Citat:
Då borde du inte ha några som helst problem att presentera något sånt bevis. Att jag skulle ha "stängt av mina sinnen" säger du bara för att du vet att det du har inte egentligen är bevis. Jag tror inte du vet vad ett bevis ÄR till att börja med.
Klart jag har och det går lätt att ta reda på. Menar du att det krävs gudar för det? Hur då? Hur härleder du hjärtat till någon gud?
Så okunskap = bevis för gud? Är det så du menar?
Det är min hjärna som ger order till mitt hjärta att slå. Evolutionen har skapat hjärtat med syftet att flytta runt blod i kroppen, ja. Det stämmer. Varför skulle det behöva något syfte? Så igen är ditt oförstånd beviset för Gud? Det måste vara en ganska värdelös gud.
Så ditt bästa bevis för Gud är att du inte förstår hur saker fungerar? Ok.
Så helt vanlig okunnighet och vidskepelse alltså. Bra att veta.
Klart jag har och det går lätt att ta reda på. Menar du att det krävs gudar för det? Hur då? Hur härleder du hjärtat till någon gud?
Så okunskap = bevis för gud? Är det så du menar?
Det är min hjärna som ger order till mitt hjärta att slå. Evolutionen har skapat hjärtat med syftet att flytta runt blod i kroppen, ja. Det stämmer. Varför skulle det behöva något syfte? Så igen är ditt oförstånd beviset för Gud? Det måste vara en ganska värdelös gud.
Så ditt bästa bevis för Gud är att du inte förstår hur saker fungerar? Ok.
Så helt vanlig okunnighet och vidskepelse alltså. Bra att veta.
Jag är troende, Jag är dock öppen för att jag kan ha fel även om jag finner det högst osannolikt.
Du refererar till vetenskap och evolution av förklarliga skäl, Jag är en sån som "studerat" vetenskapliga teorier Och neurologiska/psykologiska teorier till den gräns att det är ohälsosamt jag med.
Det jag kan säga är detta att evolution motbevisar inte en förekomst av gud, T.o.m katolska kyrkan accepterar evolutionen men som en del av vår skapelse, Handlar väll mkt möjligt om hur vi uppfattar saker och ting.
Grejen med just evolution från inget är att det inte behövs komplicerade varelser för att sköta om jorden, Det kan insekter göra, Ändå sitter du här på Flashback just nu. En annan sak värd att nämna är ju det faktum att vår närmaste släkting enligt vetenskapen som har utvecklats långt mkt längre än oss stoppar grodor på snoppen när dom hoppar in i deras burar, Vi klyver atomer,Åker till månen och knappar på internet på våra smartphones just nu som innehåller all mänsklig kunskap ett knapptryck bort.
Om du funderar lite på logiken med att du just nu befinner dig på en snurrande boll i ett oändligt mörker (rymden) med planeter överallt runt oss där inget liv finns så torde inte en intelligent skapare vara speciellt ologisk längre.