2022-02-18, 23:36
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ska vi slå vad? Jag 100% övertygad om att Arsenal kommer att vara med i toppen, och utmana toppen inom 1-2 år. Är alltid lika artigt att läsa inläggen till alla soffexperter här inne 😅
Nej du sa väl att ni skulle vinna titeln inom ett par år?
Citera
2022-02-18, 23:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det kan jag inte minnas att jag har hävdat. Däremot så skrev jag för ca 1 år sedan att vi kommer att vara med och utmana om titeln om en 2-3 år.
Citera
2022-02-18, 23:48
Medlem
Citat:

Stämmer. "Jag är övertygad om att corona-titeln 19/20 är den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp. Arsenal kommer att vinna titeln senast i säsongen 24/25."
Citera
2022-02-18, 23:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Becks var betydligt bättre än Ljungberg och med tanke på hur Arsenal spelade är det inte omöjligt att hans passningar hade gjort att han gått före Ljungbergs snabbhet så att säga.
Tror nog de allra flesta hade föredragit Beckham framför Pires också men den är inte lika given.

Vet inte om laget är överskattat, tycker dock prestationen är det, är lite kuriosa att man gick obesegrade men inget speciellt egentligen.
Kikar man på City t. ex. så har man två ggr dom fem senaste åren utklassat den poängskörden "invincibles" skrapa ihop. Skulle t.o.m. säga att Liverpools andraplats med 97 poäng är mer imponerande än 90 poäng.

Inte ens City-fansen sitter hävdar sig över något deras lag gjort för några år sedan, än mindre i årtionden, och då var Citys 17-18-säsong ändå en helt klart större bedrift än vad Arsenal åstadkom 03-04.
Håller med om att Beckham allt i allt var en bättre, mer komplett spelare än vad Ljungberg var. Men inte en chans att Beckham hade petat varken Pires eller Ljungberg i vårat Invincible lag, det laget var bara helt perfekt i varje position.

På vilket sätt är AFCs Invincible lag överskattat? Tvärtom, så är prestationen till Arsenal’s 03/04 lag bland de mest underskattade. Det laget som definitivt är det mest överskattade i historien av EPL, är Man United’s sk ”Treble lag” från 99.
Citera
2022-02-19, 07:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
1. Du borde kanske försöka komma ihåg vad du faktiskt skriver.. Du skrev om ngt lag hade gått obesegrade utan att förlora och/eller tappa poäng, och ja, det har en 2-3 lag redan gjort. Förstått? I övrigt så trodde jag att ni som tillhör Liverpool-maffian här inne inte var så upphängda i rekorder och så vidare Hmm...

2. Vänta och se. Du hånade mig för drygt 7-8 mndr sedan när jag skrev att Arsenal kommer att ta 4:e platsen i EPL 21/22.. och nu så är vi pole position till att säkra oss fjärdeplatsen.

Nej det är bara Bayern som vunnit alla matcher och det var utan dubbelmöten. 11 raka vinster som det skrivit här innan.

Ja visst är ni i pole position, det har ni även varit ett par gånger vid jul i titelracet med, går väll som vanligt sen arsenal har nog gynnats av att bara ha PL att spela, tror United kanske kan få upp poängskörden när de åker ur CL. Du har ännu inte lärt dig att det skulle tjäna på att vara lite ödmjuk när ditt lag inte slåss om någon titel alls längre.
Påminner lite om den där Wolvessupportern här inne för ett par år sedan, de skulle utmana I Europa inom 3 år med, han hade iaf självinsikten att inte visa sig här igen när han gjort bort sig så mkt.
Citera
2022-02-19, 08:16
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Det kan jag inte minnas att jag har hävdat. Däremot så skrev jag för ca 1 år sedan att vi kommer att vara med och utmana om titeln om en 2-3 år.

Jag var bara artig, du skrev såhär precis som Straiter sa:

Ja, jag vill mer än gärna ingå bettet med dig. Jag är övertygad om att corona-titeln 19/20 är den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp. Arsenal kommer att vinna titeln senast i säsongen 24/25. Mark my words
Senast redigerad av torrenttobbe 2022-02-19 kl. 08:19.
Citera
2022-02-19, 10:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej det är bara Bayern som vunnit alla matcher och det var utan dubbelmöten. 11 raka vinster som det skrivit här innan.

Ja visst är ni i pole position, det har ni även varit ett par gånger vid jul i titelracet med, går väll som vanligt sen arsenal har nog gynnats av att bara ha PL att spela, tror United kanske kan få upp poängskörden när de åker ur CL. Du har ännu inte lärt dig att det skulle tjäna på att vara lite ödmjuk när ditt lag inte slåss om någon titel alls längre.
Påminner lite om den där Wolvessupportern här inne för ett par år sedan, de skulle utmana I Europa inom 3 år med, han hade iaf självinsikten att inte visa sig här igen när han gjort bort sig så mkt.
Aha, Ok. Men då får du väl se att skriva det oxå, ngt du inte gjorde.

