2022-02-18, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Finns ingenting i det som motsäger min tes. Att ljuga är en enkel väg att undslippa problemet, så länge man kan leva med sig själv att man är oärlig.
Själv gillar jag dock brutalsanning-approachen, känns bättre rent spirituellt, är mer spännande och är bra övning för att behålla rätt inställning i förhållanden.

Sanningen att män inte har någon moral då typ.
Citera
2022-02-18, 08:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Tycker det varit många intressant svar och uppskattar att få en så tydlig inblick i hur många kvinnor ser på det här. Det verkar ganska tydligt i den här tråden som på många andra håll att kvinnor blir upprörda och män har en avspänd inställning till frågan och verkar inte tycka det är någon stor sak. Får nog fortsätta mitt spår att bara berätta det för män och att låta kvinnor tro vad de vill.

Varför måste du berätta det för någon? Lita inte på någon säger jag bara, många jönsar till karlar berättar ju om sina polares bravader för sina kärringar och så kan skitstormen vara igång.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sanningen att män inte har någon moral då typ.

Mannens moral avtar i samma takt som påsen fylls av sås. Och även om han inte gökat någon prostituerad så har han i regel ändå gjort något som inte faller i god jord hos sin kvinna, typ tjatat sig till sex, satt på någon dyngrak kvinna efter krogen eller gökat för ungt.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-02-18 kl. 09:11.
Citera
2022-02-18, 08:48
Medlem
Nilsbofinks avatar
Förstår inte överlag hetsen om att tvångsmässigt berätta vilka man legat med tidigare. Spela roll, är ju nuet som räknas
Citera
2022-02-18, 12:30
Medlem
Prettylittleheads avatar
Citat:
Jag maskerar ingenting, självklart kan jag som förmodligen 99% av alla få sex gratis om jag verkligen gick in för det och kämpade men jag tänker inte ens försöka för det är för ansträngande och ger ingen garanti för någonting och dessutom för att vara ärlig alldeles för få tillräckligt snygga tjejer, jag har ju blivit väldigt bortskämd nu med att det ska vara fina minnen rent utseendemässigt.

De prostituerade har nog inte heller sex med dig för att du tillhör de få tillräckligt snygga att skapa fina utseendeminnen ( eller minnen alls ) med. Den lyxen betalar du bort för deras del. Du bryr dig inte alls om det? För dig är det bara ett affärsavtal där en envägsattraktion på dina villkor är det som räknas? Ptjaa, det är väl det horköp går ut på, men dock... varför vill du inte känna dig åtrådd?

Citat:
Bara för att den de ligger med har betalat för sexet så betyder ju inte det heller att de inte kan uppskatta det. En gemensam egenskap hos de jag träffat verkar vara att de har en väldigt avspänd relation till sex och nej det är inte på något bedövat eller avtrubbat sätt.

Det där tror jag är en extremt vanlig föreställning hos torskar. Idén om att hon också gillar det. Jag köper inte det. Jag har en avspänd relation till sex. Ett par gånger för längesedan hade jag sex med killar som egentligen inte attraherade mig. Ja, som en gratishora. Jag ville knulla och det var enkelt, de var enkla, jag var enkel. Killarna var nöjda och tillfredsställda efteråt, men vet du vad jag kände? Absolut ingenting. Vsrken innan, under eller efter. Mitt tips och min poäng då; Lura inte dig själv. Du är högst troligt inget annat än snabba och/eller nödvändiga cash. Som bäst en kuk som inte känns någonting.
Citera
2022-02-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Kanske lite sent i det här fallet, men ett alternativ är att leva ett liv man kan stå för.
Olika människor har olika syn på saker. Prostitution är mer kontroversiellt för vissa än för andra.

TS kan se det som att han halverar sitt utbud av partners. Han bör säga det tidigt i relationen men också acceptera responsen. Han bör gå vidare tills han hittar någon som accepterar honom. Jag tror att många tjejer har överseende med det eftersom de själva gör väldigt omoraliska saker.

Prostitution är bara lite värre än sex utanför äktenskapet. Ganska många är ok med sex utanför äktenskapet. Otukt som otukt.
Citera
2022-02-18, 18:19
Medlem
lakritcs avatar
Tror inte det är populärt att säga att man köpt sex, välmående prostituerad eller inte.
Citera
2022-02-19, 14:24
Medlem
IbizaPizzas avatar
Skulle en kille berätta för mig att han haft sex med en prostituerad, att han köpt sex, då skulle jag rata honom rakt av. En person som betalar för någon annans kropp, det gör mig bara så sjukt äcklad, som köper ett övergrepp. Skulle tappa respekten för den killen.
Senast redigerad av IbizaPizza 2022-02-19 kl. 14:26.
Citera
2022-02-20, 02:55
Bannlyst
Citat:
Det här riktar sig främst till flashbacks kvinnliga medlemmar men män får gärna svara också om ni har erfarenheter eller tankar kring ämnet.

