Citat:
Presentera gärna bevisen. Jag har ett öppet sinne och låter mig alltid övertygas av verifierbara bevis.
Nej, det tror jag inte att du gör.
Citat:
Det är bevisligen evolutionen som är förklingen till att du har ett hjärta, ja.
Läs på lite om evolutionen. Det är ganska enkelt att förstå de grundläggande mekanismerna.
Det är år 2022 och det finns bättre svar på såna här frågor än att magiska sagoväsen ligger bakom.
Och vem då som ligger bakom de grundläggande mekanismerna. En liknelse så det blir lätt för dig att förstå, om du har en låda med bokstäver och hällde de på golvet: Hur troligt är det att det bildas ett meningsfullt påstående typ "Hallå där ser du inte mig"??!!! Svaret ÄR NOLL chans. Så nu när du tittar runt dig i naturen och i rymden att månen, solen och planeter går på var sin bana att det finns dag man går upp och jobbar och natt för att vila sig och inte bara dag eller bara natt. Studierna visar att nattsömn är mycket viktigare och kan inte ersätts med dagsömn osv osv......
Du har lätt att tro på teorier och mekanismer trots att du såg inte själv med blotta ögat när allt skapades eller när "evolutionen" började, men har svårt att tro på Skaparen som du inte ser.
När man frågar er som inte tror på Gud vår skapare varifrån kom första atomen eller första cellen så har ni inget svar. Jag hörde en gång en ateist så kallad "vetenskapsman" som är en symbol för många ateister när han fick den här frågan om hur big-bang och hur allt började så han stackars förklarade att fysiklagar ÄR "skaparen" och som ligger bakom allt detta. Så tänk att fysiken fanns alltså innan universum och att den skapade allt. Men frågan är har fysiklagar skapat allt detta medvetet eller omedvetet??!!
Citat:
Argument from ignorans.
Att man inte vet något, betyder just att man inte vet. Det betyder inte att magi måste vara svaret.
Detta är inte magi. Detta ÄR en vägledning av vår Skapare, Han ÄR barmhärtig och svarade oss på de frågor som skulle dyka upp och som så många kommer att tvista om nämligen hur vi har kommit till och varför. Men många vägrar ändå att ta emot den vägledning och istället litar de på lögnare som vet ingenting och inte säkra på någonting bara tror och hittar hela tiden på nya förklaringsteorier.
Men om du verkligen har ett öppet sinne så skulle jag rekommendera dig
att läsa Koranensbudskap översättning till Koranen. Den är skriven av Mohammad Knut Bernström, han var en politiker och Sveriges ambassadör i många länder, han konverterade till Islam när han var ambassadör i Marocko som var hans slutstation. Han vill alltså hjälpa sina landsmän att kunna förstå
Koranen den enda sanna boken på jorden.