2022-02-19, 23:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns filmer på intelcrab.

Som denna: https://twitter.com/MarQs__/status/1495145590543503362?cxt=HHwWhMCyvca_6b8pAAAA

Hoppas någon sakkunnig kan ta och se på detta, det är inte jag.

Sen så ser jag bara de två första, krävs sedan att man skaffar ett konto.
2022-02-19, 23:50
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Är också inne på samma linje, Det vi bevittnar nu är ny stormaktsordning med Ryssland och Kina i huvudrollen.
Jag tror att gubbklubben Nato redan ser Ukraina som en OK förlust för att undvika ett världskrig.

NATO är inte bara en "gubbklubb". Det är en psykopatorganisation. Det finns kvinnor där också.

Det kanske är en ny ordning men den är inte ny i ordets rätta bemärkelse. Putin har sagt detta i över ett årtionde att NATO måste bort från Central- och Östeuropa. Om natopaterna vägrar så kommer kan istället ställa sig närmare, med hopp om att i framtiden att trappa ner spänningarna. Går Ryssland in i Ukraina, förbi Donetsk och Luhansk så är det här över på 2-4 veckor.

Citat:
Eventuella Nato sanktioner mot Ryssland så kommer Kina sätta sig på tvären och hota med egna sanktioner mot Nato och Europa, där blir vi schack matt och behöver erkänna 58st olika ”folkrepubliker” i Ukraina.
Charaderna vi ser nu med anklagelser mot Ukraina är inte för oss utan för Kina, nu ska Ryssland ”rädda” Ukraina ala USA.

Sanktioner är enbart prat för de inhemska befolkningarna som ser på MSM-nyheterna och läser MSM-tidningar. De har aldrig haft någon större effekt och kommer ha ännu mindre nu när Ryssland i stort sett redan är på väg att lämna SWIFT-systemet.

USA annekterade Hawaii 1898 och ska bara hålla käften.
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Ingen påstår det.
Däremot är Ukraina ett hot mot Donbass (folkrrepubliken Donetsk / Lugansk) som utropat självständighet.
Ryssland har motvilligt sagt att man kommer försvara Donbass mot angrepp - då människorna där ser sig som ryssar.

Lögn,
Det har aldrig erkänts av någon annan än Putin.
De ”val” som hölls där har alla fördömt.
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nog är det märkligt, 200 granater kommer inflygandes, explosioner sker, rök, ljud, kaos etc, m.m, o.s.v..

Men ingen j-vel hade fram telefonen och filmade infernot..

Finns faktiskt en parallell : Alla UFO sightnings.., och ingen har kameran framme..
Här har du ett exempel: https://t.me/wargonzo/5824
2022-02-19, 23:52
Medlem
Citat:
Nej. Eventuellt tror man att Ryssland har händerna bakbundna pga dubbelbluffen om en "false flag" attack och inte VILL sätta emot, när Ukraina tar tillbaka Donbass. Självfallet vill de inte ha ett krig med Ryssland - däremot vill de ta tillbaka kontrollen över Donbass.

Jag undrar faktiskt också vilka som beskjuter Donbass ifrån Ukraina. Jag har inte uppfattat att Zelensky tror att en militär konfrontation är rätt sätt att lösa situationen.

Jag tror att det kan röra sig om aktörer som gör som de vill. Antingen någon ukrainsk extremnationalistisk fraktion.. Eller så är det USA som är ute och spelar teater för att sätta igång den konflikt de drömt om i månader nu.

Jävlar vilken slutledningsförmåga. Ryssland samlar närmare 200 000 markstridsförband runt omkring Ukraina och DÅ tänker man ”fan, perfekt läge att ta tillbaka Donbass”? Konflikten har pågått sedan 2014. Eller är det USA som då har smugglat ett pjäskompani över Atlanten, över Europa och in i Ukraina och sedan gömt det nånstans i konfliktområden utan att någon märkt det? Jag tror att du har sett för många bondfilmer.. och läst lite för mycket TASS då.
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Deras enda intresse när det gäller Ukraina är att NATO inte ska få etablera baser där.

Samma ultimatum som Putin ställt på både Sverige och Finland. Då kan du hälsa din vän att Sverige redan är med i NATO, inte rent formellt men det är ju bara en teknikalitet.

Lägg ner din propaganda, den biter inte på andra än Putin älskare.
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Nej, det vore inte alls mot all internationell rätt.

Vad gäller södra och östra Ukraina så borde Ukraina delas upp i 4 länder. Södra och östra Ukraina borde tillhöra Ryssland, den västligaste delen av Ukraina Polen och området kring Uzhhorod Ungern. Kvar som Ukraina blir då centrala och stora delar av västra Ukraina. Den nya staten Ukraina borde då bli ett neutralt land, en buffert mellan Nato i väst och Ryssland i öst.

