2022-02-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Där håller jag inte med, jag tror absolut att Rask har problem med psykisk ohälsa, bl.a med depression, ångest, mm.
Däremot är problemet att han verkar inte försöka göra något åt det, mer än att jaga diagnoser.

Har man problem med psykisk ohälsa är A och O. Ordentlig kost, regelbunden sömn, rutiner och fysisk motion.
Tex ska han äta minst 6 ggr/dag (frukost, fm mål, lunch, em mål, middag, kvälls mål)
Han ska sova minst 8 timmar/natt, lägga sig samma tid och gärna gå upp senast kl 08,00.
Eftersom han är arbetslös kan han promenera minst 2 timmar/dag, gärna 1 timme på fm och 1 timme på kvällen.
Räcker inte detta ska han söka hjälp för sina problem, tex genom medicin, terapi, mm.

Om han gjorde detta i ca 1 månad skulle han troligen snart må bra nog att kunna klara av ett jobb.

Istället äter han halvfabrikat vegankost, motionerar inte, lägger sig inte i tid, och när han inte kan sova håller han på med mobilen (mobilen är förbjuden på kvällen/natten för folk med sömnproblem). Han verkar inte heller ta mediciner eller prata med någon terapeut ang sitt mående för att han ska bli bra nog att jobba.

Du är något på spåren här helt klart. Baronen är uppenbarligen en sån människa som trivs i offerkoftan - han vill kunna hänvisa och prata om sin psykiska ohälsa så mycket det går. Han är så uppe i just det så han har ''Svart bälte i ångest'' i sin insta-bio (är det årets töntigaste bio?).

Jag tror inte han vill bli frisk, och jag tror definitivt inte han verkligen FÖRSÖKER bli frisk - för då skulle han inte haft tid att lalla runt på nätet hela sin vakna tid.

Han tycker synd om sig själv. Jag jag jag låter det. Det är så synd om honom så dom får bo kvar i skokartongen, skita i semestrar och T's skulder får växa. För det är så synd om Baronen, han KAN inte jobba.

En riktig tönt.
Citera
2022-02-20, 23:03
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Du är något på spåren här helt klart. Baronen är uppenbarligen en sån människa som trivs i offerkoftan - han vill kunna hänvisa och prata om sin psykiska ohälsa så mycket det går. Han är så uppe i just det så han har ''Svart bälte i ångest'' i sin insta-bio (är det årets töntigaste bio?).

Jag tror inte han vill bli frisk, och jag tror definitivt inte han verkligen FÖRSÖKER bli frisk - för då skulle han inte haft tid att lalla runt på nätet hela sin vakna tid.

Han tycker synd om sig själv. Jag jag jag låter det. Det är så synd om honom så dom får bo kvar i skokartongen, skita i semestrar och T's skulder får växa. För det är så synd om Baronen, han KAN inte jobba.

En riktig tönt.
Jag "känner", det är mer av en väns bekant som är precis som Baronen.

Enda skillnaden är att hon är 50, inte jobbat på över 20 år, varje gång man ser henne kör hon igång klagosången, myndigheterna är emot henne, hon får inte rätt läkare, hon blir utförsäkrad på fel grunder, allt bara går emot henne hela tiden, det är så synd om henne, ingen annan människa har problem liks allvarliga som hon.

Det är Bajsbaronens framtid, ingen vuxen människa respekterar någon som jämt och ständigt går runt och spelar något jävla offer, det är så fruktansvärt patetiskt.

Jag håller med dig om bion, tar man bort cringet "svart bälte I ångest", så är det man har kvar en 30+ mansbebis som är en skitfarsa och en dålig medmänniska, en riksnolla ut i fingerspetsarna.

Han gömmer sig bakom sin "psykiska ohälsa", har sagt förut men jag skulle vilja påstå att hans ångest till 99% är skapad av han själv.

Vem skulle inte ha ångest att leva det där skämtet till liv? Framtid, jobb, pengar, boende, hemlöshet måste ju vara tankar som jämt frekventerar hans psyke.
Citera
2022-02-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Bestämmer det är min åsikt är du efterbliven skriv i PM isåfall. Så det räknas som ett jobb att ladda upp dåliga videos, vara en snakeoilsalesman och ta emot swish donationer som man myglar med för sin trogna följare...inse sånna som du blir lurade hela tiden därför är ni pissed off!

Fattar du inte att Krecik inte följer Rask och inte ens kollar på hans videos?
Citera
2022-02-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Okej, så hur vet du det här? Psykologi är ett ganska brett spektrum, och att sitta och säga att mår man såhär så gör man såhär är bara nonsens - tro mig, jag vet. Rask verkar vara en väldigt utåtriktad person, och har inga problem med att visa sina känslor - det har väl du om någon sett flera gånger? Är det då konstigt att han berättar för sitt entourage på nätet hur han mår och hur hans tankar går då? En person som är lite mer privat och introvert hade reagerat med att bara sitta för sig själv, men sådan är inte Rask.

