2022-02-16, 02:49
Medlem
Chinatowns avatar
Gällande mitt tidigare inlägg och jämförelsen mellan någon som har mängder av one night stands och någon som betalar för sex.

En gång för länge sedan var jag ute med en kompis-kompis (träffade honom en gång i mitt liv). Han var trevlig mot mig, men var helt besatt i att hitta ett one night stand. Han hade rätt bra självförtroende så han vågade dansa och "bjuda in sig själv" i konversationer med tjejer, men tjejerna visade inget större intresse mer än initialt. Tjej efter tjej försvann. Som tredjeperson till allt började det se patetiskt ut efter ett tag. Inte för att det var något fel på tjejerna, men att han inte bara gav upp och hade kul istället. Sent på natten gav vi alla upp och gick till hotellet. Det visade sig senare att han hade flickvän...

Nu gjorde han "ingenting" den kvällen, men med desperationen att bara hitta en tjej.. Vem som helst.. Kanske någon bara full nog att inte säga nej? Detta tycker jag inte visar på mycket sämre kvinnosyn än en kille som går till "känt område", letar upp en kvinna och har sex mot pengar.

Visst. Någonstans är det kvinnans val att gå hem med honom, men då han har partner (skulle varit otrogen), letar efter vem som helst (bara ute efter fysiskt) och har noll ambition att det ska handla om annat än sex. Är hans syn på kvinnan han tar hem annorlunda än om han efter några timmar betalat för sex?

Det där desperata letandet och viljan att göra det med vem som helst är det som jag funderar kring. Att man går ut, får syn på någon jag gillar, tar kontakt och sedan har ett one night stand ser jag inga problem med. Det är bådas val och förmodligen är båda lite attraherade, men gäller verkligen detsamma om man bara klänger på tjej efter tjej hela kvällen?

Någonstans i det beteendet tycker jag sämre kvinnosyn visar sig. Man är liksom inte intresserad alls av att lära känna någon eller att man får upp ögonen för en specifik person utan det är bara sex som gäller och spelar ingen roll med vem.

Att någon går ut så helg efter helg och bara tar första villiga tjej för one night stand anser jag vid tillfälle påverka personens syn på det andra könet. Kanske inte första gången, men efter X-antal tjejer som aldrig hör från honom igen.
Citera
2022-02-16, 08:44
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Gällande mitt tidigare inlägg och jämförelsen mellan någon som har mängder av one night stands och någon som betalar för sex.

En gång för länge sedan var jag ute med en kompis-kompis (träffade honom en gång i mitt liv). Han var trevlig mot mig, men var helt besatt i att hitta ett one night stand. Han hade rätt bra självförtroende så han vågade dansa och "bjuda in sig själv" i konversationer med tjejer, men tjejerna visade inget större intresse mer än initialt. Tjej efter tjej försvann. Som tredjeperson till allt började det se patetiskt ut efter ett tag. Inte för att det var något fel på tjejerna, men att han inte bara gav upp och hade kul istället. Sent på natten gav vi alla upp och gick till hotellet. Det visade sig senare att han hade flickvän...

Nu gjorde han "ingenting" den kvällen, men med desperationen att bara hitta en tjej.. Vem som helst.. Kanske någon bara full nog att inte säga nej? Detta tycker jag inte visar på mycket sämre kvinnosyn än en kille som går till "känt område", letar upp en kvinna och har sex mot pengar.

Visst. Någonstans är det kvinnans val att gå hem med honom, men då han har partner (skulle varit otrogen), letar efter vem som helst (bara ute efter fysiskt) och har noll ambition att det ska handla om annat än sex. Är hans syn på kvinnan han tar hem annorlunda än om han efter några timmar betalat för sex?

Det där desperata letandet och viljan att göra det med vem som helst är det som jag funderar kring. Att man går ut, får syn på någon jag gillar, tar kontakt och sedan har ett one night stand ser jag inga problem med. Det är bådas val och förmodligen är båda lite attraherade, men gäller verkligen detsamma om man bara klänger på tjej efter tjej hela kvällen?

Någonstans i det beteendet tycker jag sämre kvinnosyn visar sig. Man är liksom inte intresserad alls av att lära känna någon eller att man får upp ögonen för en specifik person utan det är bara sex som gäller och spelar ingen roll med vem.

Att någon går ut så helg efter helg och bara tar första villiga tjej för one night stand anser jag vid tillfälle påverka personens syn på det andra könet. Kanske inte första gången, men efter X-antal tjejer som aldrig hör från honom igen.

Ja, jag tycker det är helt annorlunda från att betala för sex faktiskt. Som du själv skriver, då handlar det ju om att han har sex med en kvinna som faktiskt VILL ha sex med honom och för mig gör det hela skillnaden.

