2022-02-15, 10:58
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu verkar det väl inte som att just TS har någon men att många horbockar har KK, fru, flickvän eller är duktiga på att ragga på krogen är väl inte så där jätteovanligt.

Så länge mannen är snygg, eller har hög social status, kan du ta samtliga kvinnliga åsikter i frågan med en stor nypa salt. Då de ofta har väldigt mycket åsikter och moral i skrift och tal, men plötligt är de vips borta med vinden i verkliga livet.

Tror du verkligen exvis Paolo Roberto har svårare att dejta unga kvinnor idag, efter han gjorde den där unga kvinnan på smällen och satte på en prostituerad ett par månader senare? LOL

Snälla Bitches and Mitches, lägg ned.. ert trams

Vad det handlar om är för dagens feminist kvinnor att utöva sexuell makt över män, genom att förbjuda frivillig sex mellan man och kvinna om det är en finansiell transaktion bakom. Vilken ökar vanliga kvinnors makt över alla män, oavsett de är i relation med dem eller ej. Detta samtidigt som man med statens stöd, massimporterat män i 30-40 år.. vilket skapat obegränsad tillgång till sex för kvinnor.

Det är ungefär samma makt de försöker utöva när de skambelägger män som skaffar utländsk fru. Helst ska dessa män bara leva som skatteslavar i SWE, finansiera kvinnors välfärd och sedan dö.
Senast redigerad av Xpander- 2022-02-15 kl. 11:20.
Citera
2022-02-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Hade TS varit en bättre partner om han legat runt med olika drinkluder, skillnaden är ju egentligen bara valutan han använder sig av...

För mig hade han inte varit det, om det enligt mig är ett stort antal partners han haft.
I så fall har vi inte en samstämmig syn på sex och intimitet, och det tror jag är en bra grund.
Citera
2022-02-15, 11:18
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tycker inte det går att jämföra med stort antal sexpartners eller märkliga sexuella aktiviteter.

Alltså jag skulle absolut kunna se ett stort antal sexpartners eller att killen sysslat med sex som inte alls är min kopp te som minus. Men inte på något jämförbart sätt med sexköp.

Jag tycker inte att våldtäkt och sexköp är samma sak ur någon sorts juridisk eller moralisk synvinkel, jag tycker inte ens sexköp ska vara olagligt. Men ur sexuellt eller romantiskt perspektiv på en prospektiv partner så är det våldtäkt som kommer närmast i jämförelsen och inte ett allmänt utsvävande sexliv. Alltså en kille som satt det i system att våldta tjejer för att han tycker det är för jobbigt att uppvakta kvinnan och är nöjd och stolt över ha hittat en lösning för att få det sex han "behöver" utan att behöva hålla på och tjafsa med dejter och samtycke och sånt. Känslan inför att ha relationer och sex med någon som tycker att sexköp är en "bra lösning" på "sexbehovet" är snarlik känslan att ha det med någon som tycker våldtäkt är en "bra lösning" på "sexbehovet" helt enkelt. Då bägge ytterst handlar om att man skiter i om den man har sex med vill ha sex med en eller inte, och tycker det normala relationella samspelet mellan man och kvinna som leder fram till ömsesidigt samtycke är onödigt och jobbigt.

Mycket bra svar. TS, du hör det från hästens mun vad kvinnor tycker. Du frågar om sexköp och får en lång text dit ordet våldtäkt söker sig hela fyra gånger när frågan handlade om sexköp. Att du TS inte bara går ut och erkänner att du hatar kvinnor är problematiskt.

Sexköp är alltså en variation av våldtäkt och är värre enbart i det att mannen med sina pengar (förtryck) övermannar kvinnans samtyckte mot hennes vilja. Mäns sexbehov är nästan lika starkt som kvinnors svara-aldrig-rakt-på-frågor-utan-gör-allt-till-debatt-där-alla-som-inte-håller-med-dig-är-våldtäktsm än-behov.

