2022-02-19, 09:57
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ok det kanske stämmer att inget spelas live, var inget man var medveten om, men trummisarna spelar väl på riktigt för det ser alltid så ut. Varför får inte instrument spelas live i tävlingen?

Någon som vet om det är samma i Eurovision?

Ja, det ser ju ut så. Gissar det är nåt de får träna in, att bara småspela lite så inte ljudet tränger in i sångmicken. Trummisarna brukar sitta långt bak på scenen, kolla på Lisa Miskovskys. Men inte Lancelots. Sångaren har micken 3 mm från munnen så det behövs väl inte. Fast nu pratar jag om sånt jag inte vet nåt om, egentligen.

Nog tror jag de skulle få spela live om de ville, men ingen vill väl.
Citera
2022-02-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Är Linda B drabbad av en hjärnskada som gör att hon bara kan sjunga samma låt hela tiden? Hela hennes musikskatt är remakes på "Jag ljuger så bra" Hennes manager trollar henne ju uppenbarligen genom att ge henne dessa karbonkopierade skitlåtar hela tiden Det är väl ingen utom hon själv som är så korkad att den tror att detta kommer innebära något mer än en sistaplacering. Det fungerade inte med nyckeln de senaste 10 gångerna men nu den elfte kanske den plötsligt passar. Helt otroligt.

Jag har checkat av lite vad experterna säger, och dom håller inte med dig faktiskt ;-)

I Aftonbladets "Schlagerkoll" sa Markus Larsson och Jenny Ågren semifinal. Medans Tobbe Ek sa final.
I "Schlagerprofilerna" sa både Ronny Larsson och Ken Olausson semifinal.
I "Schlagerfesten" sa Elaine Mooe final och Anders Ringqvist semifinal.
Citera
2022-02-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Lancelot är inte live. Det ser man direkt, inga mickar på trummorna och han har ju gitarren på ryggen dessutom.

Det är bara sången som är live numera och inte ens det, för de lägger på stämmor. Misstänker Bagge har fetlagtpå sången hur många gånger som helst. Det kan stå nån dold bakgrundssångare i kulissen ibland, gissar på att han har det, förutom alla sina bandade kloner.

Kör i kuliss är ju standard, det har dom ju nästan i alla bidrag. Lancelot skall ha Cedrik Hammar som körare bakom scenen och Anders Bagge skall ha Lars Säfsund.
Citera
2022-02-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har checkat av lite vad experterna säger, och dom håller inte med dig faktiskt ;-)

I Aftonbladets "Schlagerkoll" sa Markus Larsson och Jenny Ågren semifinal. Medans Tobbe Ek sa final.
I "Schlagerprofilerna" sa både Ronny Larsson och Ken Olausson semifinal.
I "Schlagerfesten" sa Elaine Mooe final och Anders Ringqvist semifinal.

Gissningsvis mutade av Linda eller hennes kollegor/kompisar för att skriva snälla saker. Förstår inte vilken grupp som skulle ge henne röster annars. Hon passar ju verkligen inte någon. Hon var väl lite populär bland barn för hundra år sedan men hon är ju inget annat än en gammal kärring med gammal musik i deras ögon numera. Och alla andras ögon också. Hennes låtskapande är ju ett rent haveri Detta är dock inte den sämsta hon ställt upp med (Diskmaskinslåten) så okej att hon kanske kan komma till semi med nöd och näppe. Det är inte en absolut omöjlighet. Men där lär hon ju definitivt aldrig komma ur.
Senast redigerad av Agoldenage 2022-02-19 kl. 13:32.
Citera
2022-02-19, 15:35
Medlem
Bagge kommer bli så pikad i nästa idolsäsong: ”Rör för lite på höfterna”, ”behöver gå på danskurs”, ”stel”, etc. ”Ska du säga”, kommer han få höra.
Citera
2022-02-19, 17:53
Medlem
Varför kollar ni klippen innan? Är inte hela nöjet att sitta där tillsammans i soffan och förfasas live?
Citera
2022-02-19, 18:30
Medlem
Dofternas avatar
Men hur faen ska det gå för Swedens nya rockhopp Tribe Friday? Snacka om band som vågar utmana det normativa!
Citera
2022-02-19, 19:32
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, det ser ju ut så. Gissar det är nåt de får träna in, att bara småspela lite så inte ljudet tränger in i sångmicken. Trummisarna brukar sitta långt bak på scenen, kolla på Lisa Miskovskys. Men inte Lancelots. Sångaren har micken 3 mm från munnen så det behövs väl inte. Fast nu pratar jag om sånt jag inte vet nåt om, egentligen.

Nog tror jag de skulle få spela live om de ville, men ingen vill väl.

Det är nog snarare så att de inte får. Kan inte se varför ett rockband inte skulle vilja spela live, som alltid gör det annars.
Citera
2022-02-19, 20:01
Medlem
Kul att se johanna nordström
Citera
2022-02-19, 20:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Scenen lutar just nu, vi ber om ursäkt för detta, svt
Citera
2022-02-19, 20:04
Medlem