Funderar på det här med om man någonsin kommer att få ett seriöst förhållande längre fram, jag är en väldigt ärlig person och vill verkligen säga som det är både det som gäller nu men även hur jag levt mitt liv tidigare och jag ogillar inte bara att ljuga utan även att hålla inne för mycket av sanningen.

Jag köper sex ibland, t ex om jag råkar befinna mig i Prag eller Berlin eller annat passande ställe. Åker ibland även över till Danmark i enda syfte att ha sex. Har legat med runt 20 stycken proffs, självklart tjejer som är välmående och inte med några offer av något slag. Jag tycker det är perfekt för mig som singel som hatar att ragga, dejta och uppvakta tjejer. Har mycket annat för mig som tar tid och har aldrig varit särskilt bra på att få tjejer intresserade och de gånger det hänt är det ändå för krångligt i längden. Skäms inte det minsta över mina val utan är faktiskt mer lite stolt att jag hittat en alternativ väg att få bra utlopp för det sexuella. Mår bra länge efter att jag legat med någon och kan släppa de tankarna rätt länge och göra annat, mer konstruktivt än att knulla.

Men jag ser det ändå som något jag inte vill hålla på med hur högt upp i åldern som helst, jag vill såklart hitta den rätta och lägga det här bakom mig någon gång. Hitta drömkvinnan i mitt liv, om 1 år, 5 år eller 10-15 år, ingen aning om när men någon gång. Skulle naturligtvis sluta direkt då otrohet är extremt fel. Men till trådens fråga då:

Skulle du som tjej klara av att höra sanningen när det gäller en sådan här sak? Att killen du gillar har legat med prostituerade (även om de absolut inte är nidbilden av prostituerade på något sätt) eller hade du dömt ut killen? Hade du föredragit att inte veta?

Jag är inte på något sätt öppen med de här grejerna utan har bara berättat i förbifarten för ett par olika kompisar vid tillfälle där de nämnt att de gjort det.
Skulle ha svårt att ljuga om någon frågar mig rakt ut om det och skulle samtidigt tycka det vore svårt att t ex inte nyansera någons bild av prostitution som skulle prata om hur fruktansvärt det alltid är osv.

Så vad säger ni tjejer? Är det big no no eller kan man vara ärlig med er?

Och killar med likande erfarenheter som träffat tjejer ni verkligen tror på, vågar ni lätta era hjärtan om samtalet dyker upp?
Jag hade förstått att han inte ville ha npgot seriöst utan bara velat ligga av sig. No biggie.
Citera
2022-02-20, 08:56
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Nu är jag förmodligen bra mycket äldre än vad du är, men jag svarar ändå.

Jag skulle inte vilja vara med en man som köpt sex, även om det är av välmående tjejer i ett land där det är lagligt. Det är emot mina principer och ingen man jag vill ha.

Men, jag är själv en ärlig person, så jag skulle bli skogstokig om en man undanhöll den viktiga infon, och jag senare får reda på det. Då är det det ett dubbelt svek, dels att han undanhållit det för mig, och att jag inte fått valet att ta ställning själv till mitt beslut.

Så även om du förlorar en tänkbar kvinna, så vill jag säga att du ska vara öppen med det, för att undvika trubbel längre fram, och för att kunna vara helt ärlig bara.

Jag skulle klara att höra sanningen, men jag vill inte ha något att göra med en men som köpt sex, så jag skulle döma ut en sån man då det inte stämmer med mina värderingar och principer. Men jag vill veta så att jag kan fatta ett välgrundat beslut på relevant info.
Så du får försöka hitta en kvinna som inte har något emot män som köper sex, som kanske själv har gjort det så att förståelse finns?
Tänk om du förblir singel när du har dina krav då? Det är en risk.
Citera
2022-02-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Jaha?

I princip alla som begår brott och övergrepp mot andra människor hittar på en massa "ursäkter" för att försöka rättfärdiga brotten de begått. Sexköpare är inte annorlunda än andra förövare.

Sedan när rör det sig om övergrepp när två villiga parter ingår ett avtal? Är kul att se hur bristfällig logik vissa kvinnor har i skallen. Ts gör nog bäst i att hålla detta för sig själv, å andra sidan är det väl ett utmärkt test att pröva och berätta för att se om det är en efterbliven idiot till kvinna han har att göra med! Riktiga övergrepp är ju sådant som du själv ägnat dig åt när du biter nån snubbe i kuken så han fick åka och sy sin snorre på sjukhus: (FB) Har du bitit/blivit biten i kuken någon gång?

