2022-02-13, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ett fascinerande uttryck.
Det motsäger nämligen det mesta av hennes intensiva, roliga umgänge med SD, hennes väna framtoning och kärleksfulla sms.

Faktum är att hon kör samma oförändrade rara stil mot SD långt efter detta uttalades (umgänge, sms) likaväl som innan mordet.

En annan intressant mening är när SD varit hos HD och är på väg till förhör 15 maj och hon sitter hemma och våndas.

Han skrev att han träffat LW igår eller förrgår och säger även att han raderar löpande (i.e står och fotar frenetiskt utanför polishuset som en galning) och nåt irrationellt om FTF.

Hon svarar rätt malplacerat:
"Vad de än säger så finns jag här. Hör av dig. "

Noll följdfrågor om LW, noll följdfrågor om varför han raderar.

Innan mordet gjorde hon sig påmind titt som tätt om sin existens till SD på ett snarlikt sätt.
Att hon fanns i hans liv, att hon saknade honom, tänkt på honom, hjärta hit och dit.

Vad än polisen kommer påstå. Så finns HD för SD.
Med tanke på hur hon roar sig med JS är hon ju inte den mest stabila klippan att lura sig mot.

När han sen frias i TR 2020 åker de till Dalarna ihop 19-24 maj. Det har hon ordnat med.

Systerhax:
Jag har förmånen att ha släkt som har stuga i Idre fjäll och nu blev det några dagar där när det blev långledigt från jobbet. Hur fantastiskt är inte vårt land?
Snötäckta fjäll, fina vandringsleder upp på topparna med vyer som inte går att beskriva. Att sen bara sätta sig ute i solen och njuta av allt utan stress till något annat är lyx. Givetvis blev det en och annan burk. 😊 När det var dags att åka hem blev det ett stopp i Mora för att logga stjärnan och annat kul som kom i vår väg.
https://www.geocaching.com/geocache/GC57GNE_kasen-10-hastskobacken-vid-sausvagen

Hon är jävligt konstig.
Samma stuga som deras vänner inom bla polisen nyttjar?
Vem äger stugan? Eller hur många delägare finns det? Det är en konstig slump ifall samma stuga skulle bokas av en krets som på något sätt har haft med utredningen av mordet på en mamma från lilla Hjärsta
Citera
2022-02-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vem äger stugan? Eller hur många delägare finns det? Det är en konstig slump ifall samma stuga skulle bokas av en krets som på något sätt har haft med utredningen av mordet på en mamma från lilla Hjärsta

SOA
Citera
2022-02-13, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SOA
Ensam? Inga delägare? Lånas ut mycket frikostigt till inblandade personer i och runt utredningen. Mutvarning?
Citera
2022-02-13, 18:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Finns foto när fam Hax varit där förut har jag för mig, nåt rött avlångt. Om de hyrt ut vet jag inte.
Citera
2022-02-13, 19:08
Avslutad
Citat:
Finns foto när fam Hax varit där förut har jag för mig, nåt rött avlångt. Om de hyrt ut vet jag inte.
Ja, det är den
Det är även polispolare som semestrat där, davidssons har varit och oljat möbler mm
Citera
2022-02-15, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kom gärna med något som inte stämmer in på det som develi mfl. lägger Hanna till last.
Ett argument som gör att allt raserar så gör du iaf min dag
Det går att fortsätta på aktuellt citat ur en annan vinkel.

Mars/april 2019:
"* "skönt om det väcks åtal, då slipper jag honom".
(TB, Ab 150)

Mot SD är det som sagt annat ljud i skällan:

12 juni 2019
HD till SD:
- Vad gör du? Saknar dig.
- Vill bli omhållen av dig. Känna din värme."

18 juni 2019
SD:Sov riktigt bra med dig!
HD: Jag med.
- Jag åker ut till landet imorgon fm.
- Längtar efter dig. (Ab 165)

Juni 2019 så googlar HD på indiciemål:
FL1: (..) Så kan vi se i din telefon, man har alltså gjort en tömning av din telefon. Och där så hittar man sökningar, alltså Google sökningar i din telefon. Det Googlas på indiciemål.
Rapport avseende googlesökningar redovisas separat i FU.
HD: Mmh.
FL 1: Eeh, och det är Googlat från i juni, eeh 2019 (ohörbart). Hur tänker du om det? Vad är
det som föranledde dom här sökningarna från din sida?
HD: För att Stefan står som misstänkt."
(..)

