttryckt Everton sympatier tidigare så svårt och inte se det som antingen ett desperat försök till jinx, eller så förbereder du dig bara på det värsta, det vill säga att Liverpool kommer vinna skiten så kan du sitta där sen och inte behöva vara lika bedrövad då du ändå visste att det skulle inträffa och var beredd på det.
Bäst i världen? Trots att man inte ens är bäst i England. Om Liverpool har galen form och är brutalt/makalöst bra vad ska man använda för ord om Manchester City då? Deras form är än bättre med 14 vinster 1 kryss och 1 förlust i ligan. Liverpool har under samma period 11 segrar, 1 förlust och 2 oavgjorda.
Och hur kan man ha övertaget när man är tre poäng bakom, inbördes kvar på bortaplan, mot ett lag som har bättre form och en bättre trupp/startelva.
Finns liksom ingen normal logik som kan säga att Liverpool har bättre form eller har övertaget. Hur kan det tveklöst vara så när fakta säger annat?