Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-17, 13:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
Självklart skall invandrare vara här och diskutera också. Jag håller dessutom med de om att det varit lite för mycket "rasse-snack" här inne och då är det ju bra att de kan mötas upp med de som "rassarna" talar illa om. Men det krävs fler invandrare och vänster-folk för att det skall balanseras ut helt.
Forumet har ju lite av ett rykte, välförtjänt eller inte, som att alla som hänger här är antingen Sverigedemokrater eller typ nazister.
Så då undviker man kanske att delta här. Tyvärr
Citera
2020-09-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
Självklart skall invandrare vara här och diskutera också. Jag håller dessutom med de om att det varit lite för mycket "rasse-snack" här inne och då är det ju bra att de kan mötas upp med de som "rassarna" talar illa om. Men det krävs fler invandrare och vänster-folk för att det skall balanseras ut helt.

Varken blattar eller vänsterfolk brukar vara särskilt duktiga på att skriva texter. Det visar sig på alla demonstrationer. Vänsterfolk är känslomänniskor som agerar i ren affekt utan konsekvenstänk. Det är därför näst intill omöjligt att föra en sansad diskussion med vänstermupparna.
Citera
2020-09-17, 13:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Varken blattar eller vänsterfolk brukar vara särskilt duktiga på att skriva texter. Det visar sig på alla demonstrationer. Vänsterfolk är känslomänniskor som agerar i ren affekt utan konsekvenstänk. Det är därför näst intill omöjligt att föra en sansad diskussion med vänstermupparna.
Så du menar att drygt halva Sveriges befolkning är oförmögna att uttrycka sig i text...?

Just såna här korkade inlägg som gör debatten på forumet alltid hamnar i rännstenen
Citera
2020-09-17, 13:26
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Så du menar att drygt halva Sveriges befolkning är oförmögna att uttrycka sig i text...?
Kanske inte än men vi är på god väg, fördumningen accelererar och med idén om att stänga stökiga skolor och sprida ut eleverna på fungerande skolor kommer det bli fritt fall.
Citera
2020-09-17, 13:27
Medlem
Citat:

Just såna här korkade inlägg som gör debatten på forumet alltid hamnar i rännstenen

Kanske är till fördel att du läser vad jag skriver istället för att bevisa att jag har rätt. Jag har redan ett ego som räcker och blir över.

"Varken blattar eller vänsterfolk brukar vara särskilt duktiga på att skriva texter."
Skrev jag att 50% av Sveriges befolkning är oförmögna att uttrycka sig i text?

Har du någon fundering så hjälper jag dig att svara, men kom inte med massa tramsinlägg för att du vill ha fler inlägg. Du får läsa ordentligt.
Citera
2020-09-17, 13:27
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Kanske inte än men vi är på god väg, fördumningen accelererar och med idén om att stänga duktiga skolor och sprida ut eleverna på fungerande skolor kommer det bli fritt fall.
Instämmer helt.

Men jag misstror dock att förmågan att skriva följer strikt politiska linjer
Citera
2020-09-17, 13:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
"Varken blattar eller vänsterfolk brukar vara särskilt duktiga på att skriva texter."
Jag tycker inte heller SD:are är särskilt bra på att uttrycka sig i text, men de hindrar dem inte att delta på forumet.
Tror som sagt att vissa delar av forumet, främst politik och aktuella brott, fungerar lite som en stor filterbubbla där högern kan få bekräfta varandras världsbild.
Väldigt sällan man ser nån med vänsteråsikter där och skulle de drista sig till att skriva ett inlägg blir de typ utmobbade av majoriteten
Citera
2020-09-17, 13:33
Medlem
CyberIngmars avatar
Så länge ingen är här för att trolla ser jag inga problem. Vad är problemet? Troll vilka det än är höger, vänster, kristna, muslimer är i längden drygt och förstör debatten. Helt ok om det är oseriösa trådar, trist när seriösa trådar solka ner med diverse troll. Nazister, rasister, den autonoma vänstern, invandrare, blattar, höger, vänster, religiösa med flera. Jag ser inga problem med att folk med annan åsikt, bakgrund, värderingar är här. Flashback är inte twitter eller Facebook där troll får härja loss och människor med "fel" åsikter stängs av.
Citera
2020-09-17, 13:34
Medlem
gato12s avatar
På Facebook och Instagram finns det väl gott om invandrare som inte har några problem att uttrycka sig.

Här inte lika mycket, hur kan det komma sig?
Citera
2020-09-17, 13:36
Medlem
Citat:
Jag tycker inte heller SD:are är särskilt bra på att uttrycka sig i text, men de hindrar dem inte att delta på forumet.
Tror som sagt att vissa delar av forumet, främst politik och aktuella brott, fungerar lite som en stor filterbubbla där högern kan få bekräfta varandras världsbild.
Väldigt sällan man ser nån med vänsteråsikter där och skulle de drista sig till att skriva ett inlägg blir de typ utmobbade av majoriteten

Se, det var väl inte så svårt?

Nu handlar ju förvisso inte topic om Sverigedemokrater, även om jag ursäktar dig för den här gången.

Det finns många vänstermuppar här i forumet, även om en stor del blivit avstängda. Anledningen är som jag förklarade i tidigare inlägg att det är svårt att vara saklig och hålla argument ovanför vattenytan.

Vad tycker du själv om språkkulturen på Flashback, tror du att invandrare skulle vara en bidragande faktor till ett bättre språkbruk?
Citera
2020-09-17, 13:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Vad tycker du själv om språkkulturen på Flashback, tror du att invandrare skulle vara en bidragande faktor till ett bättre språkbruk?
Så länge man kan göra sig förstådd så har jag inga som helst problem med etnicitet.

Och ärligt talat så är många av "vänstermupparna" rätt så uppenbara troll vars uppgift är att smutskasta vänstern i allmänhet.
Men jag kan förstå att man gärna vill tro att de är på riktigt så att alla ens fördomar blir besannade
Citera
2020-09-20, 22:09
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Bara jag som märkt av det sista tiden?
Hur har du märkt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto