2022-02-20, 20:18
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Så tråkigt då för dom altruistiska själarna när det visat sig att vaxxet inte gjort ett skit mot smittspridning.

Och nej, det har inte hjälpt mot svår sjukdom och död heller i slutändan.

Snarare har ni som vaccinerat er förstärkt spridning och mutation. Och inte bara det, ni har gjort det möjligt för den styrande klassen att förstärka sina positioner och fullständigt köra över demokrati och mänskliga rättigheter.

Mitt hat för er vaccinerade nollor är bottenlöst.
Du får hata vem du vill, men du far med osanning och det är kasst av dig rent ut sagt.
Citera
2022-02-20, 20:18
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAntiVaxxer
Tar man inte vaxxet så är man antivaxxer. Det har jag lärt mig på Flashback.
Om läkare säger att det är bäst att ta tredje sprutan, och det gör de, så är man antivaxxer om man inte lyssnar på läkaren.
Citera
2022-02-20, 20:23
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Bara för att man inte vaccinerar sig när pandemin lugnat sig så betyder det inte att man är emot vaccin .

Jag själv tänker inte ta en 3:e dos, men det är bara för att jag inte ser någon mening med det längre. Jag är däremot starkt för vaccinering och anser att vi behöver kunna vara snabbare med det nästa pandemi.
Citera
2022-02-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Bara för att man inte vaccinerar sig när pandemin lugnat sig så betyder det inte att man är emot vaccin .

Jag själv tänker inte ta en 3:e dos, men det är bara för att jag inte ser någon mening med det längre. Jag är däremot starkt för vaccinering och anser att vi behöver kunna vara snabbare med det nästa pandemi.
Jo du är en antivaxxer nu. Välkommen jag tänker inte heller ta en 3:e dos
Citera
2022-02-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Att blint lita på allt som regeringen och media säger är väl ändå det absolut barnsligaste?
Exakt!
Först skulle man ta sprutan för att "skydda andra" och nu är det för att förhindra "allvarlig sjukdom och död".
Citera
2022-02-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
sprutluder.
Ökar smittan kraftigt till hösten och många blir allvarligt sjuka kommer folk vaccinera sig, konstigare är det inte.
FHM ger råd men folk tar egna beslut.

”Råd” även kallat ”utpressning” 2022.
Citera
2022-02-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du kan inte tänka dig att det inte handlar om egoism utan att man faktiskt gör det för andras skull ?

Att vara Anivacxxare handlar om barnsligheter och egoism.
Hur kan det vara egoism, för att många av de som tar sina doser är ju också egoister för de vill helst av allt att gå på resturang gå på bio etc de gör allt för att få sitt vaccinpass. För mig är det också egoism sedan är faktiskt många som har vaccinerat sig visat sig från sin sämsta sida genom att trakassera de som väljer en annan väg. Det finns flera exempel på detta i flera trådar.
Citera
2022-02-20, 20:36
Medlem
Citat:

Du menar att pandemin inte hade lugnat sig i somras när alla gick och sprutade sig? Haha ni är patetiska. Erkänn era misstag istället så kan jag lova att ni får respekt. Ni är såklart välkomna in i värmen hos oss ovaxxade.
Citera
2022-02-20, 20:46
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Du menar att pandemin inte hade lugnat sig i somras när alla gick och sprutade sig? Haha ni är patetiska. Erkänn era misstag istället så kan jag lova att ni får respekt. Ni är såklart välkomna in i värmen hos oss ovaxxade.

Vet inte vad du pratar om. Men när jag vaccinerade mig florerade de farligare varianterna fortfarande. Jag har vänner som förlorat luktsinne och fått konstig smak. En infektion kunde vara jävligt elak. Är man vaccinerad så blir symptomen mycket mildare.

Läget är idag lite annorlunda, men de som är i riskgrupper bör fortfarande vaccinera sig.
Citera
2022-02-20, 20:49
Medlem
Citat:
Läget är idag lite annorlunda, men de som är i riskgrupper bör fortfarande vaccinera sig.
Nej, rekommendationen är att alla över 12 ska vaxxa sig med 3 sprutor och 4 sprutor för dom över 80.

Sitter du här och hittar på?
Citera
2022-02-20, 20:52
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Självfallet, innerst inne bor det en s.k. antivaxxer inom varje människa.
Den enda anledning till att 99% tar vaxxet är pga grupptryck.

Dock förutspår jag att dumsvenne kommer rusa till vaccinlokalerna i maj/juni för att de kom på att det tydligen behövs för att få åka på sin WT semester. Kommer bli som med passen, lång kö, "vi kunde inte se det komma" osv.
Citera
2022-02-20, 20:52
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Du får hata vem du vill, men du far med osanning och det är kasst av dig rent ut sagt.

Ingen av punkterna var någon direkt osanning.

Vaccinet har inte stoppat smittspridningen. Vaccinering har krävts för att resa emellan länder och trots vaccineringskrav så har mutationer spridits emellan länder. Detta kunde inte ske om vaccinet stoppade smittspridningen.
Har vaccinet dämpat smittspridningen? En helt annan fråga som givetvis har ett svar precis som allt har ett svar. Idiot

Att vaccinet skulle skydda mot svår sjukdom och död är också det delvis efterblivet påstående. Det sanna svaret på frågan existerar bara på individnivå. Samt är hade bara gått att svara på genom att jämföra sjukdomstillstånd i ickevaccat och vaccat tillstånd. Idiot.

Har du missat situationen i Australien, NZ, Kanada eller Österrike? Eller att vår egen hälsominister föreslagit att människojägare ska leta upp ovaccinerade. Var är de mänskliga rättigheterna i dessa fall. Idiot. Du har inte längre något värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in