2022-02-21, 20:28
  #8473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
[/b]

Det enda rätt du har, det jag mörkat. Ingen vet mer än så. Allt annat är funderingar, spekulationer m.m.
Ang det jag fetat:
Dumt av dig att du ger dig ut i debatt du inte är lämpad för.

När det gäller frågan om vad som utgör karakteristika för en läkemedelsmissbrukare -likt en sån som Lydia Barth, så rör jag mig hemtamt.
Att du tydligen vill opponera dig mot att jag hävdar att jag har på fötterna vad gäller beskrivningen av Lydia Barth är intressant.

Vet du själv varför du har så svårt att acceptera Lydia Barth som läkemedelsmissbrukare?



Det är lätt hänt att man skulle kunna få för sig att du med alla medel önskar skydda henne.
Fast du märker kanske inte hur du kan uppfattas? Du kramar en mördare, det är vad du gör här i tråden, fy på dig!
2022-02-21, 20:48
  #8474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hur menar du att pandemin skulle ha spelat in vad gäller Lydia Barths usla studieresultat under hennes första tid på SLU?
Där blev det väl ett litet feltänk, därhemma hos Remark?

Eller menar du att om vi skulle ta kontakt med SLU och fråga dem om de generella studieresultaten för kursen som Lydia Barth var inskriven på, de då skulle meddela oss att det var genomgående usla studieresultat för hela det gänget?
Och att det skulle ha berott på pandemin?



Nej, min bästa Remark, ett lite bättre försök i syfte att värna mörderskan Lydia Barth får du nog fundera ut.
Din "pandemi-teori" den håller inte riktigt ihop, fast jag får erkänna att den gav mig ett måndagsmorgonsmil, tack!

Vet du hur kurserna examinerades? Var det via inlämnade PMn? Kanske en kombination av flera olika typer av delprover? Vanligtvis ingår även en skriftlig tentamina, men resultatet på den väger inte över resultaten av delmomenten. Det är en sammanvägning. LB har, som alla andra, flera tentamenstillfällen på sig.

Ovanstående gäller generellt alla studenter vid Universitet och Högskolor.
2022-02-21, 21:22
  #8475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Dumt av dig att du ger dig ut i debatt du inte är lämpad för.

När det gäller frågan om vad som utgör karakteristika för en läkemedelsmissbrukare -likt en sån som Lydia Barth, så rör jag mig hemtamt.
Att du tydligen vill opponera dig mot att jag hävdar att jag har på fötterna vad gäller beskrivningen av Lydia Barth är intressant.

Vet du själv varför du har så svårt att acceptera Lydia Barth som läkemedelsmissbrukare?



Det är lätt hänt att man skulle kunna få för sig att du med alla medel önskar skydda henne.
Fast du märker kanske inte hur du kan uppfattas? Du kramar en mördare, det är vad du gör här i tråden, fy på dig!

Ja, jag kan inte hjälpa att du fortfarande håller på att misstolka personer, och när ni inte kan argumentera, ja då kommer era patetiska glåpord.
Är så tröttsamt, så jag kommer inte svara er. Det är omöjligt att svara personer som beter sig som idioter liksom.
2022-02-21, 21:24
  #8476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du hur kurserna examinerades? Var det via inlämnade PMn? Kanske en kombination av flera olika typer av delprover? Vanligtvis ingår även en skriftlig tentamina, men resultatet på den väger inte över resultaten av delmomenten. Det är en sammanvägning. LB har, som alla andra, flera tentamenstillfällen på sig.

Ovanstående gäller generellt alla studenter vid Universitet och Högskolor.

Ja enligt Emil så gjorde Lydia prov via distans, och genom att göra vissa prov på skolan.
Och jag tror ju mer på vad Emil sagt än att tro på en sån som Carinah78
2022-02-21, 21:41
  #8477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja enligt Emil så gjorde Lydia prov via distans, och genom att göra vissa prov på skolan.
Och jag tror ju mer på vad Emil sagt än att tro på en sån som Carinah78

Ja, alla möten hon hade med sina kurskompisar tyder på gemensamma inlämningsuppgifter.
2022-02-21, 22:04
  #8478
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, alla möten hon hade med sina kurskompisar tyder på gemensamma inlämningsuppgifter.

Det har väl i princip alla universitetskurser/linjer, några grupparbeten med gemensam presentation/skriftlig inlämning. Socionomprogrammet har haft s.k. grupptentor, men jag vet inte om de har det kvar.
2022-02-22, 15:07
  #8479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, alla möten hon hade med sina kurskompisar tyder på gemensamma inlämningsuppgifter.

