2022-02-18, 16:40
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Fegurson “The achievement stands above everything else.” Är bs. Alla tränare säger gott om andras lag/tränare och vad dom åstadkommit men menar det inte. Klart han aldrig skulle säga ''Nej vår säsong då är mycket större'' om han skulle få frågan. Det hade bara fans sagt.

Tror man verkligen Fegurson tycker arsenals säsong var bättre än när de själva vann trippeln?

Ja det är häftigt att man har gått obesegrade i ligan, men glöm inte bort att man kan få det smeknamnet även om man skulle kryssa varenda match.
Citera
2022-02-18, 16:48
Medlem
MrSkargards avatar
Tråden heter väl inte Allt om Engelsk Fotboll 2003/2004? Fokusera på nuet för helvete.
Citera
2022-02-18, 16:58
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det var du som startade diskussionen med mig så hade det varit oviktigt för dig så kunde du bara förbisett det, men varken du eller generalen kan ta att någon har en annan bild av invincibles. Om man ser till hur wenger besatt ville ha kryss i vissa matcher så kan man ju lätt konstatera att i dagens toppfotboll så räcker det inte med kryss, idag måste man ta 3 p för att hålla sig i racet.

FAIL. Jag svarade på Radiopanna och du svarade mig, gå en sida bakåt och se själv om du inte tror mig. Jag funderade länge om jag skulle orka svara dig...Stort misstag av mig. Jag har verkligen ansträngt mig men du sänker verkligen nivån här inne.

Kommer du med vettiga argument så diskuterar jag gärna med dig. Jag har hört dina sömniga argument i flera år. Du har fastnat och kör med gammal skåpmat, upprepning är tröttsamt.

Då kör vi ett varv till. Wenger ville inte spela lika, han ville vinna varenda match. Ligavinsten var det viktigaste. 90 poäng efter 38 matcher var väldigt bra på den tiden, jag tycker fortfarande att det är en väldigt bra poängskörd.
Citera
2022-02-18, 17:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
FAIL. Jag svarade på Radiopanna och du svarade mig, gå en sida bakåt och se själv om du inte tror mig. Jag funderade länge om jag skulle orka svara dig...Stort misstag av mig. Jag har verkligen ansträngt mig men du sänker verkligen nivån här inne.

Kommer du med vettiga argument så diskuterar jag gärna med dig. Jag har hört dina sömniga argument i flera år. Du har fastnat och kör med gammal skåpmat, upprepning är tröttsamt.

Då kör vi ett varv till. Wenger ville inte spela lika, han ville vinna varenda match. Ligavinsten var det viktigaste. 90 poäng efter 38 matcher var väldigt bra på den tiden, jag tycker fortfarande att det är en väldigt bra poängskörd.

Ja jag hade fel,jag citerade dig. Men absolut så är det en riktigt fin säsong, vi ser olika på framgång. Diskussioner om vem eller hur någon sänker nivån här inne kan vi ta I pm eller bara strunta i. Ha en fin kväll
Senast redigerad av Imbaz 2022-02-18 kl. 17:44.
Citera
2022-02-18, 17:54
Medlem
-GGs avatar
Beckham var en underskattad spelare, som man insåg hur bra han var när han inte spelade mer. Man tog honom och hans högerfot och speluppfattning för givet.

En riktig fotbollslegendar.
Citera
2022-02-18, 17:56
Medlem
-GGs avatar
Arsenal är arga på Fiorentina angående Vlahovic:

https://fotbolltransfers.com/site/news/150175
Citera
2022-02-18, 18:47
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Arsenal är arga på Fiorentina angående Vlahovic:

https://fotbolltransfers.com/site/news/150175

Löjligt, spelaren själv bestämmer väl vart han vill gå. Han hade flera val och Arsenal var inte vad han valde i slutändan. Ännu löjligare nu om man inte vill sälja Torreira just bara Vlahovic inte hamnade i London.
Citera
2022-02-18, 19:18
Medlem
Satan vad mäktiga Pep och City är. Det har spenderats en hel del pengar, absolut, men herregud vilken trupp dom snickrat ihop. Finns ingen direkt stjärna bland spelarna heller. Utan det är väl snarare Pep som är nummer ett. Man märker att det är en annan gruppdynamik denna säsong.

Fina Foden. Kriminella Ederson. Magiska De Bruyne. Ångmaskinen Bernardo. Ankaret Rodri. Muren Dias. Kvicke Cancelo. GÅSHUD!
Citera
2022-02-18, 20:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Löjligt, spelaren själv bestämmer väl vart han vill gå. Han hade flera val och Arsenal var inte vad han valde i slutändan. Ännu löjligare nu om man inte vill sälja Torreira just bara Vlahovic inte hamnade i London.