Med dagens definition av våldtäkt är det i högsta grad även våldtäkt du gjort dig skyldig till boxinbag - för något samtycke för kukbitande tycks du ej fått innan du gjorde det.
Senast redigerad av Jemi0052 2022-02-20 kl. 09:30.
Citera
2022-02-20, 16:48
Medlem
notyourprincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Du kan räkna med att rätt många du frågat ljugit dig rakt upp i ansiktet.

Om de anat din inställning så har de allt att förlora och inget att vinna på att vara ärliga.
Om frågan ställs spontant medan jag ser dem i ögonen tror jag mig kunna genomskåda en eventuell lögn.
Citera
2022-02-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jag hade förstått att han inte ville ha npgot seriöst utan bara velat ligga av sig. No biggie.

Drömkvinnan! Hade det inte ansetts som lite desperat hade jag säkert skrivit ett PM eller nått. Men skönt att veta att ni finns

Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Sedan när rör det sig om övergrepp när två villiga parter ingår ett avtal? Är kul att se hur bristfällig logik vissa kvinnor har i skallen. Ts gör nog bäst i att hålla detta för sig själv, å andra sidan är det väl ett utmärkt test att pröva och berätta för att se om det är en efterbliven idiot till kvinna han har att göra med! Riktiga övergrepp är ju sådant som du själv ägnat dig åt när du biter nån snubbe i kuken så han fick åka och sy sin snorre på sjukhus: (FB) Har du bitit/blivit biten i kuken någon gång?

Med dagens definition av våldtäkt är det i högsta grad även våldtäkt du gjort dig skyldig till boxinbag - för något samtycke för kukbitande tycks du ej fått innan du gjorde det.

Intressant trådhistorik hos boxinbox får jag säga, inte så konstigt att hon verkar föreställa sig att sexköpare gör massa gränslösa och störda grejer när hon gör det själv. Snacka om förskjutning, en sporadisk random sexköpare vill skada kvinnorna han ligger med för att hon själv vill skada män, som inte ens ligger med. Mörk komik.

Citat:
Ursprungligen postat av IbizaPizza
Skulle en kille berätta för mig att han haft sex med en prostituerad, att han köpt sex, då skulle jag rata honom rakt av. En person som betalar för någon annans kropp, det gör mig bara så sjukt äcklad, som köper ett övergrepp. Skulle tappa respekten för den killen.

Varför så viktigt att i svaren ha med ordet övergrepp? Är det så viktigt att jag ska känna mig som en våldtäktsman alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Olika människor har olika syn på saker. Prostitution är mer kontroversiellt för vissa än för andra.

TS kan se det som att han halverar sitt utbud av partners. Han bör säga det tidigt i relationen men också acceptera responsen. Han bör gå vidare tills han hittar någon som accepterar honom. Jag tror att många tjejer har överseende med det eftersom de själva gör väldigt omoraliska saker.

Prostitution är bara lite värre än sex utanför äktenskapet. Ganska många är ok med sex utanför äktenskapet. Otukt som otukt.

Tror faktiskt att det är en väldigt bra grej det här som du säger, halvera (eller mer) sitt utbud och som Jemi0052 skrev ovan, att helt enkelt sålla ut överspända och överkänsliga kvinnor. Jag har ändå aldrig varit intresserad av den typen av tjejer då jag alltid tyckt att det är något avtändande med den personligheten och alltid gillat mer free spirits-tjejer.

Sedan det här med att prostitution i allmänhet ses som något värre än otrohet är ju ett skämt, otrohet tycker jag är totalt vedervärdigt verkligen. Finns såklart förmildrande omständigheter men i regel så sviker man ju någon rejält. Ett skämt att det accepteras mer än att betala ett par tusen och ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av Prettylittlehead
De prostituerade har nog inte heller sex med dig för att du tillhör de få tillräckligt snygga att skapa fina utseendeminnen ( eller minnen alls ) med. Den lyxen betalar du bort för deras del. Du bryr dig inte alls om det? För dig är det bara ett affärsavtal där en envägsattraktion på dina villkor är det som räknas? Ptjaa, det är väl det horköp går ut på, men dock... varför vill du inte känna dig åtrådd?