Det vore det objektivt bästa för befolkningen i området. Det är först då det råder fred och stabiltet som Ukraina kommer att kunna utvecklas till ett rikt och framgångsrikt land.
Kan nog ligga något i det - men jag väljer att inte yttra något om Ukrainas framtid, eftersom det inte är mitt land.
Har jobbat ett antal månader i Kiev (precis innan hela Krim grejen hände). Folks syn på både Ryssland och Ukraina var både vitt splittrad och mycket komplex. Jag uppfattade att många hade en framförallt sovjetisk identitet och mer eller mindre bara "hamnat" i Ukraina, som de hade ganska lite lojalitet med. Samtliga av mina kollegor var betydligt bättre på ryska än ukrainska. Håller med dig i bemärkelsen att det inte finns någon enkel och smärtfri lösning på Ukrainas situation. Görs inget så kommer USA fortsätta peta i det hela som ett getingbo - regelbudnet - för att jävlas med Ryssland. Så fort något börjar stabiliseras, så blir det en ny revolution. Hela landet har tagit "ett steg framåt och två steg bakåt" varenda år sen självständigheten. Något måste göras!
2022-02-19, 23:53
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hoppas någon sakkunnig kan ta och se på detta, det är inte jag.

Sen så ser jag bara de två första, krävs sedan att man skaffar ett konto.

En till: https://twitter.com/MarQs__/status/1495104632657485832
2022-02-19, 23:54
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Nej, det vore inte alls mot all internationell rätt.

Vad gäller södra och östra Ukraina så borde Ukraina delas upp i 4 länder. Södra och östra Ukraina borde tillhöra Ryssland, den västligaste delen av Ukraina Polen och området kring Uzhhorod Ungern. Kvar som Ukraina blir då centrala och stora delar av västra Ukraina. Den nya staten Ukraina borde då bli ett neutralt land, en buffert mellan Nato i väst och Ryssland i öst.

Det vore det objektivt bästa för befolkningen i området. Det är först då det råder fred och stabiltet som Ukraina kommer att kunna utvecklas till ett rikt och framgångsrikt land.

Precis mina tankar sen många år tillbaka. Idioterna fattar inte sitt eget bästa. Även om de gör det så tillåts de inte att föra fram den här åsikten på den internationella scenen.
2022-02-19, 23:55
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Finns det några fler källor på det? Vet inte hur mycket jag tror på en nyhetsbyrå ägd av ryska staten:
” © TASS, Russian news agency (The Mass Media Registration Certificate No. 03247 was issued on April 2, 1999 by the State Press Committees of the Russian Federation)”
Reuters?

REFILE-OSCE logs active shelling in eastern Ukraine - source
Citat:
DONETSK, Ukraine, Feb 17 (Reuters) - Monitors of the Organization for Security and Cooperation in Europe recorded multiple shelling incidents along the line of contact between Russian-backed rebels and government forces in eastern Ukraine on Thursday, a diplomatic source told Reuters.

The separatists said earlier that Kyiv forces have shelled their territory with mortars, escalating tensions amid a standoff between Russia and the West. The Ukrainian government, in turn accused the rebels of using artillery.
https://www.reuters.com/article/ukraine-crisis-rebels-shelling-osce-idAFS8N2U301W

Ukraine, Russia-backed rebels trade accusations of shelling across front
Citat:
The separatists accused government forces of opening fire on their territory four times in the past 24 hours, while Ukraine accused the rebels of firing shells, including some that struck a kindergarten, causing shell-shock to two civilians.

A Reuters photographer in the town of Kadiivka in Ukraine's rebel-held Luhansk region heard the sound of some artillery fire from the direction of the line of contact but was not immediately able to assess the details of the incident.

(...)

The self-proclaimed Luhansk People's Republic, one of two rebel regions, said Ukrainian forces had used mortars, grenade launchers and a machine gun in four separate incidents on Thursday.

"Armed forces of Ukraine have crudely violated the ceasefire regime, using heavy weapons, which, according to the Minsk agreements, should be withdrawn," the separatists said in a statement.
https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-rebels-accuse-govt-forces-mortar-shelling-report-2022-02-17/
2022-02-19, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Så när Ryssland har mönstrat runt 200 000 man kring Ukrainas gräns så ser Ukraina en gyllene chans att göra upp med ryska rebeller? Sorry, det är ingen som köper det där. Det är precis den false-flag-operationen som USA har varnat för som håller på att hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Okej. Desertörer alltså. Amerikanska ’commandoförband’ har även nämnts.

Men det kan absolut inte vara propaganda, helt vanliga fake news? Eller?

False flag? Är det uteslutet? Det har ju amerikanarna uttryckligen varnat för. Exakt ett sånt här scenario. Är det helt uteslutet?
Ukraina kan göra vad som helst just nu, allt kommer skyllas på false flag operationer av Ryssland.
2022-02-19, 23:58
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Okej. Desertörer alltså. Amerikanska ’commandoförband’ har även nämnts.

Men det kan absolut inte vara propaganda, helt vanliga fake news? Eller?

False flag? Är det uteslutet? Det har ju amerikanarna uttryckligen varnat för. Exakt ett sånt här scenario. Är det helt uteslutet?
Clay Allison - Kolla själv på RT och döm vad du tycker om hur uppriktiga du tycker människorna ser ut.
Det är första nyheten vid heltimmen. https://www.rt.com/on-air/ Alltså midnatt. Precis nu om du är online.

Ja det är statstelevision. Det är även SVT och BBC. Man kan titta på det och samtidigt använda sin egen hjärna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in