2022-02-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Navalnyj och Litvinenko var aldrig seriösa. N är en stor rasistisk narcissist. Litvinenko var väl aldrig politiker och höll på med en massa skumraskaffärer och verkade sälja sig till högstbjudande.
Vad har du för källor för det rysstroll?

Putin är livrädd för Navalnyj och det stöd han har bland befolkningen och väst. Putin kan inte ens avrätta Navalnyj av rädsla för vilka konsekvenser det kommer få för honom.
2022-02-19, 12:33
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Aj aj aj, då missar du verkligheten, men om det är OK för dig så får det gå.

Vet du att Ryssland är en diktatur, medellivslängd ca 60 år, och ett BNP per capita (rikedom) på ca 1/4 av Europas.

Tankar om det?
Att du är en medveten lögnare som inte ens bryr sig om att kolla källor innan du gör uppenbart felaktiga påstpåenden.
Medellivslängden i Ryssland är 73.08 years (senast mätt 2019) enligt World Bank. Du har fel på TRETTON år!
Jag har lagt märke till att samma lögnaktighet präglar de flesta av dina försök att trolla folk i diverse Flashback forum.
2022-02-19, 12:37
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Han kanske mobiliserar stackars rysktalande ukrainare i Donetsk och Luhansk och andra städer i östra Ukraina. Beväpnar dom och skickar dom till frontlinjen. Kanske med visst tvång till och med.
Det skulle överensstämma med att han säger att ryssarna inte kommer invadera, och han skulle minimera förlusten av legitimitet?

Betvivlar jag starkt. 190K soldater på plats.
2022-02-19, 12:38
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Det var Ukraina som ansökte om att gå med i Nato, det är fritt fram för alla länder att ansöka. Nato valde att skjuta upp deras ansökan på obestämd tid för det finns stora risker med att låta Ukraina gå med i Nato.

Du hävdar att det är Nato som försöker expandera till Ukraina, vilket är fel.

Långsam process precis som EU medlemskap men om inte Ryssland stoppar det så kommer det att ske.
2022-02-19, 12:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Du har rätt, Trump är passé.

President mot president är mer korrekt, den barbröstade Putins toxiska heterohäst skulle skita sönder Biden innan fajten ens börjat.

Ja hehe det blev visst fel president. Trump och Putin skulle ju inte slåss, om det inte var något slags BDSM-sex.
2022-02-19, 12:42
Medlem
Stones avatar
Aftonbladet: Ukrainska styrkor uppger att ryska separatister nu skjuter mot civila.

Nysläppta bilder påstås visa hur artillerield skjuts mot Novoluganskoe i Dontetskregionen, strax norr om separatistkontrollerade Horlivka.

Ukraina hänvisar till åtminstone 17 incidenter som inträffat de senaste 24 timmarna.

Vad kan man säga. Propaganda megafonen är i arbete. Nu skjuter Ryssarna mot civila. Ja ja, vi vet vad det handlar om.
2022-02-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Navalnyj och Litvinenko var aldrig seriösa. N är en stor rasistisk narcissist. Litvinenko var väl aldrig politiker och höll på med en massa skumraskaffärer och verkade sälja sig till högstbjudande.
Ska detta avgöras av Putin, av ryss-trololos på Flashback, eller i fria demokratiska val av det ryska folket?
2022-02-19, 12:44
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Betvivlar jag starkt. 190K soldater på plats.
Sant men som redan helige Hannibal Barca insåg, så ska man både vinna slaget och lyckas med ockupationen. Att ockupera hela Ukraina är kanske för svårt och dyrt, så man kanske nöjer sig med att vinna den mark man kan ockupera permanent?
190K soldater och atombomber är väl avsett för förhandlingsbordet?
„I have come not to make war on the Italians, but to aid the Italians against Rome.“
Det är väl mer eller mindre det som Putin själv säger, och Reuters skriver ju om upprustningen av separatisterna idag?
Senast redigerad av becko 2022-02-19 kl. 13:01.
2022-02-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Först till det vi är ense om: Hillary Clinton. Jag håller helt med, hon verkar inte stabil. Den enda av demokraterna som verkade vettig i förra valet var Tulsi Gabbard. Jag bedömde att hon inte hade en chans mot den f n starka crazy-left-falangen och därför höll jag på Trump. Inte för att jag är pro-Trump men för att jag är övertygad anti-crazy-left.

