2022-02-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Möjligt de går sönder av 15 timmar på hårt underlag. Men historiskt har ju längdåkarna tränat oerhört mycket löpning i skog och mark. Per Elofsson körde väl rätt många timmar myrlöpning?
Det viktiga är ju att vara försiktig i övergången från all skidåkning på vintern till mer löpning på sommaren.
Det finns nog många som skulle tjäna på att springa mer, framförallt i skog och myr, men 15 timmar i veckan... Det är få orienterare som springer så mycket i veckan och då är de ändå löpare.

Däremot så tror jag att de med framgång skulle kunna åka lite mindre rullskidor, både på de snabba och lugna passen. Burman har väl toppat formen till två mästerskap med en assault bike nu och det verkar funka rätt bra.
Citera
2022-02-18, 14:25
Medlem
Tar Frida sin tredje värdscupseger nu i Lahtis? Adderat lite revanschlusta.
Senast redigerad av ccnut 2022-02-18 kl. 14:43.
Citera
2022-02-19, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Tar Frida sin tredje värdscupseger nu i Lahtis? Adderat lite revanschlusta.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...stangde-in-sig

"Frida Karlsson stoppades från att köra tremilen.

Nu berättar hon själv om beslutet.

– Jag trodde ju egentligen att beslutet låg lite i mina händer, säger hon till Expressen."

Till alla förnekare som trodde att Frida stod bakom beslutet att inte delta. Avgå Anders Byström du har totalgjort bort dig detta OS-mästerskap!!
Citera
2022-02-19, 07:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
https://www.aftonbladet.se/sportblad...stangde-in-sig

"Frida Karlsson stoppades från att köra tremilen.

Nu berättar hon själv om beslutet.

– Jag trodde ju egentligen att beslutet låg lite i mina händer, säger hon till Expressen."

Till alla förnekare som trodde att Frida stod bakom beslutet att inte delta. Avgå Anders Byström du har totalgjort bort dig detta OS-mästerskap!!

Har väl stått klart hela tiden att det var landslagsläkaren som tog beslutet att det bästa för Frida var att inte åka tremilen. Ett rimligt beslut tycker jag.
Citera
2022-02-19, 10:00
Medlem
vackertsvins avatar
Alla ni som tyckte det var självklart att ta ut Leo Johansson i OS-truppen redan i december, är ni nöjda med hans mästerskap?
Citera
2022-02-19, 10:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Alla ni som tyckte det var självklart att ta ut Leo Johansson i OS-truppen redan i december, är ni nöjda med hans mästerskap?

Givet att SOK ville ha en tidig uttagning så var det en rimlig uttagning.
Citera
2022-02-19, 10:14
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:

Nja, facit i handutlåtanden är ganska meningslösa då detta skulle innebära att vi endast skulle skickat Poromaa.
Det blev svårt för alla överlag att hävda sig under dessa förhållanden.

Det man dock kan se en antydan av är väl att de generella svenska förberedelserna inte på långa vägar motsvarar de förhållanden de utsattes för och att vallarteamets stora miss i skiathlonen fick stora konsekvenser för utövarna
Citera
2022-02-19, 10:32
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Givet att SOK ville ha en tidig uttagning så var det en rimlig uttagning.

Ja, och varför skulle de ha det? Helt meningslöst. För tidig formtoppning på Leo.
Citera
2022-02-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ja, och varför skulle de ha det? Helt meningslöst. För tidig formtoppning på Leo.

Vem anser du borde blivit uttagen istället för Leo då?
Citera
2022-02-19, 10:50
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nax4788
Vem anser du borde blivit uttagen istället för Leo då?

Jonas Eriksson hade varit intressant.
Citera
2022-02-19, 11:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Leo skall inte lastas för att han var i form under det som var den viktigaste kvalperioden och att väldigt få andra herrar var i form då. Du bör väl i så fall snarare kritisera SOK än att återkommande hacka på Leo.
Citera
2022-02-19, 11:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jonas Eriksson hade varit intressant.

Vilka internationella gångbara resultat har Jonas gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in