2022-02-20, 20:56
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2022-02-20, 15:49 länk
Pudelfrillan
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror att "vittnena" som Börje Ö syftar på, som vet mer än dom sagt är Mr P och .

Ev. även MN (M*arina N*ordin) eftersom hon levde med GN.

Att GN inte har något med mordet att göra ser jag idagsläget som uteslutet. I min bok är han med största sannolikhet GM så han vet givetvis. För övrigt får jag känslan av att GN's religiösa grubblerier har en koppling till mordet. Det är vanligt förekommande att mördare söker tröst, förståelse och förlåtelse i just religiösa texter.

Mr P och BÅ vågade nog inte vittna mot GN, dom var helt enkelt livrädda att gå samma öde till mötes som Eva.
Det intressanta är i sådant fall hur dom kunde veta att GN var mördaren?
Jag har 2 teorier kring detta och gissar att det bara var något trivialt och vardagligt som väckte deras misstankar, inga konstigheter.

1. Kan det vara så enkelt att BÅ såg GN i området kring korsningen där Eva släpptes av och att hon sedan lade ihop 1+1 så att säga?

Eller:

2. Enligt uppgift skulle Mr P låna en bil av en bekant för transporten av hästarna. Kan det möjligen vara så att det var GN's bil (utrustad med dragkrok) som man skulle få låna under lördagen? Om så är fallet kan det t.o.m. tänkas att Eva klev av i korsningen för att stämma av med GN en sista gång att allt var ok inför morgondagens flytt.
I sådant fall vet alltså både Mr P och BÅ om detta men tvingades efter mordhot att lämna felaktiga vittnesmål om att Eva plötsligt ville bli avsläppt i korsningen och gå sista biten hem för att rasta Laban (i ovädret?).
Det där låter märkligt ju mer man tänker på det. Varför inte åka med hela vägen och sen bara rasta Laban lite snabbt utanför föräldrahemmet om det nu var så dåligt väder?

Att Mr P anade oråd avslöjar hans märkliga beteende efter att Eva lämnade lägenheten. Visste han att hon skulle till GN?
Eller ringde han till BÅ när Eva inte svarade och fick höra att hon sett GN i området där Eva släpptes av?
Något gjorde iaf att Mr P blev orolig för Eva när hon inte kom hem. Han ringde 2-3 gånger och hon svarade inte. Därefter åkte han ut en sväng med bilen för att leta efter Eva.

Var GN ensam hemma helgen den 25-26 sept 1987?

Kan Marina ha varit hos sin syster (i Väja) den aktuella helgen med dottern E*mma 3 år och den nyfödda 3 mån gamla bebisen? Det är nog inte alls otänkbart.

Som "gräsänkling" kan GN i ett påverkat under fredagskvällen ha börjat spåra ur psykiskt och tänka i "fel banor" just p.g.a. att han var ensam hemma och tillfället gavs.
2. Enligt uppgift skulle Mr P låna en bil av en bekant för transporten av hästarna.
Kan det möjligen vara så att det var GN's bil (utrustad med dragkrok) som man skulle få låna under lördagen?
Om så är fallet kan det t.o.m. tänkas att Eva klev av i korsningen för att stämma av med GN en sista gång att allt var ok inför morgondagens flytt.
Världen är liten, så även initialerna GN i tråden.

2019-04-20, 23:32 länk
boanchga
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
C VDK, vad har han lyckats med i sin karriär? Vad har Börje Ö lyckats med? Jag ser fram emot att läsa om deras karriärer. De har inga. Två inkompetenta idioter med befattningar de slickat sig till. Fy fan att det är möjligt.
Mercan Paj lånade tillhörde Gardar Nordlander, en av de militärer Paj lekte krig med. Paj ringde GN på morgonen efter mordet, han berättade något för honom som han inte fick berätta????? Jag hoppas GN är hörd i detta.
Mercan Paj lånade tillhörde Gardar Nordlander, en av de militärer Paj lekte krig med.
Paj ringde GN på morgonen efter mordet, han berättade något för honom som han inte fick berätta?????
Jag hoppas GN är hörd i detta.
Pudelfrillan hade rätt i att Mr P lånade Mercan av GN, MEN det var FEL GN som åsyftades.

Mercan ägdes nämligen av militären Gardar Nordlander.

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Gardar&Search%5Bper sonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-02-20 kl. 21:54.
Citera
2022-02-20, 20:58
Avslutad
Citat:
https://nyheter24.se/950172-de-brutala-forfoljelserna-och-mordet-pa-lucia

Citat: "Det sägs också att Lucia hade mycket vackra ögon och att hon under en tid fick många beundrare. En av dem blev så pass besatt i henne att hon inte stod ut. Enda utvägen för henne blev att riva ut sina ögon och lägga dem på ett fat åt ynglingen. Detta ska ha avskräckt den unge beundraren från att förfölja henne, och offergåvan sägs ha givit henne nya, ännu vackrare ögon. Legenden har bland annat gjort henne till de synskadades skyddshelgon".

Mycket intressant detalj det här med Lucia's ögon...

