2022-02-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MintpastiL
Var sara med barn eller är det påhitt för serien? Någon som vet?

nej hon blev gravid ett år efteråt, så det gör mig förbannad att de gjort henne till något jävla offer. Hon va inget offer alls, snarare den drivande, bara ute efter pengar.
Citera
2022-02-21, 11:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MintpastiL
Var sara med barn eller är det påhitt för serien? Någon som vet?

Nej, hennes barn föddes 11 eller 12 månader efter mordet på fadern. Detta var en stor sak i rättsprocessen, så jag tycker att det är konstigt att producenterna har ändrat på just detta faktum. Grejen var ju, att domstolen dömde att Sara skulle bli arvlös, p.g.a. att man inte kan ärva den som man har mördat, enligt svensk lag.

Men om hennes barn hade varit avlat när arvlåtaren (d.v.s. Saras far) dog, så skulle barnet ha haft arvsrätt om det föddes levande (och det gjorde det ju). Det handlade alltså bara om att hon hade behövt bli gravid två eller tre månader tidigare, så hade hennes son ärvt gården och skogen och markerna... och då hade väl Sara också fått styra där, om hon höll sig väl med sonen. Nu fick halvsystern allt, och hon var väl inte ens intresserad av skogsbruk. (Någon som vet om hon har kvar gården eller om hon har sålt den?)

Sedan förstår jag inte heller, varför de har bytt kön på barnet..? Så meningslöst när alla vet att det handlar om denna familj.
Citera
2022-02-23, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockertroll23
nej hon blev gravid ett år efteråt, så det gör mig förbannad att de gjort henne till något jävla offer. Hon va inget offer alls, snarare den drivande, bara ute efter pengar.
Är det helt otänkbart att den som har 15 mille i skulder är mer intresserad av att få in pengar än den som ändå får del av dem tids nog? Bara en fundering
Citera
2022-02-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockertroll23
+1, men lätt att ta det offerkoftan på sig när man inte va den som sköt pappan.

Serien är välgjord. Skåddisarna gör grymma insatser för en gångs skull till skillnad från viaplays egeproducerade serier dock är dom flesta duktiga skådisar.

Men jag serien har inte alls lyckats fånga mig, visst den är välproducerad och har duktiga skådisar men gillar inte alls hur dom hoppar, det är inte svårt att hänga med i serien, men jag stör mig på det. Hade blivit mer spännande om man fick följa fallet i tidsordning. Dessutom har den varit relativit seg. Hade varit bättre om dom släppte alla avsnitt på rad, då hade man kunnat plöja några avsnitt i rad och spänningen hade inte avtagit. Är dock ett fan av att släppa serier med ett avsnitt åt gången men i detta fallet hade det passat bättre för min del om alla avsnitt låg ute, då jag tkr den är rätt seg.
Citera
2022-02-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G Floppgundler
Är det helt otänkbart att den som har 15 mille i skulder är mer intresserad av att få in pengar än den som ändå får del av dem tids nog? Bara en fundering

Nja det är väl klart att båda hade att vinna på det, men hur de visar hur Sara agerade efter hans försvinnande är helt annorlunda från hur hon verkligen agerade. Sen stämmer det ju inte att hon blev gravid innan, så då ändrar det ju motivet.
Citera
2022-02-23, 20:47
Medlem
Hur många avsnitt släpps totalt?
Citera
2022-02-23, 23:00
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poop1
Hur många avsnitt släpps totalt?

5, så det är bara ett avsnitt kvar.
Citera
2022-02-23, 23:09
Medlem
Mopsans avatar
Bästa jag sett på länge. Alla skådespelarna är perfekta för sina roller. Längtar till nästa onsdag
Citera
2022-02-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
5, så det är bara ett avsnitt kvar.

Tack
Citera
2022-02-24, 14:16
Medlem
Merwinnas avatar
Vet någon om det är sant, att Missing People-tjejen spelade på kärlek och sex inför Martin? Det hade jag inte hört förr, jag trodde att det enbart handlade om att Martin ville komma åt pengarna, och då måste kroppen hittas för att Saras far skulle bli dödförklarad.

...och nu slutade avsnitt 4 med att han skulle åka hem till henne, i upprört tillstånd när han blivit utslängd av Sara, mitt i natten. HÄNDE det verkligen..?

Men oavsett om manusförfattaren tagit sig friheter, så är det en väldigt bra serie, för att vara en modern svensk serie. Alla skådespelarna är perfekta i rollerna, och det ser man inte ofta i moderna svenska produktioner!
Citera
2022-02-24, 14:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vet någon om det är sant, att Missing People-tjejen spelade på kärlek och sex inför Martin? Det hade jag inte hört förr, jag trodde att det enbart handlade om att Martin ville komma åt pengarna, och då måste kroppen hittas för att Saras far skulle bli dödförklarad.

...och nu slutade avsnitt 4 med att han skulle åka hem till henne, i upprört tillstånd när han blivit utslängd av Sara, mitt i natten. HÄNDE det verkligen..?

Men oavsett om manusförfattaren tagit sig friheter, så är det en väldigt bra serie, för att vara en modern svensk serie. Alla skådespelarna är perfekta i rollerna, och det ser man inte ofta i moderna svenska produktioner!
Var flera år sedan jag lyssnade på dokumentären men vill minnas att hon agerade ungefär som i serien. Det är väl inte riktigt som så att hon lovar sex eller dylikt, hon är väl på sin höjd flörtig men samtidigt väldigt effektiv i att lura ur honom information. En sak jag funderade på som inte framkom i P1-dokumentären är arbetsintervjun med tidningen, där hon naivt utifrån ”jag tycker om att skriva” skulle landa ett journalistjobb.
Den framställde henne i negativ dager.
Citera
2022-02-24, 15:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Var flera år sedan jag lyssnade på dokumentären men vill minnas att hon agerade ungefär som i serien. Det är väl inte riktigt som så att hon lovar sex eller dylikt, hon är väl på sin höjd flörtig men samtidigt väldigt effektiv i att lura ur honom information. En sak jag funderade på som inte framkom i P1-dokumentären är arbetsintervjun med tidningen, där hon naivt utifrån ”jag tycker om att skriva” skulle landa ett journalistjobb.
Den framställde henne i negativ dager.

OK. Ja, hon lyckades ju verkligen! Men det kunde ha slutat illa...

Ja, detta med anställningsintervjun kan de knappast ha hittat på, det måste ha hänt, det är för grovt annars. Men man kan ju också se det, som att hon tror på sig själv, och är positiv till sin läggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in