2022-02-20, 15:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Tror det är ganska osannolikt att väst invaderar det landet med mest kärnvapen i världen men vad vet jag, jag är ju ingen general direkt.

Skulle jag varit USA och NATO så hade jag rullat in i Västra Ukraina, direkt efter, att Ryssland inlett ett storanfall på Ukraina, ( inte innan, då detta gett Rysslanden orsak till att storanfalla Ukraina). Det är bara att titta på kartan: Lättare att försvara, även en "liten" buffertszon, än tre NATO-länder som Ryssland kan, försöka, spela ut emot varandra. Men det kommer nog inte att ske, även fast västukrainarna skulle kunna "ta hand om" de 30 000 VDV soldater som Ryssland kan tänkas luftlandsätta "för säkerhets skull".
2022-02-20, 15:49
Medlem
Putin i samtal med Macron

Putin Tells Macron of NATO Effort to Push Kiev Into Military Solution in Donbass
Russian President Vladimir Putin brought up NATO's efforts to pump Ukraine up with arms and encourage Kiev to resolve the conflict in Donbass by force during Sunday's conversation with French President Emmanuel Macron, according to a Kremlin readout.
https://sputniknews.com/20220220/kremlin-putin-informed-macron-of-nato-effort-to-push-kiev-into-military-solution-in-donbass-10932074 33.html
2022-02-20, 16:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Putin i samtal med Macron

Putin Tells Macron of NATO Effort to Push Kiev Into Military Solution in Donbass
Russian President Vladimir Putin brought up NATO's efforts to pump Ukraine up with arms and encourage Kiev to resolve the conflict in Donbass by force during Sunday's conversation with French President Emmanuel Macron, according to a Kremlin readout.
https://sputniknews.com/20220220/kremlin-putin-informed-macron-of-nato-effort-to-push-kiev-into-military-solution-in-donbass-10932074 33.html

Lol, jag vet, exakt, jur jag skulle svarat om jag varit Macron!

"Jasså, är du rädd för att Ukraina skulle förstöra rebellernas stridsvagnar? Jag undrar just varifrån de kommit om då fall. Kan det röra sig om ryska sk. "frivilliga" som "råkat" få med sig stridsvagnar, på samma sätt som ryska sk. "frivilliga" bara "råkat" gå med sig den BUK-enhet som sköt ner ett, passagerarflygplan för ett antal år sedan?"

Då skulle, säkert Putler bli sur och br mig lämna rummet. Men innan jag gjorde det, så skulle jag säga följande:

""Bra jobbat Putler!" Vare sig du beordrar en storinvasion av Ukraina så har du lyckats med att åstadkomma följande:

Väst och Ukraina är mer enade än någonsin tidigare, både innåt och utåt, gentemot Ryssland.

De västerlänska länderna kommer att börja "tokrusta" och förse Ukraina med allt mer vapen och träning.

Inget västlsnd, inklusive Ukraina, kommer, någonsin att lita på Ryssland och på dig som person!

Bye bye, Putler!"
2022-02-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol, jag vet, exakt, jur jag skulle svarat om jag varit Macron!

"Jasså, är du rädd för att Ukraina skulle förstöra rebellernas stridsvagnar? Jag undrar just varifrån de kommit om då fall. Kan det röra sig om ryska sk. "frivilliga" som "råkat" få med sig stridsvagnar, på samma sätt som ryska sk. "frivilliga" bara "råkat" gå med sig den BUK-enhet som sköt ner ett, passagerarflygplan för ett antal år sedan?"

Då skulle, säkert Putler bli sur och br mig lämna rummet. Men innan jag gjorde det, så skulle jag säga följande:

""Bra jobbat Putler!" Vare sig du beordrar en storinvasion av Ukraina så har du lyckats med att åstadkomma följande:

Väst och Ukraina är mer enade än någonsin tidigare, både innåt och utåt, gentemot Ryssland.

De västerlänska länderna kommer att börja "tokrusta" och förse Ukraina med allt mer vapen och träning.

Inget västlsnd, inklusive Ukraina, kommer, någonsin att lita på Ryssland och på dig som person!

Bye bye, Putler!"

Vild fantasi och foliehatt på som vanligt i dina inlägg, men bara i dina drömmar krigshetsare. Förstår att du är ett Nato-fanboy
2022-02-20, 16:24
Avslutad
Ryssarna skjuter sig i foten när dom håller på så här.

Anledningen är att det öppnar upp för fler NATO-länder..
2022-02-20, 16:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Logiken är såhär: säg att man vet att Putin planerar en false flag direkt följt av en invasion. Om man då går ut och säger att man vet att det kommer ske så blir det mindre attraktivt att göra just det. Orsaken är att det kommer bli dålig stämning i Ryssland om tiotusentals ryska män dör för en orsak som Putin fabricerade.
Det där är ju bara trams. Istället håller man som sagt på att tappa narrativet. Vad USA och UK håller på med kan ju en treåring räkna ut.