Att betala för sex är våldtäkt för att du som man får ut nåt av sexet. Att betala middag är inte våldtäkt för att kvinnan får gratis mat och får välja om hon vill ligga med dig. Alla situationer där kvinnan ska vara tydlig är våldtäkt. Kvinnor ska kunna ändra sig stup i kvarten för att de är starka och självständiga. Kvinnor är starka självständiga offer för män sexlust.

TS, våldtäkt är när exakt allt inte sker på kvinnans villkor, speciellt om kvinnans villkor är en överenskommen summa pengar. Har du nånsin handlat på ICA där en kvinna stod i kassan och tog emot pengar från dig för att få ut nåt du vill ha, typ mat? Våldtäkt.
Citera
2022-02-15, 11:26
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
För mig hade han inte varit det, om det enligt mig är ett stort antal partners han haft.
I så fall har vi inte en samstämmig syn på sex och intimitet, och det tror jag är en bra grund.

Han är lika olämplig som drinkludret som låter sig köpas med ett par drinkar..
Citera
2022-02-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Han är lika olämplig som drinkludret som låter sig köpas med ett par drinkar..

Något åt det hållet.
Citera
2022-02-15, 11:42
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu verkar det väl inte som att just TS har någon men att många horbockar har KK, fru, flickvän eller är duktiga på att ragga på krogen är väl inte så där jätteovanligt. Nånting är tydligen jävligt spännande med att betala för att göka.

Att torska för spänningens skull är en sak. Om man inte "orkar" ragga för att man är dålig på det säger ganska mycket om en underliggande sociala situation.

Att torska för spänningens skull är att veta att det är schmutsigt men göra det ändå samt dölja det. Att ha "hittat en alternativ livsstil" låter mer aspigt i min bok.
Citera
2022-02-15, 18:39
Medlem
Prettylittleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Tror du man är i hans situation om man kan spara alla pengarna/restiden med att ha en KK?
Ja, det tror jag bestämt. Jag är övertygad om att det finns alla möjliga sorters torskar.
Citera
2022-02-15, 19:09
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Nu utgår du från att han skulle kunna bygga upp en KK-relation med någon samt att någon skulle vilja vara KK med honom.

Tror du man är i hans situation om man kan spara alla pengarna/restiden med att ha en KK?
Eller hur. Det förklarar ju verkligen varför kändisar som Hugh Grant och Paulo Roberto köper sex.

De har ju så svårt för att få till det med tjejer annars, det finns absolut inga kvinnor som vill vara KK med kändisar ;(

Och då behöver jag inte nämna att båda två hade fru och flickvän när de köpte sex.
Citera
2022-02-15, 19:57
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Eller hur. Det förklarar ju verkligen varför kändisar som Hugh Grant och Paulo Roberto köper sex.

De har ju så svårt för att få till det med tjejer annars, det finns absolut inga kvinnor som vill vara KK med kändisar ;(

Och då behöver jag inte nämna att båda två hade fru och flickvän när de köpte sex.

Ja TS och Hugh Grant har säkert mycket gemensamt irl. Man känner Hollywood vibbarna
Citera
2022-02-15, 20:00
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ja TS och Hugh Grant har säkert mycket gemensamt irl. Man känner Hollywood vibbarna
Du antydde att man inte hamnar i den situationen (köper sex) om man har "förmågan" att skaffa sig en KK utan att betala för det.
Citera
2022-02-15, 20:04
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Du antydde att man inte hamnar i den situationen (köper sex) om man har "förmågan" att skaffa sig en KK utan att betala för det.

Man köper sex för att sexmissbruka om man har andra alternativ. Ts försöker maskera sitt val med ”alternativ livsstil”. Jag köper det ej.
Citera
2022-02-15, 20:10
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Man köper sex för att sexmissbruka om man har andra alternativ. Ts försöker maskera sitt val med ”alternativ livsstil”. Jag köper det ej.
Jaha?

I princip alla som begår brott och övergrepp mot andra människor hittar på en massa "ursäkter" för att försöka rättfärdiga brotten de begått. Sexköpare är inte annorlunda än andra förövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in