Jag har frågat alla jag varit i seriösa relationer om de någonsin har köpt sex... Så länge du inte ljuger när du får frågan ställd till dig så behöver du inte säga något för du är inte skyldig att berätta hela din livshistoria och allt de där.
För mig är sexköp något klandervärt och förnedrande, det är moraliskt oförsvarbart. I mitt fall är det därmed en deal breaker - om jag nu kan säga det utan att ha ställts i en situation att någon jag verkligen är intresserad av visar sig ha köpt sex.
Intressant.
Hur tidigt in i relationen har denna fråga kommit? Under dejtingstadiet? Före eller efter ni haft sex?
Det är alltså bara för kvinnans skull man bör vara ärlig? Tråkigt att attraktionen försvann för personen som blivit utsatt för övergrepp, måste varit hemskt för honom att vara ärlig och att det straffar sig. Men det är nog tyvärr så ofta och är väl inget någon kan hjälpa heller. Men visar väl rätt tydligt att man inte bör vara ärlig i relationer som väl i sin tur visar att man kanske inte bör ha några kärleksrelationer överhuvudtaget.
Förstår inte din första fråga här riktigt. Du frågar hur kvinnor ser på ditt sätt att leva, jag svarar hur jag som kvinna hade reagerat.
Ärlighet är dessvärre nödvändig i relationsbyggen, tror jag. Ältande ska däremot undvikas. Har en kvinna fått höra din historia och valt att stanna så må djävulen ta henne om hon kastar tillbaka det i ansiktet på dig långt senare.
Men har hon redan investerat tid och känslor i dig och först då får veta (av dig eller på omvägar), då tycker jag hon har all rätt att bli fly förbannad och slänga dig åt helvete.
Ja, det var fruktansvärt att jag reagerade som jag gjorde på hans berättelse, det hade jag inte trott om mig själv. Men det var just en reaktion, som en chock – inte ett planerat bemötande. Självklart inget jag är stolt över.
Jag har frågat alla jag varit i seriösa relationer om de någonsin har köpt sex... Så länge du inte ljuger när du får frågan ställd till dig så behöver du inte säga något för du är inte skyldig att berätta hela din livshistoria och allt de där.
För mig är sexköp något klandervärt och förnedrande, det är moraliskt oförsvarbart. I mitt fall är det därmed en deal breaker - om jag nu kan säga det utan att ha ställts i en situation att någon jag verkligen är intresserad av visar sig ha köpt sex.
Du kan räkna med att rätt många du frågat ljugit dig rakt upp i ansiktet.
Om de anat din inställning så har de allt att förlora och inget att vinna på att vara ärliga.
Reflektion....
Skulle en kille dumpa en 30-årig tjej han blivit förälskad i, om hon berättade att hon mellan 22 och 27 hade ett förflutet som call-girl och har haft så många kukar i sig att hon inte ens minns alla?
Bara undrar?
Så förvånade att en kriminell brottsling skulle förneka att den begått ett brott och övergrepp mot en annan människa.
Ungefär lika knasigt som alla mördare som förnekar att de begått mord, alla kvinnomisshandlare som förnekar att de misshandlat kvinnor, alla våldtäktsmän som förnekar att de våldtagit någon, osv osv.
Fräscht att skylla det på kvinnans "inställning" hörru.
Det låter som att du dissocierar lite nu.
Jag pratar om att kunna vara ärlig med att man har en del skit i baggaget, inte "hurra vad bra det är att köpa sex".
Reflektion....
Skulle en kille dumpa en 30-årig tjej han blivit förälskad i, om hon berättade att hon mellan 22 och 27 hade ett förflutet som call-girl och har haft så många kukar i sig att hon inte ens minns alla?
Bara undrar?
Det har ingenting med trådämnet att göra.
En mer relevant fråga är i så fall om en kille hade dumpat en tjej han blivit förälskad i om han fick reda på att hon mellan 22 och 27 hade ett förflutet som sexköpare och åkte runt i världen och betalade för att ha "sex" med (snarare betalade för att begå sexuella övergrepp mot män i utbyte mot betalning) en massa socioekonomiskt utsatta och-/eller psykiskt sköra unga män, eller i värsta fall betalade för att ha "sex" med trafficking offer.
Du hade inte brytt dig om en tjej hade en lång historia av att köpa kuk av män och dessutom ett förflutet av att sitta på nätet och betala för att män ska slyna och förnedra sig i cam för henne? Klä av sig och visa upp sina kroppar för henne? Ett förflutet där hon prenumererade på 100 talet mäns onlyfans konton?