Men nu verkar Macron löst allt:
Vladimir Putin och Emmanuel Macron är överens om att försöka hitta en fredlig lösning på konflikten, uppger Macrons stab enligt Reuters.

Enligt uppgifter väntas presidenterna inom kort kalla till ett möte. Franska Le Monde skriver att de två länderna arbetar för att få till ett möte tillsammans med Ukraina och OSSE för att ”etablera en ny säkerhetsordning i Europa”.

Ländernas utrikesministrar ska träffas inom de närmaste dagarna, enligt Reuters.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
2022-02-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det där är ju bara trams. Istället håller man som sagt på att tappa narrativet. Vad USA och UK håller på med kan ju en treåring räkna ut.

Men nu verkar Macron löst allt:
Vladimir Putin och Emmanuel Macron är överens om att försöka hitta en fredlig lösning på konflikten, uppger Macrons stab enligt Reuters.

Enligt uppgifter väntas presidenterna inom kort kalla till ett möte. Franska Le Monde skriver att de två länderna arbetar för att få till ett möte tillsammans med Ukraina och OSSE för att ”etablera en ny säkerhetsordning i Europa”.

Ländernas utrikesministrar ska träffas inom de närmaste dagarna, enligt Reuters.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Det visar att vissa länder är trötta på USAs krigstörst. Måste va dyrt att hålla igång militären utan att kunna använda den någonstans.

Måste ge Macron kudos för att han förbigår USA och försöker lösa konflikten. Vi vet ju alla vad USA o UK vill.

Problemet är att Ukrainas president är USAs knähund, så det blir ett hinder i det hela.
2022-02-20, 16:43
Medlem
arbetets avatar
För att förstå mediesituationen lite. DN avpublicerar artikel om situationen i Ukraina sedan det visat sig att den intervjuade är fullblodsnazist:

(FB) DN avpublicerar artikel (2022-02-20) - vad handlar detta om?

Bild: https://pbs.twimg.com/media/FMCCjDyXEAAaWyF?format=jpg&name=large

2022-02-20, 16:49
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ryssarna skjuter sig i foten när dom håller på så här.
Anledningen är att det öppnar upp för fler NATO-länder..

Problematiken har att göra med att allt gick så snabbt i början av 90-talet. Det förekom högtidliga, muntliga försäkringar från västvärldens ledare, att NATO inte skulle komma att utvidgas. Men när allt hamnade på papper så fanns inga sådana försäkringar, bara protokollförda samtal.
Det här har legat och grott länge. Man påminner nu om säkerhetskonferensen i Munchen 2007, då Putin tog bladet från munnen mot USA och Väst, och lät litet som på "den gamla goda tiden". Fast den var inte så god.
I säkerhetskonferensen i Munchen denna helg har inte Ryssland deltagit.
Det ryska utrikesministeriets talesperson, Maria Zacharova, har ett världsomfattande engagemang och en hög ambitionsnivå, att döma av hennes meddelande på Telegram igår. Det är dock övertydligt att den marxist-leninistiska begreppsapparaten fattas i hennes svada.

https://www.subsekvent.com/2022/02/det-ryska-utrikesministeriets.html

Uppgörelsen med Sovjet och kommunismen borde ha gått längre på ett tidigt stadium. Men då borde inte den kapitalistiska världen varit så koncentrerad på att öppna nya marknader, utan istället rikta in sig på rehabilitering, eller som Mose lag uttrycker det - sabbat.
Efter förödelsen.
-
2022-02-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Hallå!!!!!

Vad tycker gemene ryssar om att invadera Ukraina?

De tycker inte att Ryssland ska anfalla Ukraina.
Såg ett klipp där de frågade rätt många ryssar. De tyckte inte Ryssland skulle starta krig.
En tant avvek och tyckte att en del ledare i väst borde straffas med inte bombas.

Gör man en riktig poll kommer det naturligtvis finnas några som vill kriga men det kommer vara en liten andel.
2022-02-20, 17:24
Medlem
Overminds avatar
Viker sig Putin nu så kommer han visa sig som väldigt klen. Han har nog ett ess i rockärmen och drar ned brallorna på Makaronen.
2022-02-20, 17:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Viker sig Putin nu så kommer han visa sig som väldigt klen. Han har nog ett ess i rockärmen och drar ned brallorna på Makaronen.
Eller också vill han inte kriga. Helt enkelt.

Russian Envoy to US: Moscow Doesn't Plan to Invade Ukraine

The Russian ambassador stated that Russian troops are stationed at Russia's sovereign territory, adding: "We are not threatening anyone."
Anatoly Antonov, Russia's ambassador to the United States, has declared that Russia has no plans to invade Ukraine.

During an interview with CBS, Antonov pointed out that Russia "publicly expressed readiness to continue diplomatic efforts" to resolve all issues at hand.
The ambassador insisted that Russia regards Donbass as part of Ukraine and has no intention to seize a foreign country's territory.

https://sputniknews.com/20220220/russian-envoy-to-us-moscow-doesnt-plan-to-invade-ukraine-1093211128.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in