2022-02-19, 12:02
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Varsågod och läs all ”bull shit” https://en.wikipedia.org/wiki/Enlargement_of_NATO

Det var Ukraina som ansökte om att få gå med i Nato. Det är fritt fram för alla
2022-02-19, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det verkligen relevant hur det skulle gå i ett slagsmål mellan Putin och Trump? Är vi nere på mellanstadienivå nu?
Du har rätt, Trump är passé.

President mot president är mer korrekt, den barbröstade Putins toxiska heterohäst skulle skita sönder Biden innan fajten ens börjat.
Senast redigerad av LepraHunk 2022-02-19 kl. 12:04.
2022-02-19, 12:05
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Varsågod och läs all ”bull shit” https://en.wikipedia.org/wiki/Enlargement_of_NATO

Det var Ukraina som ansökte om att gå med i Nato, det är fritt fram för alla länder att ansöka. Nato valde att skjuta upp deras ansökan på obestämd tid för det finns stora risker med att låta Ukraina gå med i Nato.

Du hävdar att det är Nato som försöker expandera till Ukraina, vilket är fel.
2022-02-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
P.g.a?

Pga trådens namn och syfte
2022-02-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hur är det med din avlöning då? Påverkansoperationer från alla håll och klara analyser drunknar i skräpet. Vi tar väl tag i er propaganda då. 170 000 man nu? var det inte 190 000 igår enligt Washington och 100 000 för en vecka sedan? Historiens snabbast mobilisering.

Har inte NATO brett ut sig? Vad var upprinnelsen till att Ukraina förlorade Krim och inbördeskriget uppstod i öst om inte NATO. 2014 så tog nazisthälsande högerextremister över gatorna i Kiev med stöd från Washington och väst. Ingen krävde att dessa skulle plockas bort ur övriga fredliga demonstrationer och det spårade ut. Kanada idag har inga sådana kriminella element hos sina demonstranter med där slås det till hårt och västvärlden är tyst. USA kände till hur viktigt strategiskt Krim och Ukraina är för Ryssland och trodde dom kunde få båda och som bekant gick ju inte det.

Hotar vi i väst Ryssland? Sanktioner, NATO, uppmuntran till demonstrationer och statskupper i alla Rysslands grannländer. Ryssland håller den största militärövning sedan andra världskriget och dom är fria att göra så. NATO har under decenier skaffat sig sin största millitärmakt sedan andra världkriget och alla vapen är riktade mot Ryssland. NATO får väl möta upp med en stor militärövning nästa år då och visa musklerna. Samtidigt som Ryssarna visar upp sin krigsmakt ställer dom krav och frågor till NATO och USA. Naturligtvis ser USA en chans här att spinna vidare och om möjligt starta krig i Europa. Det är ju inte i Moskva politiker står och spottar med galna ögon utan dom i Washington. Jag såg en intervju med Hillary Cliton igår, hon såg ju riktigt galen ut. Putin ser ju balanserad ut i jämförelse och gör en sådan och du ser själv.

Din Ockhams rakkniv ger jag inte mycket för. Är det här dagens högskoleutbildade så är det slut på vårt land på många högteknologiska områden. Jag ser ju redan nu att svenska ungdomar mer och mer ersätts som forskningsassistenter av människor från asien, kina framför allt. Sen gnäller ni på att kineserna stjäl vår teknologi ...

Avslöjade planer är så roligt att höra då dom igår drog varenda scenario som fanns förutom att det inte blir krig, är inte det lite intressant? Det behövs inga "avslöjanden" eller "false-flags" för Ryssland utan det blir bara löjligt i längden.

Putin kan nog ljuga lika bra som alla andra politiker och personligen föraktar jag de flesta av dom, återigen, se Justin Trudeau i Kanada nu. Ja, just nu så ta av de rosa brillorna och ta en titt med nycktra ögon vad som håller på att hända här i väst.

De ukrainanska stackars soldaterna är inte självmordsbenägna utan dom följer order och skjuter för dom vet att ryssarna inte kommer att bomba bort dom. Därimot så evakuerar separatisterna med ryssarna hjälp en stor del av civilbefolkningen så att det blir svårare att åstakomma en incident som sedan eskalerar. Orsaken till att Ukraina nu skjuter är ju för att få en reaktion från Ryssland så att dessa förberedda sanktioner från USA och väst kan införas.

Det blir inget krig hur mycket du än hoppas. Ryssland har redan uppnått vad dom ville förutom då dessa fantasikrav på NATO som egentiligen bara var en rökridå. Investerare flyr nu Ukraina och det blir än jobbigare för det stackars landet. Vi kan ju skylla allt på Ryssland och inte se Washingtons och NATO:s del i det hela. Vad gör då väst för Ukraina, handlar dom stora mängder jordbruksprodukter och teknik med dom? Nej, som vanligt levereras det mängder av lån och vapen istället. Om tio år så är Ukraina riktigt fattig med denna utveckling men rustade till tänderna för ett riktigt krig med Ryssland.