Sen kanske inte beteendet eller sexet som skulle resulterat om det blivit något skulle passa i en romantisk film eller roman precis. Men jag tycker inte alls det är ett tecken på dålig kvinnosyn att tro att det kan finnas kvinnor som precis som han är ute efter ett snabbt no-strings ligg. Då är det i min värld snarare dålig kvinnosyn att ha som utgångspunkt att kvinnor inte sysslar med sånt. Eller förstås, om han först har ett ONS och sen tycker kvinnan var en hora eller slampa för att hon låg med honom, DET är dålig kvinnosyn.

Att vara otrogen (om vi nu utgår ifrån att han försökte vara det och att hans tjej inte var med på ett sådant upplägg) är givetvis inte så schysst eller snyggt, men jag har svårt att se att det är just dålig kvinnosyn. Det kan det möjligtvis vara om det går ihop med föreställningar om att man har en madonna i hemmet och en slampa på gatan eller nått sånt, men annars tycker jag inte det behöver vara just dålig kvinnosyn att vara otrogen.
Citera
2022-02-16, 09:01
Medlem
Det där hade varit ett enormt big no no för mig. Det har faktiskt hänt mig att en partner berättat något liknande en bit in i förhållandet och avslutade relationen på sekunden. Tycker det visar att vi har väldigt olika värderingar och syn på sex, vilket är viktigt för mig att vara lika med i ett förhållande.

Med det sagt, ljug inte om det. Var ärlig redan från början. Det kommer finnas kvinnor som accepterar ditt förflutna och inte tycker det är en big deal, men för många kommer det också vara en stor dealbreaker eftersom prostitution är något många tycker är förkastligt.
Citera
2022-02-16, 09:36
Medlem
En kille som köpt sex skulle jag aldrig ta i med tång, så är det bara. Inte någon princip jag har, utan det äcklar mig bara något enormt, 100% avtändande.

Skrämmer mig att så många i Sverige köpt sex och att man aldrig kan vara säker på att dom är ärliga med det.

Alla är inte som mig dock, en bekant från Sweitch (typ haha) gick typ och skämtade/låtsas retade sin kille om att han gick till prostituerade innan henne (vilket var sant alltså)
Citera
2022-02-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Det här riktar sig främst till flashbacks kvinnliga medlemmar men män får gärna svara också om ni har erfarenheter eller tankar kring ämnet.

Funderar på det här med om man någonsin kommer att få ett seriöst förhållande längre fram, jag är en väldigt ärlig person och vill verkligen säga som det är både det som gäller nu men även hur jag levt mitt liv tidigare och jag ogillar inte bara att ljuga utan även att hålla inne för mycket av sanningen.

Jag köper sex ibland, t ex om jag råkar befinna mig i Prag eller Berlin eller annat passande ställe. Åker ibland även över till Danmark i enda syfte att ha sex. Har legat med runt 20 stycken proffs, självklart tjejer som är välmående och inte med några offer av något slag. Jag tycker det är perfekt för mig som singel som hatar att ragga, dejta och uppvakta tjejer. Har mycket annat för mig som tar tid och har aldrig varit särskilt bra på att få tjejer intresserade och de gånger det hänt är det ändå för krångligt i längden. Skäms inte det minsta över mina val utan är faktiskt mer lite stolt att jag hittat en alternativ väg att få bra utlopp för det sexuella. Mår bra länge efter att jag legat med någon och kan släppa de tankarna rätt länge och göra annat, mer konstruktivt än att k

Och killar med likande erfarenheter som träffat tjejer ni verkligen tror på, vågar ni lätta era hjärtan om samtalet dyker upp?

Självklart. Om hon verkligen gillar dig kommer hon uppskatta din uppriktighet. (Kanske inte om hon är helt hjärntvättad i feministiskt vatten. Men då är det ändå bättre att du flyr än illa fäktar).

Grejen är att vi har alla våra mörka (eller ljusa, beroende på hur man ser det) hemligheter. Tricket är att bara berätta precis så lite som krävs. Gå inte in på detaljer eller liknande. Berätta heller inte för mycket om dina "vanliga" ligg/ragg. Det tillhör historien. Varför? Av respekt för allas bästa. Då kommer hon lita på att det ni gör tillsammans stannar er emellan ifall det skulle ta slut en dag. Och hon kommer vara mer öppen för att experimentera
Citera
2022-02-16, 18:05
Medlem
Xpander-s avatar
Vänd på det till din fördel, alla kvinnor har sett Pretty Woman, vilken de flesta tyckte var en väldigt romantisk film. Du var bara Richard Gere för en liten stund och räddade en kvinna i nöd. En hjälte skulle man kunna säga.
Citera
2022-02-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Man köper sex för att sexmissbruka om man har andra alternativ. Ts försöker maskera sitt val med ”alternativ livsstil”. Jag köper det ej.

