Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-22, 18:39
Medlem
Märker nästan aldrig av invandrare på forumet. Kan inte tänka mig att många invandrare hänger här.
Citera
2022-02-22, 20:08
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Märker nästan aldrig av invandrare på forumet. Kan inte tänka mig att många invandrare hänger här.

Jaså? Hur märker du det? Lite lustigt hur du kan dra en sådan slutsats på ett forum där merparten av användarna är anonyma.

Nu verkar det egentligen inte som att du har lagt någon värdering i huruvida du tycker det är negativt eller positivt med få invandrare på forumet men för egen del hoppas jag att du har fel. Det är helt meningslöst att enbart "diskutera" med likatänkande.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-02-22 kl. 20:35.
Citera
2022-02-22, 20:36
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Jodå, invandrarsvenska förekommer allt för ofta här.

De borde ägna sig åt något de behärskar. Oklart vad.
Citera
2022-02-22, 22:00
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B

Sällan har jag sett en så grundlig sågning av etniska svenskars förmågor. Jag menar, om Flashback är ett exempel på hur det ser ut när etniska svenskar sysslar med något de behärskar är det i sig ett rätt kraftigt underbetyg till den svenska nationalkaraktären.

Nej du, för att rädda din egen nationella heder blir du allt tvungen att hävda att vi invandrare besudlat forumet från första början, och att det är därför dess intellektuella nivå är så pinsamt låg.
Citera
2022-02-22, 22:04
Medlem
Farbaute666s avatar
En del "invandrare" som skriver här, sitter kanske inte ens framför en dator i Sverige, med tanke på deras vurmande för Putin...

Sedan finns det väl en del som kommenterar händelser och rykten i den populära kategorin "Aktuella brott och kriminalfall" av någon anledning.
Citera
2022-02-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag använder bara mobilen när jag är här inne och läser/skriver. Vad spelar det för roll man bara skulle använda tangentbord? Inläggen blir ju ändå det samma faktiskt. Finns de som skriver lika slarvig fast de har dator och tangentbord.

Det syns när någon med mobil har postat. Några ord per rad , samt att de inte stänger BBCoden.

Sedan när andra likasinnade börjar citera varandra, så fuckar de till slut upp hela tråden.
Citera
2022-02-22, 23:10
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det syns när någon med mobil har postat. Några ord per rad , samt att de inte stänger BBCoden.

Sedan när andra likasinnade börjar citera varandra, så fuckar de till slut upp hela tråden.
Ok, så skriver jag på mobil eller dator? Ibland rätt långa inlägg med matematiska formler med specialtecken för det.

Oavsett om man skriver på padda eller är "blatte", etc, så använd Förhandsgranska inlägg och korrekturläs! Och t ex googla på svårstavade ord etc.

Senast redigerad av nerdnerd 2022-02-22 kl. 23:17.
Citera
2022-02-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ok, så skriver jag på mobil eller dator? Ibland rätt långa inlägg med matematiska formler med specialtecken för det.

Oavsett om man skriver på padda eller är "blatte", etc, så använd Förhandsgranska inlägg och korrekturläs! Och t ex googla på svårstavade ord etc.

Uppenbarligen är det en del som skiter i att förhandsgranska efter att de har pillat i citatet. Detta sabbar till slut hela tråden.
Citera
2022-02-23, 01:05
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Uppenbarligen är det en del som skiter i att förhandsgranska efter att de har pillat i citatet. Detta sabbar till slut hela tråden.
Ja, men det kanske beror mer på hur van man är öht med kodande? Men jag förstår verkligen inte de som gör samma fel gång på gång på gång. Antingen lägger man ner lite extra på att lära sig ELLER så ger man upp och ger då också fan i att pilla med grejer man inte begriper. Dock lite oklar koppling till Topic kan jag tycka, iaf om man tänker på indier. Finns det något enda svenskt utvecklarteam utan minst en indier?
Citera
2022-02-23, 14:37
Medlem
John-Roccas avatar
När jag först började höra talas om Flashback så var det bara phreaks och freaks som skrev på forumet. Folk som hackade telefonnätet, byggde illegala kabeltvboxar och kokade Amfetamin i köket. Vad jag kan minnas, så var det mer fokus på innehåll än person, ifall någon var blatte var irrelevant för de flesta. De nazister som fanns på forumet kring millenieskiftet var inte riktigt nazister, mer missanpassade freaks som Dan Park. Eller folk som slängde sig med naziattribut för att det var edgy, typ som 70-talets punkare.

