2022-02-18, 17:20
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Min magkänsla är att ordern kom från CIA.
Kan vara så.
2022-02-18, 17:20
Bannlyst
allt går enligt planen.

man säger att det är en false flag fast man ligger bakom den själv. precis som 911.
2022-02-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Läste precis samma. På parkeringsplatsen bredvid regeringsbyggnaden.

Som en vanlig dag i vårat fredliga Sverige. Vi kan väl hoppas att det stannar där. Men verkar kunna bli allvarligt detta.
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
För R.T är en media man tror en dag som denna. 🤣
RT var där jag först läste om det. Vi får se om annan media bekräftar.
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ryssarna är av en annan mening och anledningen till att han är populär är att han satte stopp för plundringen.

Absolut. Men det rättfärdigar inte den korruption och våldsamma beteende han och hans cirkel ägnar sig åt. Framförallt så är putler inte populär i Ukraina och har ingenting där att göra.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-02-18 kl. 17:36.
Bannlyst
perfekt att starta ett krig på en fredag.
2022-02-18, 17:22
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordin88
Någon verkar ha sprängt en bil.
Usch! Vi får hoppas att civila inte har blivit skadade.
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Senaste Twitter från dem är den 15/2 och rapporten man postat från 7/2.

Här är aktuell rapport:

Daily Report 37/2022
17 February 20221

Summary
 In Donetsk region, the SMM recorded 189 ceasefire violations, including 128 explosions. In
the previous reporting period, it recorded 24 ceasefire violations in the region.
 In Luhansk region, the Mission recorded 402 ceasefire violations, including 188 explosions.
In the previous reporting period, it recorded 129 ceasefire violations in the region.
A member of the armed formations threatened an SMM patrol at a training area near nongovernment-controlled Shymshynivka, Luhansk region.
The SMM continued monitoring the disengagement areas near Stanytsia Luhanska, Zolote
and Petrivske. It recorded ceasefire violations inside the areas near Stanytsia Luhanska and
Zolote.
The Mission monitored the operation of critical civilian infrastructure.
The SMM continued to follow up on the situation of civilians, including at four entry-exit
checkpoints and the corresponding checkpoints of the armed formations in Donetsk and
Luhansk regions.
The Mission visited a border crossing point in Kharkiv region, where it saw no change in the
security situation.
The SMM observed gatherings in Kyiv and Dnipro.
The Mission’s freedom of movement continued to be restricted, including at a heavy weapons
holding area in a government-controlled area of Luhansk region, at a permanent storage site
and a heavy weapons holding area in non-government-controlled areas of Donetsk region,
and at a training area in a non-government-controlled area of Luhansk region. Its unmanned
aerial vehicles again encountered instances of GPS signal interference, assessed as caused by
probable jamming.*
https://reliefweb.int/report/ukraine/osce-special-monitoring-mission-ukraine-smm-daily-report-372022-issued-17-february

Pdf: https://reliefweb.int/sites/reliefweb.int/files/resources/2022-02-17%20Daily%20Report_ENG.pdf

Hmm undra om den photoshopade händelsen igår från förskolan och dagiset står med där som du var så glad i att påstå, inte en gång heller.
Börjar med barn och kvinnor eller hur var det du skrev?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
RT var där jag först läste om det. Vi får se om annan media bekräftar.

Säger inte att det inte har hänt. Men R.T är ju Putins egna talesorgan så när det gäller uppsåt öh liknande så ska man ta dem med raka motsatsen.
2022-02-18, 17:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Troligen så någon form av finkalibrig spränggranat detonerat mot tegelväggen, tryckt in ett gäng tegelstenar och rivit ner stora delar av isoleringen utanför. En 30-37 mm skulle jag gissa på, med ett snabbt tändrör. Spränggaserna har flutit in under isoleringen och lyft bort den från tegelväggen, det är därför det är så mycket som lossnat. En pilprojektil skulle inte ha rivit ner lika mycket tegelsten eller isolering på långa vägar.

Det kan du ha rätt i, naturligtvis. Vad jag vänder mig emot med det scenariot är bristen p0 explosionsskador utanpå väggen, samt att detonationskraften hade skjutit in så mycket tegel i rummet. Det känns osannolikt, särskily med en granat på 30-40 mm. Varför akjuta in en kubikmeter vägg i ett rum om sprängkraften kunnat fly längs väggarna på utsidan och ut i atmosfären bakom granaten?
2022-02-18, 17:23
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Okej, så man är ryssympatisör för att man är realist? Är du genuint efterbliven? Jag stödjer knappast att folk annekterar andra länder.

Jag hade tydligen fel. Jag ber om ursäkt. Skönt att du förklarar din ståndpunkt.
2022-02-18, 17:24
Medlem
Enligt radion evakuera Ryssland civilbefolkning från Östra Ukraina. Ännu inte bekräftat. Men om det stämmer lär det bli krig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in