Jag maskerar ingenting, självklart kan jag som förmodligen 99% av alla få sex gratis om jag verkligen gick in för det och kämpade men jag tänker inte ens försöka för det är för ansträngande och ger ingen garanti för någonting och dessutom för att vara ärlig alldeles för få tillräckligt snygga tjejer, jag har ju blivit väldigt bortskämd nu med att det ska vara fina minnen rent utseendemässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Mycket bra svar. TS, du hör det från hästens mun vad kvinnor tycker. Du frågar om sexköp och får en lång text dit ordet våldtäkt söker sig hela fyra gånger när frågan handlade om sexköp. Att du TS inte bara går ut och erkänner att du hatar kvinnor är problematiskt.

Sexköp är alltså en variation av våldtäkt och är värre enbart i det att mannen med sina pengar (förtryck) övermannar kvinnans samtyckte mot hennes vilja. Mäns sexbehov är nästan lika starkt som kvinnors svara-aldrig-rakt-på-frågor-utan-gör-allt-till-debatt-där-alla-som-inte-håller-med-dig-är-våldtäktsm än-behov.

Att betala för sex är våldtäkt för att du som man får ut nåt av sexet. Att betala middag är inte våldtäkt för att kvinnan får gratis mat och får välja om hon vill ligga med dig. Alla situationer där kvinnan ska vara tydlig är våldtäkt. Kvinnor ska kunna ändra sig stup i kvarten för att de är starka och självständiga. Kvinnor är starka självständiga offer för män sexlust.

TS, våldtäkt är när exakt allt inte sker på kvinnans villkor, speciellt om kvinnans villkor är en överenskommen summa pengar. Har du nånsin handlat på ICA där en kvinna stod i kassan och tog emot pengar från dig för att få ut nåt du vill ha, typ mat? Våldtäkt.

Ja, tänk att jag inte förstått själv att jag är våldtäktsman.

Oerhört lågt att försöka använda de riktiga våldsoffren som slagträ och utnyttja dessa. Men desto mer uppenbart att dessa människor inte bryr sig om hur det ligger till i verkligheten och medvetet försöker att inte ta reda på det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Om du inte kan få sex på annat sätt än att betala för det så fattar du väl själv att det inte är frivilligt.

Känner två killar som utnyttjar prostituerade och de har precis som du svårt att hitta någon. Problemet fanns troligtvis långt innan du började betala för övergrepp för att du verkar anse att sex är en rättighet. Ditt försvarstal i början lurar ingen.

På vilket sätt försvarstal? Jag förklarar bara hur det ligger till, nej sex är ingen rättighet men det gör det inte fel att köpa när det finns ett antal kvinnor världen över som insett att de kan göra en ännu snabbare ekonomisk utveckling genom den här lite mer direkta vägen. Jag tycker på riktigt inte att jag utnyttjar någon mer än jag själv blir utnyttjad och det blir jag inte. Det är en deal båda är nöjda med. Jag tror att du och många tror att man betalar och sedan kan bete sig hur man vill. För det första skulle jag aldrig komma på tanken att bete mig dåligt och för det andra hade man förmodligen inte blivit särskilt bra behandlad och riskera att rent av bli utkastad (och misshandlad?). Bara för att den de ligger med har betalat för sexet så betyder ju inte det heller att de inte kan uppskatta det. En gemensam egenskap hos de jag träffat verkar vara att de har en väldigt avspänd relation till sex och nej det är inte på något bedövat eller avtrubbat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Reflektion....
Skulle en kille dumpa en 30-årig tjej han blivit förälskad i, om hon berättade att hon mellan 22 och 27 hade ett förflutet som call-girl och har haft så många kukar i sig att hon inte ens minns alla?
Bara undrar?

Jag hade absolut inte dumpat någon av den anledningen, det finns det kanske andra som skulle men det viktigaste bör ju vara det som sker från och med att man blir tillsammans. Jag gillar verkligen valfriheten i det här med att betala för det men samtidigt är jag beredd att lägga ner det direkt om jag skulle bli tillsammans med någon, så fantastiskt är det inte heller.

Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Ja, exakt, "om" vi hade kommit överens om det.

Eftersom att du är en man så hade det aldrig blivit någon överenskommelse. Du hade aldrig låtit en kvinna betala för att ha sex med dig. Samma kvinna som du själv kan tänka dig att betala pengar för att ligga med, henne hade du vägrat att ha sex med om det istället var hon som erbjöd sig att betala för att få knulla med din kropp.

Vi lever fortfarande i ett patriarkat och sexköp har ingenting med sex att göra. Våldtäkter och köpt "samtycke" är inte sex, det är en maktdemonstration.

