2022-02-20, 00:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Här har du ett exempel: https://t.me/wargonzo/5824

Den filmen lades ju upp den 18e. Kan inte handla om den nya påstådda beskjutningen av civila i separatistområden.
2022-02-20, 00:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men är det nån som tror att ett lands president, som står inför ett omedelbart invasionshot av sitt land, skulle åka på konferens? Skulle Magdalena Andersson åka på konferens om Sverige kunde anfallas vilken minut som helst??

Med en president så pass obekymrad får man inse att Bidens krigshets är fejk njus.

Mm-m..

Får bara hoppas att Putin "tackar ja" till att träffa Zelenskyj (han ville ju träffa honom). Det ger den bästa chansen till fred enligt mig. "Om" Putin faktiskt önskar fred, så här har sin chans. Face to face, inte mellanhänder eller andra med andra agendor.

Bollen ligger hos Putin enligt mig. Är han inte intresserad så säger det "en hel del"...
2022-02-20, 00:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Reuters?

REFILE-OSCE logs active shelling in eastern Ukraine - source

https://www.reuters.com/article/ukraine-crisis-rebels-shelling-osce-idAFS8N2U301W

Ukraine, Russia-backed rebels trade accusations of shelling across front

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-rebels-accuse-govt-forces-mortar-shelling-report-2022-02-17/

Enligt de uppgifterna är det ju artilleribeskjutning från båda håll. Det kanske gör eldgivningen mer rimlig.
2022-02-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det blir någon slags pervers humor i att det finns individer som försöker framställa att Ukraina skulle vara ett hot mot Ryssland. Låt gå för att man har hört talas om nyttiga idioter men att konsekvent framhålla att Ryssland mobiliserar 150 000 - 200 000 man vid Ukrainas gräns för "övning" eller "försvar" lurar precis ingen annan än möjligtvis en själv.

Det är för övrigt fel att prata om Ryssland då den vanlige ryssen inte önskar krig och knappast har någonting emot Ukraina som i många avseenden är ett broderfolk till ryssarna. De här som säger sig stödja Ryssland stödjer i själva verket Rysslands despot Putin som har en lång historia av att skapa instabilitet i regionen. Varför vill man stödja en diktator som inte har folkets intresse utan istället skor sig på dem? Putin äger bl a en lyxyacht som kostade 1 miljard! Det är väl ett rimligt arvode för det ryska folket att bekosta, eller?

Vad jag förstår så har du helt missat poängen..?
Konflikten handlar om att Ryssland absolut inte vill ha NATO vid sina gränser.
Det kanske verkar som en god idé just nu. Men som vi vet kan t ex Trump röstas in igen, samtidigt som EU utvecklas i fascistisk rikting. Man kan även se samma utvecklingen i Kanada just nu.
Putins oro är helt legitim.
2022-02-20, 00:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ukraina kan göra vad som helst just nu, allt kommer skyllas på false flag operationer av Ryssland.
Sorry, det där duger inte. Det är ingen (förutom den närmaste sörjande sekten) som köper att Ukraina självmant kommer att ge Ryssland en "anledning" att starta krig och en invasion. Du kanske tror på vad du själv säger men ingen annan gör det. Ni kanske kunde få lite cred om ni var så pass ärliga och rättframma att ni sa saker som "Jag älskar Putin, han ska dominera världen!!". Men nu drar ni fram näshandduken och tar på offerkoftan å Putins vägnar. Jag skulle skratta åt eländet om det inte vore för att kanske tiotusentals ukrainare och ryssar är på väg att förlora livet för en psykopats skull.
2022-02-20, 00:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ukraina kan göra vad som helst just nu, allt kommer skyllas på false flag operationer av Ryssland.

Jaha, men varför? Varför vill de ge Ryssland en anledning att döda dem?
2022-02-20, 00:10
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Den filmen lades ju upp den 18e. Kan inte handla om den nya påstådda beskjutningen av civila i separatistområden.
RT Arabic var på plats när området attackerades idag: https://t.me/margaritasimonyan/10188
2022-02-20, 00:11
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Enligt de uppgifterna är det ju artilleribeskjutning från båda håll. Det kanske gör eldgivningen mer rimlig.
Ja, och? Uppenbarligen skjuts det från båda hållen.
2022-02-20, 00:13
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad jag förstår så har du helt missat poängen..?
Konflikten handlar om att Ryssland absolut inte vill ha NATO vid sina gränser.
Det kanske verkar som en god idé just nu. Men som vi vet kan t ex Trump röstas in igen, samtidigt som EU utvecklas i fascistisk rikting. Man kan även se samma utvecklingen i Kanada just nu.
Putins oro är helt legitim.
Jösses. Goddag yxskaft, var ska jag börja. Ukraina är inte medlem i NATO. Om Putin inte vill ha NATO intill sina gränser så får han väl attackera baltländerna och Polen? Kom tillbaka när du slutat dia rysk propaganda, alternativt sluta trolla.
2022-02-20, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Sorry, det där duger inte. Det är ingen (förutom den närmaste sörjande sekten) som köper att Ukraina självmant kommer att ge Ryssland en "anledning" att starta krig och en invasion. Du kanske tror på vad du själv säger men ingen annan gör det. Ni kanske kunde få lite cred om ni var så pass ärliga och rättframma att ni sa saker som "Jag älskar Putin, han ska dominera världen!!". Men nu drar ni fram näshandduken och tar på offerkoftan å Putins vägnar. Jag skulle skratta åt eländet om det inte vore för att kanske tiotusentals ukrainare och ryssar är på väg att förlora livet för en psykopats skull.
Så löjligt att inte klara av att diskutera sakfrågan utan att kleta Ryssälskare på folk. Trams.

Ukraina känner världens stöd i ryggen och kanske tänker att ryssarna inte vågar ge tillbaka.
Citat:
Ukraina har hållit på i åtta år att terrorisera Donbass. Detta är inget nytt.
2022-02-20, 00:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Så löjligt att inte klara av att diskutera sakfrågan utan att kleta Ryssälskare på folk. Trams.
Det är nog väldigt oklart vad "sakfrågan" är för något. Jag ser för övrigt inte dig som någon ryssälskare utan snarare en Putinrövslickare.
2022-02-20, 00:19
Medlem
Citat:
Det är ju svårt att förstå allt som händer. Men ett motiv för Kiev kan vara just att driva bort civilbefolkningen. De åker ju nu till Ryssland i hundratusental. Dels blir det en belastning för Ryssland att ta hand om alla. Dels så kan man ju sedan skjuta så mycket man vill när det inte finns några mänskliga sköldar, endast soldater.
Naturligtvis vill Ukraina ta tillbaka de förlorade områdena. Vill man inte det så hade man ju kunnat gå med på att de blev självständiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in