Var Eva's ögon skadade på något sätt eller utstuckna?

Det finns ju en uppgift om ett mycket udda uttalande från Mr P som gjordes efter att han hade sprungit in till Eva's kropp i dungen, irrat omkring på mordplatsen och då blivit ombedd av polis på plats att genast lämna området.
När han sen träffade på Anneli ute på grusvägen ska han ha varit märkbart tagen av situationen och ha sagt upprepade gånger: "såg du ögonen, såg du ögonen?"..... "såg du ögonen..?

Det här udda uttalandet är som sagt väldigt intressant. Vad var det med Eva's ögon som Mr P reagerade så starkt på?

Det kanske är detta man menar med ritualmord, mördaren kanske hade inspirerats av mordet på Lucia. Man kan tänka att mördaren var en flitig besökare i kyrkan.
Citera
2022-02-20, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-02-20, 15:49 länk
Pudelfrillan
2. Enligt uppgift skulle Mr P låna en bil av en bekant för transporten av hästarna.
Kan det möjligen vara så att det var GN's bil (utrustad med dragkrok) som man skulle få låna under lördagen?
Om så är fallet kan det t.o.m. tänkas att Eva klev av i korsningen för att stämma av med GN en sista gång att allt var ok inför morgondagens flytt.
Världen är liten, så även initialerna GN i tråden.

2019-04-20, 23:32 länk
boanchga
Mercan Paj lånade tillhörde Gardar Nordlander, en av de militärer Paj lekte krig med.
Paj ringde GN på morgonen efter mordet, han berättade något för honom som han inte fick berätta?????
Jag hoppas GN är hörd i detta.
Pudelfrillan hade rätt i att Mr P lånade Mercan av GN, MEN det var FEL GN som åsyftades.

Mercan ägdes nämligen av militären Gardar Nordlander.

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Gardar&Search%5Bper sonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Vad frågade Mr P?
Om GN visste vem som mördat Eva då mordet skedde på hans område??
Hur vet man att Mr P ringde GN?
Var Mr P orolig för att Eva skulle besöka GN på vägen hem. Kanske var det därför Mr P ringde och frågade efter Eva. Han visste att något kunde hända Eva.
Egentligen vet man ju inte ens om BÅ körde Eva till korsningen om den uppgiften är en efterhandskonstruktion.
Citera
2022-02-20, 22:46
Medlem
felpost
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-02-20 kl. 23:12.
Citera
2022-02-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Vad frågade Mr P?
Om GN visste vem som mördat Eva då mordet skedde på hans område??
Hur vet man att Mr P ringde GN?
Var Mr P orolig för att Eva skulle besöka GN på vägen hem. Kanske var det därför Mr P ringde och frågade efter Eva. Han visste att något kunde hända Eva.
Egentligen vet man ju inte ens om BÅ körde Eva till korsningen om den uppgiften är en efterhandskonstruktion.
Mr P ringde militären Gardar Nordlander, inte Göran Nordin.
Citera
2022-02-20, 23:45
Avslutad
Citat:
Ja jag har mycket svårt att tro att Eva's mördare är en helt "normalt funtad" skötsam person med ett fläckfritt förflutet som har jobbat på samma jobb i 45 år, likt Mr P.

Nej Mr P är "ruled out" för min del.

Förföljde GN Mr P, tänker att det var hans postbil.
Citera
2022-02-20, 23:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Förföljde GN Mr P, tänker att det var hans postbil.

Förföljd och sen prejad i diket av GN?
Låter inte klokt... och det skulle ha hänt 2012?

Undra om det är i dom banorna Handfatstrallaren tänker med dom länkade bilderna? Vi får hoppas att han kan förklara vad han menar med det här. Han kanske har upptäckt något vi andra har missat?
Citera
2022-02-21, 00:06
Medlem
Citat:

Undra om det är i dom banorna Handfatstrallaren tänker med dom länkade bilderna? Vi får hoppas att han kan förklara vad han menar med det här. Han kanske har upptäckt något vi andra har missat?
Vi får hoppas att han kan förklara vad han menar med det här.
Vadå?

Citat:
felpost
felpost
Senast redigerad av Handfatstrallaren Igår kl. 23:12.

Det är ju borttaget sedan tre kvart sedan!
Citera
2022-02-21, 00:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vi får hoppas att han kan förklara vad han menar med det här.
Vadå?

felpost
Senast redigerad av Handfatstrallaren Igår kl. 23:12.

Det är ju borttaget sedan tre kvart sedan!

Jaha ok... hade problem med att se dom länkade bilderna så ville gärna veta vad det handlade om.
Citera
2022-02-21, 15:15
Avslutad
Citat:

GN kanske ville vara säker på att leveransen kommit fram, därför fotar han och förföljer postbilen. Han kanske hade skickat något viktigt paket med budbilen.

Samma sak vid mordnatten, Mr P ville veta att det var grönt ljus när Eva kommit hem, därför ringer Mr P runt och kollar om Eva kommit hem, men det hade hon inte, affären kunde inte genomföras förrän när Eva var hemma.

