Citat:
Ursprungligen postat av
Thax21
Väggade gjorde hon kanske inte, men hon hade 40:e åktid från sista mellantiden och in i mål. Det var den överlägset sämsta placeringen hon hade mellan två officiella tidsangivelser på hela loppet, och där hon tappade mest tid mot den som var snabbast (Sundling).
Var det inte så att hon gav upp när Niskanen och nån till passerat i en hastighet som Ebba inte kunde nå? Såhär sa hon själv:
"– Mot slutet är jag såklart sliten, men jag känner att det finns krut kvar ända tills vi kommer till stadionområdet när alla andra kommer i betydligt högre fart.
Andersson håller heller inte med om att hon gick på någon smäll.
– Smäll och smäll. Smällen var väl att det kommer ganska mycket kastvindar när jag kastar mig ut för sista backen och helt plötsligt i botten av backen har jag hela klungan i ryggen utan att det ens var några förvarningar om det. Jag gick inte på någon fysisk smäll, säger hon."
Jag tror hon inte visste hur snabbt de gick bakom, och att hon hade skiftande vindar som gjorde att hon inte kände farten riktigt. Iochmed att det var en rätt rejäl lucka från början så kan ju väldigt skiftande vindar på olika sträckor påverka mycket.