Om du kan försörja dig på det så är det väl ett jobb? Det finns ju de som suger kuk hela dagarna och tjänar pengar på det, menar du att det inte är deras jobb då eller? Bara för att Rask har det knapert så betyder det ju inte att han inte har någon inkomst. Inkomst har han ju, det har han ju bevisat. Härom kvällen visade han upp att hans inkomst från YT denna månaden är på 4000:-. Inte särskilt mycket, men han tillade även att han hade lite samarbeten på det också.

Vet inte riktigt hur du definierar ordet tiggeri, men för mig är det när man aktivt ber om pengar, håller du inte med om det? Att ha sitt swishnummer i streamen när han sänder live tycker jag inte är något aktivt tiggeri. Det är väl upp till var och en att bestämma ifall de vill skicka honom pengar. Men att han aktivt ber folk swisha honom sker väl knappast?

Så du tror att majoriteten som är lite mer utåtriktade skulle trycka upp en kamera i ansiktet på sig själva när som mår som sämst? Oherregud att du ens tror det är skrämmande, mår man dåligt på riktigt ja...på "riktigt" så filmar man inte sig själv, utan man gör det enbart för uppmärksamhet etc. Jag har träffat riktigt många som mått riktigt dåligt o det sista dem skulle göra är att filma sig själva...det är fan det absolut sista dem skulle göra.
Citera
2022-02-21, 08:56
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Så du tror att majoriteten som är lite mer utåtriktade skulle trycka upp en kamera i ansiktet på sig själva när som mår som sämst? Oherregud att du ens tror det är skrämmande, mår man dåligt på riktigt ja...på "riktigt" så filmar man inte sig själv, utan man gör det enbart för uppmärksamhet etc. Jag har träffat riktigt många som mått riktigt dåligt o det sista dem skulle göra är att filma sig själva...det är fan det absolut sista dem skulle göra.

Ja för när man mår som sämst så sätter man igång kameran och bölar hejvilt för att visa hur pass dåligt man mår.

"Hur vet DU Kristoffer Berg hur pass dåligt JAG mår?!?"

Han kanske inte kan veta till 100% men har all rätt att ifrågasätta. Gogogaga Baronen, bättre nick får man leta efter.
Senast redigerad av GonerStoner 2022-02-21 kl. 09:04.
Citera
2022-02-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det där är faktiskt så sanslöst jävla fattigt så det är tragiskt. Det ska alltså vara månadsinkomst för en vuxen trebarnsfar? Driver du med mig?

Han skrev aldrig att det ska vara så 🤣
Citera
2022-02-21, 11:55
Medlem
knark-kungens avatar
Har hundbedragaren slutat mjölka bedragarna nu? Han kanske fick kalla fötter efter ett polisbrev?

Jag hoppas nästa video handlar om soc anmälningarna, det vore episkt om han kunde ringa dit och Raska upp dom jävlarna.
Citera
2022-02-21, 12:02
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Har hundbedragaren slutat mjölka bedragarna nu? Han kanske fick kalla fötter efter ett polisbrev?

Jag hoppas nästa video handlar om soc anmälningarna, det vore episkt om han kunde ringa dit och Raska upp dom jävlarna.
Vet du någonting med säkerhet?
Han är inte någon jag skulle lita på, lite kul är det när han ljuger och glömmer bort sina lögner och beter sig som ett småbarn, "nehe, men durå!"
Citera
2022-02-21, 12:26
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du tror alltså att Bajsbaronen fortfarande får samarbeten? Haha! Wake up and smell the Roses.

Hans taxerade inkomst har flera gånger postats i tråden, vi vet mycket väl hur lite han tjänar, han sk "lön" betalar inte halva hyran som han hävdar, det betalar nätt och jämnt för hans snuskonsumtion.

Hans månadslön är alltså vad en "vanlig knegare" som han ser ner på så mycket, tjänar på en 1,5 dag.
Nej, jag tror ingenting. Jag håller mig obejektiv till det här, men vad han sa var att han hade några samarbeten + de 4000:- som han visade för alla i sin sändning. Fast de är väl de tidigare årens taxerade inkomst som ni har tagit reda på?
Citat:
Vad jag tror är att när det kommer till Rask, så är han väldigt utåtriktad oavsett om han mår bra eller dåligt. Mår han dåligt så tror jag att han gärna berättar det för folk och förlitar sig lite på att det ska bli bättre att få prata av sig med de som bryr sig om hans mående. Kollar man hans streams så verkar andelen fans/haters vara ungefär lika många.
Citera
2022-02-21, 12:28
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Tycker du att "Hej Hejarna" utanför våra butiker inte tigger de heller bara för att de inte antastar dig verbalt där de sitter?.. Nej tänkte väl det.. De sitter där med sina muggar av en anledning, precis som LatBaronen streamar sina streams, de hoppas på allmosor genom sitt tiggande BB skulle inte streama en minut i onödan om det inte fanns hopp om allmosor, och otaliga är de gånger Livesen stängts ned abrupt i frustration eftersom inga pengar lades i muggen..