Beroende av porr där män blir hårt och våldsamt knullade i analen, dragna i håret, strypna och spottade på, gärna våldtagna och gangbangade? Ju mer männen gråter när de blir knullade desto bättre?
Senast redigerad av BoxInBag 2022-02-15 kl. 00:30.
Det här riktar sig främst till flashbacks kvinnliga medlemmar men män får gärna svara också om ni har erfarenheter eller tankar kring ämnet.
Funderar på det här med om man någonsin kommer att få ett seriöst förhållande längre fram, jag är en väldigt ärlig person och vill verkligen säga som det är både det som gäller nu men även hur jag levt mitt liv tidigare och jag ogillar inte bara att ljuga utan även att hålla inne för mycket av sanningen.
Jag köper sex ibland, t ex om jag råkar befinna mig i Prag eller Berlin eller annat passande ställe. Åker ibland även över till Danmark i enda syfte att ha sex. Har legat med runt 20 stycken proffs, självklart tjejer som är välmående och inte med några offer av något slag. Jag tycker det är perfekt för mig som singel som hatar att ragga, dejta och uppvakta tjejer. Har mycket annat för mig som tar tid och har aldrig varit särskilt bra på att få tjejer intresserade och de gånger det hänt är det ändå för krångligt i längden. Skäms inte det minsta över mina val utan är faktiskt mer lite stolt att jag hittat en alternativ väg att få bra utlopp för det sexuella. Mår bra länge efter att jag legat med någon och kan släppa de tankarna rätt länge och göra annat, mer konstruktivt än att knulla.
Men jag ser det ändå som något jag inte vill hålla på med hur högt upp i åldern som helst, jag vill såklart hitta den rätta och lägga det här bakom mig någon gång. Hitta drömkvinnan i mitt liv, om 1 år, 5 år eller 10-15 år, ingen aning om när men någon gång. Skulle naturligtvis sluta direkt då otrohet är extremt fel. Men till trådens fråga då:
Skulle du som tjej klara av att höra sanningen när det gäller en sådan här sak? Att killen du gillar har legat med prostituerade (även om de absolut inte är nidbilden av prostituerade på något sätt) eller hade du dömt ut killen? Hade du föredragit att inte veta?
Jag är inte på något sätt öppen med de här grejerna utan har bara berättat i förbifarten för ett par olika kompisar vid tillfälle där de nämnt att de gjort det.
Skulle ha svårt att ljuga om någon frågar mig rakt ut om det och skulle samtidigt tycka det vore svårt att t ex inte nyansera någons bild av prostitution som skulle prata om hur fruktansvärt det alltid är osv.
Så vad säger ni tjejer? Är det big no no eller kan man vara ärlig med er?
Och killar med likande erfarenheter som träffat tjejer ni verkligen tror på, vågar ni lätta era hjärtan om samtalet dyker upp?
Hmm intressant frågeställning. Om man ser på hur lite tolerans killar (incels) har för kvinnor med fler än 10 sexpartners kanske man kan dra slutsatsen att tjejer inte tycker det är super trevligt att du köpt sex. Men kvinnor är oftast mer toleranta än män så det kan funka om du faktiskt är trogen din blivande partner.
Oj vad du tar i när du tänker till så duktig du är.
Om vi kommit överens om 2000 spänn så får vi väl anta att vi båda är nöjda med dealen.
Ja, exakt, "om" vi hade kommit överens om det.
Eftersom att du är en man så hade det aldrig blivit någon överenskommelse. Du hade aldrig låtit en kvinna betala för att ha sex med dig. Samma kvinna som du själv kan tänka dig att betala pengar för att ligga med, henne hade du vägrat att ha sex med om det istället var hon som erbjöd sig att betala för att få knulla med din kropp.
Vi lever fortfarande i ett patriarkat och sexköp har ingenting med sex att göra. Våldtäkter och köpt "samtycke" är inte sex, det är en maktdemonstration.
Sexköp är bara ett av många destruktiva sätt för misogyna och kvinnoföraktande män att utöva makt och kontroll över kvinnor på.
Senast redigerad av BoxInBag 2022-02-15 kl. 01:00.
Jag skulle först och främst testa mig för sjukdomar. Historiken är en sak men om jag skulle få horherpes av min partner så skulle jag koka. Hoppas du har kondom.
Misstänker tyvärr att det säkraste kortet är att ta med dig detta in i graven. Väldigt få kvinnor accepterar nog sexköp i Sverige. Oavsett deras ställning till prostitution så finner nog de allra flesta kvinnor det vara oattraktivt med en snubbe som inte orkar ragga och flörta. Förhållandet är ju dött då liksom.