Väldigt konkret källa osv. Man är nog mest arga på agenten om nåt isf. Men om Fiorentina vill ha Torreira får dom såklart slanta upp ordentligt. Man vet ju att det finns kulor där nu så det är bara att komma med ett erbjudande som lockar.

Angående invincibles så är det oftast så att deras prestation höjs till skyarna av Arsenal-supportar, medan icke-supportrar försöker ta ner prestationen istället. Skapar en tråkig stämning. Invincibles ska respekteras och hyllas, men inte överskattas. Det var en fantastisk prestation på den tiden. Nu har det dock gått 20 år snart och vi behöver inte nämna det i varje andetag. Gå vidare och sträva efter nya framgångar.
Citera
2022-02-18, 20:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Någon som hört nåt om inställda matcher nu när det stormar lite? Sökte själv men hittade inget om det.
Jo kom precis. Bournemouth-Notthingham Forest inställd i The Championship. Skulle inte förvåna om det kommer någon, eller några till matcher imorgon. Samtidigt är ju schemat späckat som det är redan med alla inställda matcher för lag som hade "för lite spelare tillgängliga". Gissar att det främst är matcher i lägre divisionerna som kommer drabbas dock, inte Premier League även om risken finns med resväg. Planerna klarar sig bättre dock.
Citera
2022-02-18, 23:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Ge Arsenal 2-3 år ....

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Good one

Istället för "Bruce Lee skulle vinna över Mike Tyson"-diskussionen om vem som var bäst back then, kan vi spana mot helgens omgång kanske?

Så här blir det:

I den tidiga matchen - kan man hoppas på att både West Ham och Newcastle förlorar?
Tror inte West Ham kommer kunna utmana på allvar om topp 4 utan de kommer bli ifrånsprungna om någon av "storlagen" får upp lite momentum. Tror Newcastle lämnade bottenstriden för gott nu också, tror de har goda chanser att komma typ plats 14. När man ligger där de ligger räcker det med ett par segrar så är man helt plötsligt i mitten.

Arsenal lär inte ha några problem mot ett Brentford i horribel form som på allvar kan bli inblandat i nedflyttningsstriden om detta fortgår.

Blir intressant att se om Gerrards Villa rullar över Roys Watford och om Coutinho fortsätter leverera.

Kanske kan Crystal Palace sno poäng av Chelsea? Håller inte andan.

Liverpool SKA bara vinna mot Norwich hemma, allt annat är katastrof. Jag brukar inte räkna hem något förrän det är klart, men alla andra resultat än seger är fiasko. Så är det bara.

City mot Spurs - ptja, i vanliga fall hade jag haft en liten förhoppning att Spurs ska kunna stjäla pinnar av City, men inte som formen är nu. Räknar iskallt med en stabil 3-0/1-seger för City. Spurs måste börja vinna matcher om de ska ha en chans att utmana om topp 4 men just nu pekar väldigt lite på att de kommer börja rada upp dem.

Tar inte för givet att Man Utd lyckas vinna borta mot Leeds. De har 4p försprång mot Arsenal men 3 matcher mer spelade. Ska de ha en chans att hålla undan får de nästan inte kryssa här.
Ska vi slå vad? Jag 100% övertygad om att Arsenal kommer att vara med i toppen, och utmana toppen inom 1-2 år. Är alltid lika artigt att läsa inläggen till alla soffexperter här inne 😅
Citera
2022-02-18, 23:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Du kanske skall läsa om vad jag skrev, jag skrev att gå och vinna utan att kryssa eller förlora, vilket bara Bayern har. Och om Liverpool gör det så blir det de första laget som gör det med dubbelmöten. Så ja rekord kan vi slå, men tror inte vi gör det.

Haha juste
1. Du borde kanske försöka komma ihåg vad du faktiskt skriver.. Du skrev om ngt lag hade gått obesegrade utan att förlora och/eller tappa poäng, och ja, det har en 2-3 lag redan gjort. Förstått? I övrigt så trodde jag att ni som tillhör Liverpool-maffian här inne inte var så upphängda i rekorder och så vidare Hmm...

2. Vänta och se. Du hånade mig för drygt 7-8 mndr sedan när jag skrev att Arsenal kommer att ta 4:e platsen i EPL 21/22.. och nu så är vi pole position till att säkra oss fjärdeplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in