Arsenal kommer garanterat att ta fjärdeplatsen den här säsongen, Man Utd är jag ej orolig för. Naturligtvis så har Arsenal gynnats av att inte spela i Europa den här säsongen, fast vilket lag hade inte gjort det om de var i samma position? Och när, Mr. La Liga expert, var vi med i titelracet före jul? 🧐 Ska bara bli jäkla gött när vi säkrar oss fjärdeplatsen, och se reaktionerna från du och alla andra Arsenalhatare här inne Annars så får man ju tycka att det är ganska så ironiskt att läsa en Liverpool fan, och ngn som påstod att Liverpool kommer att vinna titeln den här säsongen samt vinna UCL utan förlora en enda match från första gruppspelsmatch till final. Jadu, det är ju verkligen att visa ödmjukhet.

Vettetusan vad eller vem du syftar på med ”Wolvessupportern”. Men hur kan ngn välfungerande individ komma på att jämföra The Gunners med Wolves?
Citat:
Jag var bara artig, du skrev såhär precis som Straiter sa:

Ja, jag vill mer än gärna ingå bettet med dig. Jag är övertygad om att corona-titeln 19/20 är den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp. Arsenal kommer att vinna titeln senast i säsongen 24/25. Mark my words
OK. Jag misstolkade det hela. Trodde att det gällde från längre tillbaka i tiden.

Men ja, jag är (av flera olika skäl) 130% övertygad om att Liverpool kommer inte att vinna fler ligatitlar under Klopp. Är även tämligen så säker på att vi kommer vinna våran nästa titel innan Liverpool vinner ngn ny ligatitel, men blir det i 24/25? Njaee..
Citera
2022-02-19, 10:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Aha, Ok. Men då får du väl se att skriva det oxå, ngt du inte gjorde.

Arsenal kommer garanterat att ta fjärdeplatsen den här säsongen, Man Utd är jag ej orolig för. Naturligtvis så har Arsenal gynnats av att inte spela i Europa den här säsongen, fast vilket lag hade inte gjort det om de var i samma position? Och när, Mr. La Liga expert, var vi med i titelracet före jul? 🧐 Ska bara bli jäkla gött när vi säkrar oss fjärdeplatsen, och se reaktionerna från du och alla andra Arsenalhatare här inne Annars så får man ju tycka att det är ganska så ironiskt att läsa en Liverpool fan, och ngn som påstod att Liverpool kommer att vinna titeln den här säsongen samt vinna UCL utan förlora en enda match från första gruppspelsmatch till final. Jadu, det är ju verkligen att visa ödmjukhet.

Vettetusan vad eller vem du syftar på med ”Wolvessupportern”. Men hur kan ngn välfungerande individ komma på att jämföra The Gunners med Wolves?

OK. Jag misstolkade det hela. Trodde att det gällde från längre tillbaka i tiden.

Men ja, jag är (av flera olika skäl) 130% övertygad om att Liverpool kommer inte att vinna fler ligatitlar under Klopp. Är även tämligen så säker på att vi kommer vinna våran nästa titel innan Liverpool vinner ngn ny ligatitel, men blir det i 24/25? Njaee..

Godmorgon generalen, jag sa att jag inte tror Liverpool vinner CL utan att förlora. Tror City vinner CL iår för första gången. Jag är tämligen övertygad att det största hatet mot Arsenal här inne är pga dig. Jag gillar Arsenal som klubb och förr var det en riktig jobbig antagonist.

Men om Arsenal tar 4e platsen så är det ju bra för er såklart. Men det är en lång väg kvar och många lag runt samma poäng.
Citera
2022-02-19, 10:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

But let's see is there any side ever won every game in a campaign? The answer to that question is yes. But not many, and not for a long time. In fact, you have to go back 65 years to the 1942-43 season in Germany when longest soccer winning streaks of all time took place at the point Dresdner SC won all 23 of their games.
The year before that, National in Uruguay won all 20 of their games. The only other perfect seasons on record belong to Hamburg winning all 11 games in 1927-28 and Ferencsvaros in Hungary winning all 22 in 1931-32.
Citera
2022-02-19, 11:18
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
But let's see is there any side ever won every game in a campaign? The answer to that question is yes. But not many, and not for a long time. In fact, you have to go back 65 years to the 1942-43 season in Germany when longest soccer winning streaks of all time took place at the point Dresdner SC won all 23 of their games.
The year before that, National in Uruguay won all 20 of their games. The only other perfect seasons on record belong to Hamburg winning all 11 games in 1927-28 and Ferencsvaros in Hungary winning all 22 in 1931-32.

Ganska ointressant då CL eller tidigare Europacupen startade 55/56.
Citera
2022-02-19, 16:35
Medlem
Har någon annan märkt att Tsimikas är bättre än Robertson, iallafall offensivt?
Han har extremt bra inlägg och bättre teknik.
Citera
2022-02-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Thundercock
Har någon annan märkt att Tsimikas är bättre än Robertson, iallafall offensivt?
Han har extremt bra inlägg och bättre teknik.

Tycker jag också. Tsimikas tar sin roll mera på allvar medans Andy R mera tycks tro det är nåt slags dagis. Ska överarbeta så mycket.
Tsimikas en av kandidaterna till MOTM idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in