Ärligt talat skiter jag i om Ryssland tar hela jävla Ukraina för det är samma folk. Även om Ukraina är västorienterad så sitter det ändå människor med sovjetmentalitet och storhetsvansinne i Kiev. Dessa halvgalna och aggressiva människor som är så lika Stalin. Ta en titt på när dom bråkar och slåss där i parlamentet. Jag har ingen som helt lust att offra vår Europeiska ekonomi och välfärd över Ukraina som det ser ut idag. Både Ryssland och Ukraina är välkommna i EU i framtiden i mina ögon bara dom har vettig demokrati vilken ingen av dom har idag. Dessutom måste deras busar på gatorna och parlament också bort.

Inför rätta i Haag? Ja, varför inte och ta gärna med Bush och Obama för brott mot mänskligheten.

Först till det vi är ense om: Hillary Clinton. Jag håller helt med, hon verkar inte stabil. Den enda av demokraterna som verkade vettig i förra valet var Tulsi Gabbard. Jag bedömde att hon inte hade en chans mot den f n starka crazy-left-falangen och därför höll jag på Trump. Inte för att jag är pro-Trump men för att jag är övertygad anti-crazy-left.

Men Ukrainasituationen nu. Vad har Putins ihopsamlade styrka på över 100 000+ soldater vid Ukrainas gräns att göra med NATO? Putin själv säger ju att det är en vanlig övning, eller? Rätten för suveräna stater att själva välja samarbetspartners, t ex NATO, är en diskussion att föra för sig. I denna tråd är den nog OT. Här fokuserar vi på den uppenbara hotsituation som nu föreligger för attack mot Ukraina.

Putin är fullt ut ansvarig för den spända situation som nu byggts upp. Det är bara han som samlat ihop en anfallsstyrka, ingen annan. Han har nu valet att lugna ner situationen. Givetvis ska hans hotfullhet inte belönas med att han vinner en enda centimeter av Ukraina. Vi lät en galning göra så i Europa på 30-talet, det slutade i WW2. Vi vill gärna undvika WW3.

Jag har faktiskt tagit Putin i försvar förr och tyckt att han haft en del att tillföra. Efter Krim gick det inte längre för mig att bortse från hans nackdelar och farlighet. Att lita på honom i nuläget är uteslutet. Dock hoppas jag alltjämt på att han inte är helt galen. Jag har uppfattat hans ego som att han vill anses som någon "stor", inte att han vill omnämnas som kamrat till Hitler och Stalin. Vi får se hur det hela utvecklar sig.
2022-02-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Har du ens lyssnat på Putin? Nej, just det. Då blir det svammel.

Såklart jag har men lyssnar inte på västerländsk media. min man är Ryss (och inom ryska nationalgardet) han håller mig uppdaterad om läget i Ryssland.
Senast redigerad av Menea 2022-02-19 kl. 12:16.
2022-02-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Det var Ukraina som ansökte om att få gå med i Nato. Det är fritt fram för alla
Du tror inte NATO/Krigsindustrin har duktiga lobbyister som utan större övertalning kan locka in korrupta politiker in i NATO fållan?
2022-02-19, 12:20
Medlem
Der_Richters avatar
Det blir inget krig. Klaus Schwab vill gärna ha det och de regeringar han personligen tillsatt världen över gör vad de kan, men Ryssarna kommer inte spela boll
2022-02-19, 12:22
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Det blir inget krig. Klaus Schwab vill gärna ha det och de regeringar han personligen tillsatt världen över gör vad de kan, men Ryssarna kommer inte spela boll
Ja men planen verkar vara att beväpna utbrytarna med avancerade vapen som till exempel nya eldkastarna TOS-2, för att vinna mark. Man tar nog tillfället och startar inbördeskrig, testar nya vapen, vinner mer mark och sen hotar man med atombomber och förhandlar fram en fördelaktig "fred".
Senast redigerad av becko 2022-02-19 kl. 12:35.
2022-02-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, precis som Putins kompisar Kim Jong Un och Assad är "demokratiskt valda". Fanns det någon annan att ens rösta på? De blir väl fängslade som Aleksej Navalnyj eller kanske giftmördade som Aleksandr Litvinenko? Alla diktatorer har rådgivare, det i sig säger ingenting.
Navalnyj och Litvinenko var aldrig seriösa. N är en stor rasistisk narcissist. Litvinenko var väl aldrig politiker och höll på med en massa skumraskaffärer och verkade sälja sig till högstbjudande.
2022-02-19, 12:26
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du tror inte NATO/Krigsindustrin har duktiga lobbyister som utan större övertalning kan locka in korrupta politiker in i NATO fållan?

De behöver nog inte så mycket övertalning när de har diktatorn och kalsongförgiftaren Putte som granne. Och om de på riktigt hade försökt övertala Ukraina att ansöka till Nato så hade de nog godkänt den ansökan också.
2022-02-19, 12:28
Medlem
Det kommer enligt min mening att bli ett krig! Sen skiter jag i vad alla Rysstroll säger.
Kan tänka mig detta kommer startas fullskaligt inom Max 3dagar.
Vi befinner oss just nu i en riktigt knepig situation och någon diplomatisk lösning lär knappast ske!
Detta är min tanke om situationen i Ukraina just nu.
Tror knappast vi i Sverige behöver vara oroliga i detta skede dock men ett krig påverkar alla länder oavsett.
Håll i hatten för nu åker vi!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in