Sen kom alla roliga trådar om Turkisk Peppar i stjärten, porr i skogen och muskotnötens horribla effekter. Kanske var Flashbacks glansdagar redan för 12-15 år sedan?

För typ 10 år sen kom vi in i den tröttsamma epok som vi fortfarande befinner oss i. Samhällsdebatten började haverera inte minst på det andra FB, Facebook. Vissa hittade på ord man inte fick säga och andra kontrade med att hävda sin förbannade demokratiska rättighet att använda just de orden. Tangentbordskrigare kämpade febrilt med att säga allt man inte fick säga, den här kampen som uppstod i sociala medier och kommentarsfält började så småningom infektera Flashback och ännu ser vi ingen tendens på avmattning. På vissa verkar det som att deras stora mission i livet är att utreda vem som är blatte eller inte, utan att ens redogöra för varför det är intressant att veta. Mest för att få använda det edgy ordet blatte? Till råga på allt så har det skett en otrolig urholkning av språket de senaste decenniet. Troligtvis som en följd av att många övergett tangentbordet till förmån för pekskärmen, men också för att folk under 30 över lag inte kan läsa och skriva, oavsett om de är arier eller blattar. En trådstart som denna bestående av en enda fråga utan hypotes eller bakgrund är precis det fenomen jag pratar om. Att TS sen inte ens bemödar sig att skriva i sin egen tråd styrker min tes: det är inte i huvudsak "blattar" som har invaderat Flashback utan ”vanligt folk”. TS missar HELA poängen inte bara med Flaskback utan med forum över lag. Det borde vara innehållet vi är intresserade av inte personen bakom tangentbordet (pekskärmen). Vill du vete vem som är blatte eller arier gå till Instagram.

Flashback uppstod i en tid när det bara var datanördar och freaks som försökte punda på muskotnötter som använda internet (alltså internet över huvud taget). Vanligt folk hade fullt upp med att jobba, gå på diskotek och hitta någon att ligga med (och det gjorde man inte på internet på den tiden). Att vara datanörd (Flashbacks kärntrupp) var oerhört löjeväckande för vanligt folk. I och med den tekniska utveckligen, först med bärbara datorer och wifi, sedan smartphones och sociala medier så har det blivit enklare och mer accepterat för vanligt folk att använda internet (Flashback). Om vi delar in hela befolkningen i kategorierna ”vanligt folk” och ”Flashbacks kärntrupp” så hamnar blattarna och TS i kategorin ”vanligt folk”. Ja det finns troligtvis fler blattar på Flashback idag än innan smartphonens genombrott, troligtvis även fler kvinnor. Definitivt fler plebs, vilket TS är ett tydligt exempel på.
Citera
2022-02-23, 14:56
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B

Det är väl klart att alla dessa invandrargrupper har någon form av skills,

tex Romer, helt överlägsna svenskar på fickstölder och butikssnatteri.

tex Somalier. Här i sverige helt odugliga på allt utom att deala röka och pulver med hemma
i Somalia ! Fy fan, tänk dej själv : I en liten hemmabyggd gisten träbåt, rakt ut på öppen hav
med en 20 år gammal Yamaha utombordare. 5 timmar senare hittar dom en tankbåt som
dom med enklaste rep och krok av armeringsjärn bordar och tar över skeppet.
Försök få en 18 åring från Orust eller Tjörn att göra något liknande. No way.
Citera
2022-02-23, 14:57
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Jag har märkt av det när man läser trådar om skjutningar i Tynnered, Hisingen eller andra utsatta områden. Med totalt ocensurerat språk och orten-smäd typ "din mamma" hit och "din mamma" dit så bidrar de med insyn i en värld vi svennebananer inte kommer i kontakt med annars. Man har bjudits på många skratt samtidigt som de avslöjar mycket detaljer och förmodligen ger snuten bra utredningsunderlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in