2022-02-22, 11:35
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Fått tips om att skaffa detta kort gratis, men kan någon vänlig själ kortfattat beskriva fördelen med kortet? Det enda jag känner till är att det är ingen extra avgift vid köp med kortet utomlands.. Tycktes lösa nåt i tråden att man bör/kan växla TILL euro från sitt svenska bankkonto med SEK, eller kan någon kortfattat beskriva vitsen med kortet och de fördelar man får.

Testade PFC kortet men i min mening var det värdelöst, funkade även sällan vid betalning här på hemmaplan och lär således strula utomlands. Är Revolut bättre? På vilka sätt?
Tack på förhand.
Haft Revolut i fyra år och gillar det bara mer och mer. Har dock metall-paketet och betalar 140kr/månaden. Då får du cash back på allt du köper med kortet.
Jag reser rätt ofta så man får nyttiga förmåner dessutom och cashbacks.
Citera
2022-02-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det kan väl inte vara en bra affär? Lägger inte Revolut på en avgift om du använder kreditkort + att kreditgivaren ser det som kontantuttag och lägger ränta omgående?

Jo. Nej. Nej.
Citera
2022-02-22, 18:26
Medlem
.-.-.s avatar
Revolut har dom ingen koll på alla överföringar och sånt som görs?
Det verkar va många bedragare som har Revolut.
Att dom kan få in tiotusentals kronor på kontot dag efter dag utan att banken agerar känns lite sådär.
Är det nån som säljer nåt som vill ha betalt till sitt revolut konto så antar jag att personen är bedragare.
Citera
2022-02-23, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Revolut har dom ingen koll på alla överföringar och sånt som görs?
Det verkar va många bedragare som har Revolut.
Att dom kan få in tiotusentals kronor på kontot dag efter dag utan att banken agerar känns lite sådär.
Är det nån som säljer nåt som vill ha betalt till sitt revolut konto så antar jag att personen är bedragare.

Vad menar du med bedragare och känner du många sådana eller gissar du bara?
Det ska inte gå att ta emot så mycket pengar varje dag med Revolut.
Citera
2022-02-23, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Vilka erfarenheter och synpunkter kan ni delge vad gäller betal- och växlingstjänsten Revolut? https://revolut.com/se/

Fördelar? Nackdelar? Datasäkerhet?

Finns det möjlighet att genomföra eBay-betalningar i USD och GBP utan att behöva blanda in PayPals kriminella växlingskurser från SEK?

Lite OT: Och jodå, känner till att man kan låta banken sköta växlingskursen, men PayPal gör ju allt för att man inte skall lyckas hitta denna inställning och 'nollställer' den med jämna mellanrum, så det är ju tydligt att det bara är en tidsfråga innan de tar bort denna möjlighet fullständigt. Kan man med Revolut även slippa bankens växlingskurs så är ju även detta en bonus.
Stängde ned mitt konto då Revolut gått full woke. Kolla deras marknadsföring.
Citera
2022-02-23, 08:38
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olof-K-mannen
Stängde ned mitt konto då Revolut gått full woke. Kolla deras marknadsföring.
Utveckla mannen!

Ett företag skulle debitera mig och Revolut blockade dom direkt och spärrade mitt kort vilket jag tyckte var fett bra gjort. Gör så att man känner sig trygg!

Jag sa åt dom att allt var lugnt och fick prata med support via chat och löste allt på 1 minut mannen.
Tycker fan Revolut är mycket bättre en Pisse-Svenson-bankerna.
Citera
2022-02-23, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Utveckla mannen!

Ett företag skulle debitera mig och Revolut blockade dom direkt och spärrade mitt kort vilket jag tyckte var fett bra gjort. Gör så att man känner sig trygg!

Jag sa åt dom att allt var lugnt och fick prata med support via chat och löste allt på 1 minut mannen.
Tycker fan Revolut är mycket bättre en Pisse-Svenson-bankerna.
De kvoterar in negrer som många andra företag gör idag. Dessutom stängde de ned mitt konto efter överföringar på sexsiffriga belopp.
Citera
2022-02-23, 08:50
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olof-K-mannen
De kvoterar in negrer som många andra företag gör idag. Dessutom stängde de ned mitt konto efter överföringar på sexsiffriga belopp.
Men det gör ju alla tönt-banker när beloppen blir höga.

Vet du något bättre alternativ? Betalar inge skatt så vill verkligen komma så långt ifrån Svenska banker som möjligt.

Nu ska Revolut öppna upp mera för svenska banksystemet.
Citera
2022-02-23, 08:54
Bannlyst
Citat:

Vet du något bättre alternativ? Betalar inge skatt så vill verkligen komma så långt ifrån Svenska banker som möjligt.

Finns inga bra banker, skaffa Escobar Cash istället.
Citera
2022-02-23, 13:28
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:

Du har ju Bitsafe, de har ingen skyldighet att rapportera till svenska myndigheter (om inget ändrats detta året). Men deras app suger. Men du hamnar under radaren.
Citera
2022-02-23, 14:39
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Du har ju Bitsafe, de har ingen skyldighet att rapportera till svenska myndigheter (om inget ändrats detta året). Men deras app suger. Men du hamnar under radaren.
Revolut rapporterar väl ingenting heller?
Vad menar du med att man hamnar under radarn på Bitsafe? Bytte från Revolut till Bitsafe.
Citera
2022-02-24, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det kan väl inte vara en bra affär? Lägger inte Revolut på en avgift om du använder kreditkort + att kreditgivaren ser det som kontantuttag och lägger ränta omgående?
Jag har fört över från mitt Norwegian-kort, det blir inga avgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in