Men Ukrainasituationen nu. Vad har Putins ihopsamlade styrka på över 100 000+ soldater vid Ukrainas gräns att göra med NATO? Putin själv säger ju att det är en vanlig övning, eller? Rätten för suveräna stater att själva välja samarbetspartners, t ex NATO, är en diskussion att föra för sig. I denna tråd är den nog OT. Här fokuserar vi på den uppenbara hotsituation som nu föreligger för attack mot Ukraina.

Putin är fullt ut ansvarig för den spända situation som nu byggts upp. Det är bara han som samlat ihop en anfallsstyrka, ingen annan. Han har nu valet att lugna ner situationen. Givetvis ska hans hotfullhet inte belönas med att han vinner en enda centimeter av Ukraina. Vi lät en galning göra så i Europa på 30-talet, det slutade i WW2. Vi vill gärna undvika WW3.

Jag har faktiskt tagit Putin i försvar förr och tyckt att han haft en del att tillföra. Efter Krim gick det inte längre för mig att bortse från hans nackdelar och farlighet. Att lita på honom i nuläget är uteslutet. Dock hoppas jag alltjämt på att han inte är helt galen. Jag har uppfattat hans ego som att han vill anses som någon "stor", inte att han vill omnämnas som kamrat till Hitler och Stalin. Vi får se hur det hela utvecklar sig.

Det märks att det är ett rysstroll om någon tar upp Hillary Clinton och försvarar Putin.

I sverige skiter man i Hillary, lustigheter att ta upp sådant.

Putler har bestämt sig för länge sedan att anfalla Ukraina, allt annat är bara prat, ohållbara krav är bara en del av spelet.

Säg att 190.000 gubbar står vid gränsen, vad är månadskostnaden för fattiga ryssland i transport, utrustning, lön, mm per gubbe per månad? 25.000kr?

190.000 x 25000 = 4.7 miljarder

Materiel som helikoptrar, flyg, båtar, robotar mm = säkert 5 miljarder till i månaden, 10 miljarder i månaden.

Putler övar inte för 10 miljarder i månaden,ryssland är fattigt, kriget är här om ett par dagar.

Att ockupera ett land med 44 miljoner människor lär kosta ännu mer.
2022-02-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax

Putin är livrädd för Navalnyj och det stöd han har bland befolkningen och väst. Putin kan inte ens avrätta Navalnyj av rädsla för vilka konsekvenser det kommer få för honom.
Navalnyj är som nästan alla vet en elak clown. Betydligt sämre och lögnaktigare än Putin. Har du inte sett hans rasistiska videos och framträdanden?
Troligen låg han själv bakom förgiftandet!
2022-02-19, 12:45
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Såklart jag har men lyssnar inte på västerländsk media. min man är Ryss (och inom ryska nationalgardet) han håller mig uppdaterad om läget i Ryssland.
Någon man i nationalgardet tror jag inte att du har eftersom jag förmodar att du är en snubbe, eller om du är en kvinna som har en gubbe i gardet så skulle han inte berätta något för dig.

1. Han har tystnadsplikt
2. Han skulle inte våga det eftersom allt som skrivs om ryssar läses av FSB:s hackers och då kan det hända att han hastigt "försvinner"
3. Om gubben din är ryss så anförtror han inte dig, eftersom ryska karlar har en kvinnosyn som suger. Dessutom vet de att kärringar skvallrar. Som du just har gjort.
4. Allt vad som rör ens land håller man käften om i konflikttider även "din man" (om han inte är en angivare)
2022-02-19, 12:46
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Att du är en medveten lögnare som inte ens bryr sig om att kolla källor innan du gör uppenbart felaktiga påstpåenden.
Medellivslängden i Ryssland är 73.08 years (senast mätt 2019) enligt World Bank. Du har fel på TRETTON år!
Jag har lagt märke till att samma lögnaktighet präglar de flesta av dina försök att trolla folk i diverse Flashback forum.

Således kanske något högre än jag skrev. Men den sjunker. Inte så mycke att skryta åt, ljusår lägre än Europa, U-landsklass.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in