Ja, så då kan man ju också säga att man har en sak till där Lydia INTE ljuger varje fall.
Tycker nästan det börjar kännas olustigt hur åklagaren påstått att Lydia ljuger.
Tar man in sådana här saker och att hon hade en psykos, ja då har hon ju inte ljugit någonting.
Då kommer saker och ting i ett helt annat perspektiv.
2022-02-22, 17:07
  #8480
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja, så då kan man ju också säga att man har en sak till där Lydia INTE ljuger varje fall.
Tycker nästan det börjar kännas olustigt hur åklagaren påstått att Lydia ljuger.
Tar man in sådana här saker och att hon hade en psykos, ja då har hon ju inte ljugit någonting.
Då kommer saker och ting i ett helt annat perspektiv.
hold your horses!
Det är endast DU som sagt att du tror hon hade en psykos. Du vet att hon blev undersökt efter mordet, menar du att de ljuger eller?
Kanske du borde anmäla dom för tjänstefel och föra fram din vetskap om att hon hade en psykos. Men du får nog komma med något annat "symptom" än minnesförlust om det ska gå hem.
Så vad andra symptom hade Lydia som tyder på psykos?

*vanföreställningar
*hallucinationer
*tankestörningar
2022-02-22, 21:14
  #8481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hold your horses!
Det är endast DU som sagt att du tror hon hade en psykos. Du vet att hon blev undersökt efter mordet, menar du att de ljuger eller?
Kanske du borde anmäla dom för tjänstefel och föra fram din vetskap om att hon hade en psykos. Men du får nog komma med något annat "symptom" än minnesförlust om det ska gå hem.
Så vad andra symptom hade Lydia som tyder på psykos?

*vanföreställningar
*hallucinationer
*tankestörningar

Men det skrev jag ju. Dels har du tankestörningar/koncentrationstörningar under våren, pressen från Emil, minnesförlusten m.m. Ja listan är lång. Jag säger inte 100% att det är så, men det skulle förklara väldigt mycket tycker jag.
Ja undersökningen sen, jag ger rent allmänt inte mycket för svensk sjukvård, undersökningar i olika former inräknat.
2022-02-22, 22:47
  #8482
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men det skrev jag ju. Dels har du tankestörningar/koncentrationstörningar under våren, pressen från Emil, minnesförlusten m.m. Ja listan är lång. Jag säger inte 100% att det är så, men det skulle förklara väldigt mycket tycker jag.
Ja undersökningen sen, jag ger rent allmänt inte mycket för svensk sjukvård, undersökningar i olika former inräknat.
så du tror alltså hon varit under en psykos hela våren? utan att det skulle märkts? Hon låg ju även inne på psyk ett tag. Ganska säker de borde märkt nått.
Att hon mått psykiskt dåligt är helt klart, 100%, men det är inte samma som en psykos dock

du kanske borde skriva att det är dina teorier i inläggen med så det inte blir trådsanningar
2022-02-23, 11:08
  #8483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
så du tror alltså hon varit under en psykos hela våren? utan att det skulle märkts? Hon låg ju även inne på psyk ett tag. Ganska säker de borde märkt nått.
Att hon mått psykiskt dåligt är helt klart, 100%, men det är inte samma som en psykos dock

du kanske borde skriva att det är dina teorier i inläggen med så det inte blir trådsanningar

Nej inte hela våren, men absolut vid flera olika tillfällen.
Och sen är det också som så att det kan vara omöjligt för en "svensson" att upptäcka det.
Jag har redan skrivit att det är jag som tror, jag som tycker säker. Om någon vill ta det som någon trådsanning, är det inte mitt problem.
2022-02-23, 18:12
  #8484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
så du tror alltså hon varit under en psykos hela våren? utan att det skulle märkts? Hon låg ju även inne på psyk ett tag. Ganska säker de borde märkt nått.
Att hon mått psykiskt dåligt är helt klart, 100%, men det är inte samma som en psykos dock

du kanske borde skriva att det är dina teorier i inläggen med så det inte blir trådsanningar

Som så många andra borde du reflektera över det du skriver.
Du är ju en av flera som projicerar sina egna upplevelser, och t.o.m diagnoser, på andra.

Hur tror du en psykos yttrar sej? Vad tror du det är för personal på slutna psyk? En psykos är fortfarande att man inte vet vad som är fantasi och verklighet. I stort eller smått. Det är en process för den personen. Det måste verbaliseras tydligt och vara en konkret förvanskning av verkligheten, eller tvärtom, för att någon ö.h.t ska kunna ens starta en ifrågasättande process.

På en sluten avdelning saknar 80% eller mer utbildning öht. Några har usk eller ssk. För att ha befogenhet att dela ut föreskriven medicin, det behövs noll utbildning inom eller ens insikt från psykiatrin för det.

Basics för personalen är att utfodra "intagna" och följa med dom på rökning, promenader och andra rutiner jourläkare bestämt. Absolut inte att diagnosticera och/eller agera utifrån det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in