Så 1. Testa dig och hoppas du haft en satans tur. Säg till om du har någon sjukdom, allt annat är taskigt 2. Berätta inget om horköpen. Du kan testa att berätta en liten liten del, men då ska du veta att risken är stor att hon kommer fråga om mer 3. Se till att sluta va en torsk nu. Man behöver träna på det här att uppvakta kvinnor, och ditt torskande kommer att göra ditt undermedvetna väldigt oattraktivt på så många vis. Kvinnor kommer att märka att du ogillar uppvaktning av dem, de känner lukten av torsk redan vid första synen av din Tinderprofil.
Eftersom att du är en man så hade det aldrig blivit någon överenskommelse. Du hade aldrig låtit en kvinna betala för att ha sex med dig. Samma kvinna som du själv kan tänka dig att betala pengar för att ligga med, henne hade du vägrat att ha sex med om det istället var hon som erbjöd sig att betala för att få knulla med din kropp.
Vi lever fortfarande i ett patriarkat och sexköp har ingenting med sex att göra. Våldtäkter och köpt "samtycke" är inte sex, det är en maktdemonstration.
Sexköp är bara ett av många destruktiva sätt för misogyna och kvinnoföraktande män att utöva makt och kontroll över kvinnor på.
Du bara ser livet ur ditt svart vita filter att det inte finns några grå skalor. Men så är inte verkligheten. Du är helt överfylld av rädsla som du projicerar utåt på verkligheten. Men du har fel. Rannsaka dig själv istället. Kanske är det du som bär på hat och inte de männen som du kallar misogyna och kvinnoföraktande bara för att de köper sex. Kan finnas tusen anledningar till at de gör det och det behöver inte ha någonting med kvinnoförakt att göra. Samma sak som att det kan finnas tusen olika skäl till att sälja sex. Positiva som negativa. Finns kvinnor som brinner för att sälja sex precis som någon brinner för att vara massör. Att hjälpa människor. Sen finns det de som blir utnyttjade av hemska män med och det är tragiskt såklart.
Men att dra allt och alla över en kam så där som du gör är verkligen bara otroligt trångsynt.
Du bara ser livet ur ditt svart vita filter att det inte finns några grå skalor. Men så är inte verkligheten. Du är helt överfylld av rädsla som du projicerar utåt på verkligheten. Men du har fel. Rannsaka dig själv istället. Kanske är det du som bär på hat och inte de männen som du kallar misogyna och kvinnoföraktande bara för att de köper sex. Kan finnas tusen anledningar till at de gör det och det behöver inte ha någonting med kvinnoförakt att göra. Samma sak som att det kan finnas tusen olika skäl till att sälja sex. Positiva som negativa. Finns kvinnor som brinner för att sälja sex precis som någon brinner för att vara massör. Att hjälpa människor. Sen finns det de som blir utnyttjade av hemska män med och det är tragiskt såklart.
Men att dra allt och alla över en kam så där som du gör är verkligen bara otroligt trångsynt.
"Bara" för att de köper sex?
Kvinnor är människor, inte "saker" som man köper. Din morsa måste vara stolt över dig.
Jag tror det blir svårt att hitta tjejer som är "okej" med detta beteende. Delvis för att du fortsatt besöka (inte känner ånger inför att gjort det en gång eller för länge sedan) och att många läser in negativa aspekter i din människosyn.
.. Det öppnar dock upp intressanta frågor: Vad är okej i ens tidigare sexliv? Vad är inte okej? Hur ärlig behöver man vara? Vill en partner höra om varenda eventuellt skumma detalj?
Det finns "porrbilder" med fester där manliga chip n' dales eller vad det kallas går runt nakna bland mängder av påklädda kvinnor. Dessa män går inte bara runt nakna utan tjejerna kan tafsa vilt, ge oralsex och ibland ha öppet sex. Kvinnor omkring festar, tittar och hejjar på.
Om en kille arbetat som en sådan chip n' dale. Är det okej? (sälja sin kropp). Är det okej som kvinna att ge oralsex till en sådan kille bara för att det var på en fest? (sex mot någons pengar.. Tror inte chip n' dale-killarna var där gratis precis).
Säg att en kille eller tjej haft många sexuella partners. 30, 40, 50, 60 stycken. När blir siffran tveksam? Kan man ha bra människosyn och ha sex med hur många som helst?
Tror många haft enstaka one night stands, men att konstant ha one night stands med olika människor. Vad visar det för människosyn? Är det verkligen så mycket bättre än att betala för sex?
Säg att du provat på olika typer av sex (även mindre socialt accepterade, men inte olagliga) många gånger. Spelar det någon roll?