Men det är SOA hon pratar med, inte SD:

" L 2: Indicier. Varför kan du inte kommentera det?
HD: Jag vill inte.
Tystnad
FL I: Är det här nånting som du och Stefan har pratat om? Just det här med indicier?
HD: ... Eeh ... nej jag tror inte jag har pratat med Stefan bara om det så.
FL 1 : Har du pratat med andra om det?
HD: Aah med min pappa.
FL 1: Mmh. Och hur går dom tankarna då?
HD: Ja det vill jag inte säga någonting om.
Tystnad
FL I: Fick du några träffar på dom här sökningarna?
HD: Det vet jag inte ens. Jag vet inte vad jag har läst.
FL 1: Har ni pratat, du och Stefan om, om det är med indicier och vad polisen möjligen kan ha eller inte ha i form av bevis och så?
HD: Den frågan har jag precis svarat på. Jag sa att jag har pratat mest med min pappa."
(Ab 149)

HD vill att åtal väcks så hon slipper honom, HD googlar på indiciemål och pratar med SOA om detta.
Sen har hon även pratat med SDs advokat för att skynda på utredning.
Då medverkar SD.

TB om kontakter med HD under 2019:

"Hanna och Stefan har även frågat Stefans advokat vad man kan göra om det går att överklaga eftersom det är så långdragen utredning. Stefan och advokaten kom överens om att ligga lågt för om man överklagar kanske polis och åklagare blir stressade och då driver ett indiciemål". (TB, Ab 150)
Senast redigerad av develi 2022-02-15 kl. 00:44.
Citera
2022-02-15, 09:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det går att fortsätta på aktuellt citat ur en annan vinkel.

Mars/april 2019:
"* "skönt om det väcks åtal, då slipper jag honom".
(TB, Ab 150)

Mot SD är det som sagt annat ljud i skällan:

12 juni 2019
HD till SD:
- Vad gör du? Saknar dig.
- Vill bli omhållen av dig. Känna din värme."

18 juni 2019
SD:Sov riktigt bra med dig!
HD: Jag med.
- Jag åker ut till landet imorgon fm.
- Längtar efter dig. (Ab 165)

Juni 2019 så googlar HD på indiciemål:
FL1: (..) Så kan vi se i din telefon, man har alltså gjort en tömning av din telefon. Och där så hittar man sökningar, alltså Google sökningar i din telefon. Det Googlas på indiciemål.
Rapport avseende googlesökningar redovisas separat i FU.
HD: Mmh.
FL 1: Eeh, och det är Googlat från i juni, eeh 2019 (ohörbart). Hur tänker du om det? Vad är
det som föranledde dom här sökningarna från din sida?
HD: För att Stefan står som misstänkt."
(..)

Men det är SOA hon pratar med, inte SD:

" L 2: Indicier. Varför kan du inte kommentera det?
HD: Jag vill inte.
Tystnad
FL I: Är det här nånting som du och Stefan har pratat om? Just det här med indicier?
HD: ... Eeh ... nej jag tror inte jag har pratat med Stefan bara om det så.
FL 1 : Har du pratat med andra om det?
HD: Aah med min pappa.
FL 1: Mmh. Och hur går dom tankarna då?
HD: Ja det vill jag inte säga någonting om.
Tystnad
FL I: Fick du några träffar på dom här sökningarna?
HD: Det vet jag inte ens. Jag vet inte vad jag har läst.
FL 1: Har ni pratat, du och Stefan om, om det är med indicier och vad polisen möjligen kan ha eller inte ha i form av bevis och så?
HD: Den frågan har jag precis svarat på. Jag sa att jag har pratat mest med min pappa."
(Ab 149)

HD vill att åtal väcks så hon slipper honom, HD googlar på indiciemål och pratar med SOA om detta.
Sen har hon även pratat med SDs advokat för att skynda på utredning.
Då medverkar SD.

TB om kontakter med HD under 2019:

"Hanna och Stefan har även frågat Stefans advokat vad man kan göra om det går att överklaga eftersom det är så långdragen utredning. Stefan och advokaten kom överens om att ligga lågt för om man överklagar kanske polis och åklagare blir stressade och då driver ett indiciemål". (TB, Ab 150)
Stefan har sagt hela tiden att polisen inte har något på
honom, så T*e*ese tänker att det måste vara svårt att få det till ett indicie mål.
Hanna har sagt att hon tycker att det är jobbigt om det väckts åtal och förundersökningen blir
offentlig med alla detaljer. T*e*ese har full förståelse för det eftersom att det är en geggig
historia.
B2705-18 Aktbilaga 150 Vittnesförhör s95

Det du har citerat tycker iaf jag att det verkar vara "Hanna in Action" där hon styr samtalet med olika personer och då speciellt med T.B*m*n.
Nu slipper hon ju Stefan, precis som planerat. *applåder till Hanna*
Kan det verkligen vara så att Hanna är så smart eller är hon uppbackad till 93% ?

