2022-02-18, 16:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu låter du precis som Pfizer haha.... Som sagt så finns det mekanismer som kan ge negativ effekt på vaccin som Malone förklarar i sina videos.

Han är ändå den med bäst kunskap i ämnet som inte är biased pga big pharma.

Det finns det säkert. Jag tror inte han är den med bäst kunskap om man inte söker confirmation för sin ståndpunkt.
Citera
2022-02-18, 16:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns det säkert. Jag tror inte han är den med bäst kunskap om man inte söker confirmation för sin ståndpunkt.

Tyvärr är det svårt för många att inse varför de följer narrativet o inte genomskådar vad som försiggår...

Troligast att du känner det obekvämt att ifrågasätta o tänka fritt.

https://covid19up.org/mass-formation-psychosis/
Citera
2022-02-18, 16:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tyvärr är det svårt för många att inse varför de följer narrativet o inte genomskådar vad som försiggår...

Troligast att du känner det obekvämt att ifrågasätta o tänka fritt.

https://covid19up.org/mass-formation-psychosis/

Lika troligt som att du lider av Einstein-effekten!

https://videnskab.dk/kultur-samfund/einstein-effekten-mennesker-stoler-mere-paa-nonsens-hvis-de-tror-en-forsker-har-sagt

Jag har inga problem med att ifrågasätta, men det ska göras på rätt grunder, inte pga personligt tyckande eller rädsla.
Citera
2022-02-18, 17:03
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Lika troligt som att du lider av Einstein-effekten!

https://videnskab.dk/kultur-samfund/einstein-effekten-mennesker-stoler-mere-paa-nonsens-hvis-de-tror-en-forsker-har-sagt

Jag har inga problem med att ifrågasätta, men det ska göras på rätt grunder, inte pga personligt tyckande eller rädsla.

Haha, vad är rätt grunder att ifrågasätta nuvarande vaccinstrategi då?

Påståendet att det inte finns någon möjlighet för ett vaccin att få negativ effektivitet tycker inte jag tyder på öppet sinne direkt.

Väldigt många tror fortfarande att Pfizer styrs av etiska principer o inte av ROI. De har sina tentakler ute i trusted news initiative, nationella organ, forskningsvärlden mm. Krävs att man inser detta för att kunna tänka utanför narrativet.
Citera
2022-02-18, 17:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Haha, vad är rätt grunder att ifrågasätta nuvarande vaccinstrategi då?

Påståendet att det inte finns någon möjlighet för ett vaccin att få negativ effektivitet tycker inte jag tyder på öppet sinne direkt.

Väldigt många tror fortfarande att Pfizer styrs av etiska principer o inte av ROI. De har sina tentakler ute i trusted news initiative, nationella organ, forskningsvärlden mm. Krävs att man inser detta för att kunna tänka utanför narrativet.

Jag vet inte vad du ifrågasätter egentligen med strategin. Vaccinera de äldre och sköraste först och sen arbeta sig neråt, är det fel?

Ditt påstående om negativ effektivitet skulle tyda på att vaccinet pajar immunförsvaret, några bevis för det har jag inte sett. Däremot har jag sett många bevis för att viruset pajar immunförsvaret.

Medicinbolagen är inga duvungar, det har jag aldrig påstått. Jag har själv arbetat inom den branschen. Men att se konspirationsteorier i allt de gör blir ju bara löjligt.
Citera
2022-02-18, 17:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag vet inte vad du ifrågasätter egentligen med strategin. Vaccinera de äldre och sköraste först och sen arbeta sig neråt, är det fel?

Ditt påstående om negativ effektivitet skulle tyda på att vaccinet pajar immunförsvaret, några bevis för det har jag inte sett. Däremot har jag sett många bevis för att viruset pajar immunförsvaret.

Medicinbolagen är inga duvungar, det har jag aldrig påstått. Jag har själv arbetat inom den branschen. Men att se konspirationsteorier i allt de gör blir ju bara löjligt.

Att förlöjliga Malone visar enbart på att man följer Pfizer's narrativ o inte tänker självständigt. Det är ju en del av deras strategi för att censurera hans analyser.

