Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Jag tvättar min ZOE minst två till tre gånger i veckan under vinterhalvåret, det är ju precis som du säger ofta regnigt och skitigt väder nu vid denna årstiden, och då krävs det att man tvättar ofta, annars ser ju bilen för jävlig ut..
Det behöver inte vara så avancerat, jag tvättade tex min bil här på gräsmattan med vattenslangen idag, det kostade ingenting, tog knappt en halvtimme och jag slapp skinna bilen eftersom det började regna vid perfekt tidpunkt när jag tvättat klart.
Annars brukar jag köra till tvättbåsen, kostar 60 kr för en heltvätt.
Kan inte tvätta hemma då jag bor i lägenhet, men jag kan åka till OKQ8 självtvätt, brukar hamna på max 100 kr för tiden plus de saker jag själv behöver köpa, som tvättmedel plus svampar osv, annars åker jag till en tvätttunnel, som tar typ 350 kr för en bra tvätt.
Etta annat alaternativ är attlåta invandrarna tvätta bilen manuellt och det bli bra, men kostar lika mycket som en automattvätt. Blir mycket bättre, men tar typ 1 timme. Vettefan vad man ska göra av tiden under tiden, så därför är det lätt att det blir en automattvätt i tvätttunnelen.