Det där tror jag är en extremt vanlig föreställning hos torskar. Idén om att hon också gillar det. Jag köper inte det. Jag har en avspänd relation till sex. Ett par gånger för längesedan hade jag sex med killar som egentligen inte attraherade mig. Ja, som en gratishora. Jag ville knulla och det var enkelt, de var enkla, jag var enkel. Killarna var nöjda och tillfredsställda efteråt, men vet du vad jag kände? Absolut ingenting. Vsrken innan, under eller efter. Mitt tips och min poäng då; Lura inte dig själv. Du är högst troligt inget annat än snabba och/eller nödvändiga cash. Som bäst en kuk som inte känns någonting.

Klart jag vill! Därför man är sitt bästa jag när man besöker dessa tjejer. Jag ser bra ut, snygg kropp och är lätt att ha att göra med. Känner man ingen personkemi när man träffar en tjej då kan man lätt tacka för sig.
Vad som rör sig i deras huvud vet ju inte jag. Men de verkar i vilket fall tycka det är ganska lätta pengar.
En gång var jag på en bordellklubb där det jobbade många tjejer och män gick omkring och drack öl och spelade bort sina pengar (inte alla bevisligen) och den absolut snyggaste tjejen på stället går direkt fram till mig när jag kommer in. Nu låg jag tyvärr aldrig med henne då jag en stund senare istället blev närmast våldtagen av en annan tjej som i bokstavlig mening drog in mig på rummet och hade knäppt av hela skjortan innan jag ens hade sagt ja (än mindre hunnit betala). Ja, jag är medveten även här: hon såg mig som en kund och ville ha pengarna men de vissa kunder vill de ju ha desto mer.

Och låt mig säga såhär, jag älskar att vara i den situationen som tjejer annars är i. Alltså den som får välja. Jag tror inte du skulle byta heller om du ens var tvungen, skulle du det? Jag tänker iaf inte göra det om jag inte stöter på någon som får mitt hjärta att hoppa över ett slag. Tills dess: tänker jag ligga enkelt och bra!

Jag kan inte lova att betaltjejerna jag legat med har gillat det, ett par stycken när jag precis hade börjat kan jag nästan lova var lite uttråkade för jag var jättepassiv och allmänt stel. Men flera stycken har definitivt varit bra humör och blivit på ännu bättre humör ju mer man håller på. Nu vet ju inte jag vad som är vad såklart kanske gillar de att se att man njuter och att man går igång på deras kropp och deras beteenden i sängen och så men varför skulle det vara fel? Ännu mer win-win ju. Jag betalar, de blir rikare, jag får sex, de får se direkt att deras arbete har en positiv effekt på en annan människa.

Killarna du låg med där du inte kände något, vad tycker du om dem? Tycker du att det var någon typ av övergrepp? Eller att du inte hade eget ansvar över sexet?
För handlar det om att någon bara skulle ligga och titta upp i taket och bara ligga där stelt skulle jag nog inte kunnat fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Varför måste du berätta det för någon? Lita inte på någon säger jag bara, många jönsar till karlar berättar ju om sina polares bravader för sina kärringar och så kan skitstormen vara igång.

Ja jag vet, det är dumt. Jag vill verkligen ha 100% ärlighet till alla människor jag bryr mig om på allvar. Men det är kanske för mycket begärt.

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Finns ingenting i det som motsäger min tes. Att ljuga är en enkel väg att undslippa problemet, så länge man kan leva med sig själv att man är oärlig.
Själv gillar jag dock brutalsanning-approachen, känns bättre rent spirituellt, är mer spännande och är bra övning för att behålla rätt inställning i förhållanden.

Är verkligen inne på det här också faktiskt, det vore bra och skönt och som andra skrivit, kanske en mindre målgrupp att leta bland och lättare att hitta rätt.

Citat:
Jag tror inte du kommer ha något seriöst förhållande så det spelar ingen roll.
Seriösa förhållanden är helt enkelt inte din grej och du är nöjd med att köpa sex.

Ja, kanske är det så. Kanske är det bara en period. Jag vet inte. Känns som jag kommer tröttna tids nog, men tror det kan dröja rejält lång tid. Det är faktiskt första typ 6-7 gångerna det börjat bli kul på riktigt!

Det lustiga är att jag tror att seriösa förhållanden verkligen är för mig men att det helt enkelt inte blivit så och då kör jag på det här istället för one night stands och liknande.

Citat:
Finns ju flera i tråden som gett rådet till TS att ljuga eller inte nämna det så din tes halter en aning.
Själv tror jag inte att TS kommer ha något seriöst förhållande. Rubriken indikerar att han gett upp och det andra ger en fingervisning att han inte är den som vill anstränga sig i onödan för att få det han vill ha.

Ibland har jag gett upp, men det är dumt för jag har verkligen försökt att hitta någon väldigt lite genom livet. Så jag har nog inte begravt den idéen nej, jag tycker den finns där fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in