Eva kanske anar ugglor i mossen och stannar för att spionera på affären. Mr P far ut och desperat letar efter Eva, han kanske anade att hon kunde vara i fara.
Därför åker han även till Kram, men hon var inte där heller.

Mr P kanske kommer på vem som mördade Eva men kunde inget säga.
Citera
2022-02-22, 09:38
Avslutad
Citat:
Jaha ok... hade problem med att se dom länkade bilderna så ville gärna veta vad det handlade om.

Det kanske var likadant på mordnatten, man inväntade grönt ljus.
Så länge Eva var med PAB så var det rött ljus, red light.

När Eva passerat skulle det lysa en grön lampa i fönstret.
Tänk att det här var 80 talet och mobiltelefoner inte fanns!

Hundvittnet trodde Eva hade passerat och tänder den gröna lampan i fönstret.
Så länge Eva var kvar i området var det rött ljus, red light.
Området måste vara grönt innan the big deal äger rum.

Det var därför någon observerade Eva och Laban stiga ur, man hade stenkoll på trafiken in och ut från Limsta den kvällen. Det var löningshelg i pulvercity, drogerna skulle ut, inget fick störa. Mellan varje kund kollas trafiken av, om det fanns poliser i området, om någon spanade, hundvittnet var lite paranoid den här kvällen. Kvällen hade dragit ut på tiden tack vare Evas besök hos PAB.

Affären kunde nu äntligen genomföras när Eva passerat.

Problemet var dock att Eva stannat till hos just hästarna, något man inte upptäckt.
Hundvittnet tror att Eva spanade på affären när hon kommer ut från hästarna vid 23.15.
Bilen med ungdomarna passerar först, kanske var dom en av GMn kunder som Eva nu hade antecknat om. Laban skäller på ungdomarna för att dom är påverkade, ungdomarna drar vidare i festnatten.

Eva kommer strax därefter, hundvittnet är chockad över att Eva bevittnat dealen, skulle hon förgöra honom??

Eva försöker springa därifrån men blir ikappcyklad av hundvittnet, och sedan går mordet fort, Eva har inte en chans. Hundvittnet tar anteckningsblocket för att riva ut informationen om dom kunder som passerat under kvällen.

The biggest blow kommer sedan, stormen som nyss hade börjat: Huge blow definition: When a wind or breeze blows , the air moves. [...] | Meaning, pronunciation, translations and examples.

Eva tjejen som såg och visste för mycket.
Blev hon mördad som Lucia med ögonen utstucken, som att hon sett för mycket, som Pudelfrillan är inne på. Kopplingen med Eva mordet och Lucia mordet. Hunden kunde inte ränna runt där så den var tvungen att dräpas också, kanske fick den hundgodis.

Visst är det också lite kusligt att det blir en storm den natten.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-02-22 kl. 10:35.
Citera
2022-02-22, 12:37
Avslutad
Citat:
2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där.
Förgör du mig ’ Förgör jag dig

2021-03-08 , 21:49 länk
Handfatstrallaren
Sitter på en soffa i centrala pulvercity.
Är nedstämd och funderar.
Här satt vi som tonåringar och livet lekte.
Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss.
Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten.
Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera.
Idag finns det sorg i vår vänskap.
Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner.
Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs.
Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer.
Listan är mycket lång.
Snart ska jag gå hem till vardagen igen.
Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag.
Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen.
Vi hoppas på det.
Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.
Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
Varför förklara när jag slutat tro?
Vad finns det kvar mer än the biggest blow?
Den e så hundraprocentigt effektiv
När den tar våra liv
Vi fryser ihjäl, det är så kallt

Stackars barn
Men snart blir det varmt
Ja, vi fryser ihjäl, det är så kallt
Stackars barn
Men snart blir det varmt
Det blir åttahundra grader
Du kan lita på mej, du kan lita på mej
Åttahundra grader
Du kan lita på mej, du kan lita på mej
Människor med stirrande blick
Du grät fast du inte fick
Varma kläder med så kalla kårar
Inte konstigt när jag bara ser dårar
Vi fryser ihjäl...
Ibland känns det ingenting alls
Även när dom hugger av min hals
Bara så jävla tom
När jag väntar på min egen dom
Vi fryser ihjäl...

Umgicks Eva S med GN?

Eva S dog först av alla i cancer.

Förgör du mig ’ Förgör jag dig

Förgör cancer mig ’ Förgör jag cancer

Förgör Eva S mig ’ Förgör jag Eva S

Var motivet obesvarad kärlek?

Det skiljer bara tre år mellan Eva S (1960) och GN (1957).

Eva S och GN:s fru MN är båda födda 1960.

Dessa rader som handfatstrallaren postade om redan i Mars för ett år sedan.
The biggest blow, den kraftiga stormen, stormen som dolde alla spår.
Det blev varmt, 800 grader varmt när Eva kremerades.
Ibland känns det inget alls, även när dom hugger av min hals.
Huggen i halsen som Laban.
Vem kremerade Eva S.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-02-22 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in