Förövrigt sällar jag mig till dem som ruttnat på hans gråtvideos han ideligen tar fram och producerar som kassa alibi för sin lata karaktär..
Många människor män/kvinnor kan om de försöker ta fram emotionella känslor så att de gråter på typ beställning.. Väldigt vanligt bland skådespelare bl.a, jag själv skulle nog också klara det om jag gav mig den på det.. Det finns sorgesamma saker i mitt inre som kan kännas emotionella om jag bestämmer mig för att öppna upp den lådan en kväll och släppa tankar från annat..
Att som han gör ständigt använda bölarvideos som starka bevis på sin psykiska ohälsa är så befängt att jag saknar ord

Bajset är en notorisk lögnare och manipulatör som använder sina patetiska "emotionella videos" som verktyg för att finna sympati och anledning till en O-ifrågasatt fortsatt luffartillvaro, mer än en gång har jag på dagen förutspått dem komma..
Tror du att ManipulatörsBaronen grinar på grund av psykisk ohälsa eller sociala fobi är du bara ännu ett offer för hans förljugna personlighet..

Som jag skrev tidigare i dag så är han en stor Parasit och Grandios Narcissist som fått/får manegen så krattad så att han inte behöver växa upp och ta sitt ansvar, jag önskar verkligen att farfar Alf skulle förstå bättre och stänga pengakranen till sitt lata barnbarn....
Tycker fortfarande inte det är likadant. Det stör åtminstone inte mig lika mycket som tiggarna utanför Ica. Stör det dig lika mycket?
Citera
2022-02-21, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja för när man mår som sämst så sätter man igång kameran och bölar hejvilt för att visa hur pass dåligt man mår.

"Hur vet DU Kristoffer Berg hur pass dåligt JAG mår?!?"

Han kanske inte kan veta till 100% men har all rätt att ifrågasätta. Gogogaga Baronen, bättre nick får man leta efter.

Sant, Gogogaga-Baronen, skrattade så jag kiknade när jag läste det.

Kollade på videon om bilen nu, Rask säger att han en dag i framtiden kommer att ha en S-klass igen. Han lever uppe i det blå och förstår inte att med hans livsstil så kommer han inte ha lyxbilar, han borde inte ens äga en bil överhuvudtaget. Men eftersom han är en förvuxen jättebebis som är bortskämd så inser han inte det. Han räknar kallt med att när han en dag drar in en knegarlön i månaden igen så kommer han vilja ha en fin bil, och farfar kommer självklart stå för kalaset.

Han är så förändrad som människa!

Har också noterat att när Gogogaga-Baronen ifrågasätts om sin psykiska ohälsa så drar han in sina följare som öppnat upp sig om sin egen psykiska ohälsa, och pratar om "vi med psykisk ohälsa" och "de här människorna förnekar alla med psykisk ohälsa."

Jag förnekar inte alls psykisk ohälsa, jag förnekar Baronens psykiska ohälsa. Han har den inte på riktigt utan slänger endast runt med det som ett jättebebis-svepskäl för att inte ta tag i sitt liv, då han är en parasit som vet att han inte behöver eftersom han är bortskämd av sin farfar.

Han spekulerar i videon om varför hans farfar inte satte stopp för affären, jadu, kan det inte vara så att du har en personlighet och ett beteende som gör att du inte tar nej som ett svar? Du kanske rentav är så jävla enerverande och odräglig och har varit det i hela ditt liv, så din stackars farfar känner sig rentav tvungen att finansiera dina vanvettaffärer?

Tycker det låter rimligt, eftersom du fortfarande går hemma och drar fötterna efter dig, trots att det är uppenbart att de pengar du drar in på ditt lekande vid datorn inte skulle kunna dra runt en barnfamilj på långa vägar. Någon måste ju stå för kulorna, vilket rimligtvis är farfar. Eftersom han inte är en dum man så förstår han ju att du borde ge dig ut i arbetslivet när du har en försörjningsplikt, men det har inte hänt än och han har väl inte hjärta att låta en hord av småttingar få det sämre för att du är så ansvarslös. Han har väl helt enkelt gett upp, och det vet du och utnyttjar det till fullo som den parasiterande jättebebisen du är.
Citera
2022-02-21, 12:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Nej, jag tror ingenting. Jag håller mig obejektiv till det här, men vad han sa var att han hade några samarbeten + de 4000:- som han visade för alla i sin sändning. Fast de är väl de tidigare årens taxerade inkomst som ni har tagit reda på?

Vad jag tror är att när det kommer till Rask, så är han väldigt utåtriktad oavsett om han mår bra eller dåligt. Mår han dåligt så tror jag att han gärna berättar det för folk och förlitar sig lite på att det ska bli bättre att få prata av sig med de som bryr sig om hans mående. Kollar man hans streams så verkar andelen fans/haters vara ungefär lika många.
Du menar att han ljuger när han säger att han lider av socialfobi och får panikångest om han måste interagera med människor han inte känner...

Vi är överens om graden på hans ärlighet - helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in