Citat:
Ursprungligen postat av
shimona
Putin i samtal med Macron
Putin Tells Macron of NATO Effort to Push Kiev Into Military Solution in Donbass
Russian President Vladimir Putin brought up NATO's efforts to pump Ukraine up with arms and encourage Kiev to resolve the conflict in Donbass by force during Sunday's conversation with French President Emmanuel Macron, according to a Kremlin readout.
https://sputniknews.com/20220220/kremlin-putin-informed-macron-of-nato-effort-to-push-kiev-into-military-solution-in-donbass-10932074 33.html
Lol, jag vet, exakt, jur jag skulle svarat om jag varit Macron!
"Jasså, är du rädd för att Ukraina skulle förstöra rebellernas stridsvagnar? Jag undrar just varifrån de kommit om då fall. Kan det röra sig om ryska sk. "frivilliga" som "råkat" få med sig stridsvagnar, på samma sätt som ryska sk. "frivilliga" bara "råkat" gå med sig den BUK-enhet som sköt ner ett, passagerarflygplan för ett antal år sedan?"
Då skulle, säkert Putler bli sur och br mig lämna rummet. Men innan jag gjorde det, så skulle jag säga följande:
""Bra jobbat Putler!" Vare sig du beordrar en storinvasion av Ukraina så har du lyckats med att åstadkomma följande:
Väst och Ukraina är mer enade än någonsin tidigare, både innåt och utåt, gentemot Ryssland.
De västerlänska länderna kommer att börja "tokrusta" och förse Ukraina med allt mer vapen och träning.
Inget västlsnd, inklusive Ukraina, kommer, någonsin att lita på Ryssland och på dig som person!
Bye bye, Putler!"