Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Nej. Det gäller att vara före alla andra. Man kan inte vänta tills FED agerar. Om man nu tror att det blir recession. Själv vet jag inte vad jag tror. Men jag är inte bullish som jag var för en månad sedan.
Sedan är det inte panik ännu. Småsparare har köpt fram tills för ett par dagar sedan. De har krampartat snittat ned sig och har enorma förluster nu. Breda indexen är inte ned speciellt mycket. Det är småbolag, tech, och förhoppningsbolag som tagit mest stryk. Risken är förstås att det sprider sig. Mina cykliska industriaktier med låg PE har börjat slaktas på sistone. Detta är en tydlig recessionsignal av marknaden. Sedan behöver inte marknaden ha rätt.
Vad får folk att tro att fed kommer att göra ett policy mistake?
Det finns inga bevis över huvud taget för ett sådant scenario.
Jag kan köpa att folk blir mer försiktiga inför mars-mötet. Men en total slakt som vi ser just nu? Nasdaq börjar närma sig -20 %. Många bolag har förlorat 30-50 % av sitt börsvärde. För att man TROR att fed kommer göra ett policy mistake?
Någonting är riktigt off. Det är för stora nedgångar för massa antaganden. Jag tror att många blir skrämda till försäljning av media samtidigt som många utnyttjar paniken och shortar marknaden.