Citat:
Ursprungligen postat av
Loveangelie
Jo det kan det absolut vara ju. Om man exempelvis inte vet vad som händer runt omkring en. Även det att hon exempelvis då inte heller ljuger.
och vilka symptom på just psykos skulle du kunna beskriva i samtalet här nedan? som skulle kunna ge henne lägre straff?
*vanföreställningar?
*hallucinationer?
*tankestörningar?
Själv ser jag en desperat kvinna som hotar med våld för att få sin vilja igenom (se fetade under), OCH ett typiskt bipolär utbrott.
K: Se vem som kommer, ser du då?
M: Gå och lägg dig eller åk härifrån
K: Ta ner den, nu
M: Vad menar du?
K: Ta ner den nu. Jag sa åt dig och ta ner den. Då tar du ner den nu
M: Nej åk härifrån
K: Nu Är du helt dum i huvudet. Ta ner den nu. Ta ned den nu. Ta ner den. Ta ner den nu. Ta
ner den. Det är för din egen skull. Ta ner den.
Du vill hamna på sjukhus? Få mig i fängelset?
Är det de du vill? Ta ner den nu. Jag menar de, vi har ingenting kvar och förlora. Vad är det
du inte förstår? Du har redan pajat allting
M: Jag?
K: mm Du
M: Vad har jag förstört?
K: Jävligt mycket
M: Okej, som vad. Att jag har hjälpt dig och tömma ditt din lägenhet?
K: Hjälp vad då?
M: Att du har…
K: För ditt eget jävla ego. Allting har vart för ditt eget ego
M: Jaha Tack för den
K: mm Ta ner telefonen. Ta ner den
M: Dra åt helvete
K: Skojar du eller?
M: mm
K: Okej. Jag har inte ens gjort dig nånting dåligt, under alla månader. Du typ sagt saker om
mina barn. Jo det har du. Det är du som har vart den elaka inte jag. Du tycker så jävla synd
om dig själv hela jävla tiden. Du bryr dig inte om nån, nånting annat än dig själv. Kan du sluta
nu? Jag ber dig, sluta. Sluta snälla. Jag bryr mig inte om jag blir av med mina jägarlicenser
nu.
M: Snälla
K: Jag har ingenting kvar
M: Åk härifrån bara
K: På riktigt?
M: Yes
K: Okej bra (skottljud)
M: Ah fan