Sexköp är bara ett av många destruktiva sätt för misogyna och kvinnoföraktande män att utöva makt och kontroll över kvinnor på.

Är du seriös? Förmodligen blir jag smygfilmad på bordellerna, förmodligen finns det en muskulös vakt i ett eller två rum bort, det är inte ett ställe dit man går om man vill maktdemonstrera utan snarare tvärtom. Det finns överhuvudtaget ingen sådan önskan från mig, jag vill bara ha en skön stund och få uppleva något roligt.
Citera
2022-02-18, 01:20
Medlem
Tycker det varit många intressant svar och uppskattar att få en så tydlig inblick i hur många kvinnor ser på det här. Det verkar ganska tydligt i den här tråden som på många andra håll att kvinnor blir upprörda och män har en avspänd inställning till frågan och verkar inte tycka det är någon stor sak. Får nog fortsätta mitt spår att bara berätta det för män och att låta kvinnor tro vad de vill.
Citera
2022-02-18, 01:34
Medlem
Jag tror inte du kommer ha något seriöst förhållande så det spelar ingen roll.
Seriösa förhållanden är helt enkelt inte din grej och du är nöjd med att köpa sex.
Citera
2022-02-18, 01:46
Medlem
mendokses avatar
Lite annat perspektiv:
Kvinnor har egentligen ingen egen filosofi över rätt och fel, heder, moral, göra rätt för sig o.s.v. Bara vad de intalats att tycka av andra eller av samhället.

Att fråga om en kvinna kan acceptera din historia går inte att få ett svar på genom att fråga kvinnor.

De kommer inte svara hur de själva kommer agera i ett sådant läge utan de kommer svara för att framställa sig på det sättet de vill framställa sig själva just när de svarar på frågan. Detta gäller med allt egentligen. Det finns ingen riktig sanning för en kvinna, det enda som finns är vad som är optimalt för henne att signalera i stunden.

Gör du något rättfärdigt, d.v.s. du har noll skam för det du gör och du tycker det är helt rätt att göra så och accepterar de inte det så passar ni inte ihop och de kan dra och du faktiskt menar det du säger, och du levererar detta meddelande utan någon rädsla för att förlora henne och utan att bli känslomässig, så kommer de med stor sannolikhet acceptera det. De har inte råd att välja partners efter detaljer utan väljer efter viktigare saker som genetik, personlighet och status/resurser.

Om du förstår detta på riktigt kan du nästan göra och säga vad du vill och kvinnor kommer acceptera det.
Senast redigerad av mendokse 2022-02-18 kl. 01:59.
Citera
2022-02-18, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Lite annat perspektiv:
Kvinnor har egentligen ingen egen filosofi över rätt och fel, heder, moral, göra rätt för sig o.s.v. Bara vad de intalats att tycka av andra eller av samhället.

Att fråga om en kvinna kan acceptera din historia går inte att få ett svar på genom att fråga kvinnor.

De kommer inte svara hur de själva kommer agera i ett sådant läge utan de kommer svara för att framställa sig på det sättet de vill framställa sig själva just när de svarar på frågan. Detta gäller med allt egentligen. Det finns ingen riktig sanning för en kvinna, det enda som finns är vad som är optimalt för henne att signalera i stunden.

Gör du något rättfärdigt, d.v.s. du har noll skam för det du gör och du tycker det är helt rätt att göra så och accepterar de inte det så passar ni inte ihop och de kan dra och du faktiskt menar det du säger, och du levererar detta meddelande utan någon rädsla för att förlora henne och utan att bli känslomässig, så kommer de med stor sannolikhet acceptera det. De har inte råd att välja partners efter detaljer utan väljer efter viktigare saker som genetik, personlighet och status/resurser.

Om du förstår detta på riktigt kan du nästan göra och säga vad du vill och kvinnor kommer acceptera det.

Finns ju flera i tråden som gett rådet till TS att ljuga eller inte nämna det så din tes halter en aning.
Själv tror jag inte att TS kommer ha något seriöst förhållande. Rubriken indikerar att han gett upp och det andra ger en fingervisning att han inte är den som vill anstränga sig i onödan för att få det han vill ha.
Citera
2022-02-18, 02:32
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Finns ju flera i tråden som gett rådet till TS att ljuga eller inte nämna det så din tes halter en aning.

Finns ingenting i det som motsäger min tes. Att ljuga är en enkel väg att undslippa problemet, så länge man kan leva med sig själv att man är oärlig.
Själv gillar jag dock brutalsanning-approachen, känns bättre rent spirituellt, är mer spännande och är bra övning för att behålla rätt inställning i förhållanden.
Senast redigerad av mendokse 2022-02-18 kl. 02:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in