Vad kan det vara för detaljer hon tycker är jobbiga.
Tycker hela situationen ger henne gangster-cred och Joh.Möller går att likställa med Hanna med sina "GeoCach" lappar hit och dit.
Citera
2022-02-15, 10:08
Medlem
Citat:
honom, så T*e*ese tänker att det måste vara svårt att få det till ett indicie mål.
Hanna har sagt att hon tycker att det är jobbigt om det väckts åtal och förundersökningen blir
offentlig med alla detaljer. T*e*ese har full förståelse för det eftersom att det är en geggig
historia.

Det du har citerat tycker iaf jag att det verkar vara "Hanna in Action" där hon styr samtalet med olika personer och då speciellt med T.B*m*n.
Kan det verkligen vara så att Hanna är så smart eller är hon uppbackad till 93% ?

Tycker hela situationen ger henne gangster-cred och Joh.Möller går att likställa med Hanna med sina "GeoCach" lappar hit och dit.

Snälla du, jämför inte HD med JM, HD har faktiskt genomfört 2 mord och ett grovt bedrägeri mot sina barn utan att lämna ett enda spår av bevis, Medans JM inte ens klarade att runka av små afghanpojkar utan att torska. Att jämföra HD mot JM blir som att jämföra Einstein mot kalle anka.
Citera
2022-02-15, 11:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Snälla du, jämför inte HD med JM, HD har faktiskt genomfört 2 mord och ett grovt bedrägeri mot sina barn utan att lämna ett enda spår av bevis, Medans JM inte ens klarade att runka av små afghanpojkar utan att torska. Att jämföra HD mot JM blir som att jämföra Einstein mot kalle anka.
Stefan Davidsson var också smart - tråkigt.
Vill du säga var någonstans de egentligen träffades första gången ?

Hanna var lite "sjuk" och behövde tala med en vuxen ?
Väldigt många barn som spelat det kortet ?
Citera
2022-02-15, 20:13
Medlem
develis avatar
Citat:
historia.

Citat:
Det du har citerat tycker iaf jag att det verkar vara "Hanna in Action" där hon styr (..)
Visst är hon in action. Det är inget passivt över HD. Hon har kontakter med ÅK och hans advokat, ordnar med beslag, googlar och städar.
Citat:
Det som är jobbigt är väl att hon blir offentlig. Det är sällan man ser nån som är så mån om att tysta ner, upprätta fasader och en förmåga att glida omkring som om inget speciellt hänt.

Hon är mån om att tysta ner otroheten 2017, hon vill stänga ner tråden och hon vägrar svara på frågor i en mordutredning av den anledningen. När JS offentliggör privata mail är relationen över, sen ses en önskan att det integritetskänsliga ska helst till slasken. Att SD skulle bry sig om hennes mail är föga troligt.
Hon verkar få sin vilja fram genom att gå via hans advokat och jag får en känsla av att hon ständigt häckar i periferin med barnkortet.
Hon har tidigare haft kontakt med ÅK om det är nåt de behöver som är kvar i huset vid avspärrning, vilket hon förefaller vara nöjd med (avlyssning 27 aug 2019). Sen flyttas avspärrning och frigör trädgård och spa 9 september när han är häktad och i december vill anhöriga ha tillträde till hela huset. Barnen lär knappast bo där själv.

Narcissism är på ett spektra varav den mer subtila typen är mindre uppmärksammad, men har samma kriterier som den extroverta.
Till synes mer skygg, introverta, skamfyllda, ångestladdade, ältande och extremt kritikkänsliga. Om så är fallet vet jag inte, men förvånas över flertal likheter.

De manipulerar via skuldkänslor, kontrollerar via att framställa sig omtänksamma och förstående. Offerroll och sjukdomsvinst är redskap i verktygslådan.

De kryper under radarn, det är lätt att missa vad som finns bakom deras bräckliga persona, en förvirrande personlighet.
Citera
2022-02-17, 16:16
Avslutad
Då det nu gått så lång tid av total RT, så har jag gjort efterforskningar.
I statistikdatabasen gällande onaturlig död bland män i åldern 40-50 i länet runt maj månad, framkommer att några i kategorin ovan, avlidit till följd av yttre orsak så som skador och förgiftningar.

Det skulle kunna förklara att det blev lite turbulent därborta vid Fölketorpet, livräddande insatser långt efter larmsamtalet osv.

Någon som faktiskt vet vad som hände?
Citera
2022-02-18, 23:09
Medlem
Har upptäckt detta fallet rätt sent, läser fup nu som är ganska gedigen och även denna tråd... Men har inte lyckats hitta vem mannen som var som befann sig hos Stefan när han hittades död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in