Att kalla en fri diskussion för konspirationsteorier är en annan taktik från Pfizer.

Så du kanske fortfarande tänker och agerar som big pharma?

Läs gärna på om original antigenic sin... Inget som Malone kokat ihop o ingen konspirationsteori
Citera
2022-02-18, 17:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att förlöjliga Malone visar enbart på att man följer Pfizer's narrativ o inte tänker självständigt. Det är ju en del av deras strategi för att censurera hans analyser.

Att kalla en fri diskussion för konspirationsteorier är en annan taktik från Pfizer.

Så du kanske fortfarande tänker och agerar som big pharma?

Läs gärna på om original antigenic sin... Inget som Malone kokat ihop o ingen konspirationsteori

Jag tror Malone har gjort sig själv en stor otjänst genom att välja sida. Han har rätt i att det är fel i att politisera ett virus, sen gör han själv lika fel när han väljer sida. Problemet är ju att han får diverse galningar på sin sida som propagerar för nanorobotar och allt möjligt i vaccinen, det blir ju löjeväckande och svärtar ner hans rykte.

Nej jag tänker inte och agerar som big pharma, har inget med dem att göra längre, äger inga aktier där heller. Ärligt talat förstår jag inte ert massiva hat mot dem, utan dem skulle många av oss vara stendöda för länge sedan.

Edit:
Angående original antigenic sin så kan det lika väl uppstå från tidigare coronainfektioner, det visade han ju till och med i den senaste videon du postade.
Citera
2022-02-18, 17:30
Medlem
Citat:
Lite kortare program. Om du inte orkar 47 minuter så de sista 10 kanske ;-)

https://rumble.com/vtueni-dr.-robert-malone-fundamentals-and-mechanisms-of-action-of-covid-19-genetic.html
tack, intressant länk, men hittade inget påstående om varför skulle chansen att få smittan öka för att jag vaccinerar mig! Det var inte en exakt tidstämpel och inte till intervjun från Joe Rogan som jag frågade efter.

I alla fall så har jag sett ett diagram på Dr Been som visar att man får ett temporärt minskad immunförsvar direkt efter vaccinationen, men som återställer sig rätt snart. Sedan finns definitivt en effekt av att folk tror att de är skyddade *direkt* efter vaccineringen. Så är det inte, man måste vänta 14 dagar innan vaccineringen har tagit effekt!
Citera
2022-02-18, 17:32
Medlem
Sunimods avatar
.
Senast redigerad av Sunimod 2022-02-18 kl. 17:35.
Citera
2022-02-18, 17:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Omikron ger mycket längre immunitet och borde innebära mindre risk för barn. Så de enda som vinner på att vaccinera barn är pfizers ägare.

Vad har du för källa till att Omikron ger en lång immunitet? Har hört folk som blivit smittade två gånger bara i år.
Citera
2022-02-18, 17:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
tack, intressant länk, men hittade inget påstående om varför skulle chansen att få smittan öka för att jag vaccinerar mig! Det var inte en exakt tidstämpel och inte till intervjun från Joe Rogan som jag frågade efter.

I alla fall så har jag sett ett diagram på Dr Been som visar att man får ett temporärt minskad immunförsvar direkt efter vaccinationen, men som återställer sig rätt snart. Sedan finns definitivt en effekt av att folk tror att de är skyddade *direkt* efter vaccineringen. Så är det inte, man måste vänta 14 dagar innan vaccineringen har tagit effekt!

Orkar inte titta genom de 3 timmarna igen tyvärr... Ja, den temporära korta har jag också sett av been.

Teorin var ju att immunförsvaret reagerar som den lärt sig vid nästa smitta och om vaccinet är missmatched så blir svaret inte optimalt då antikroppar matchar förra immuniseringen o inte den aktuella infektionen.

Finns mycket skrivit om original antigenic sin.

Tex
https://journals.asm.org/doi/10.1128/mSphere.00056-21
Citera
2022-02-18, 18:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
...och där kom okvädningsorden in igen. Precis som det alltid låter från dig när du fått slut på argument och målat in dig i ett hörn - igen!

Om det var någon som fick slut på argument så är det ju du. Det var ju du som slutade argumentera o försökte döda diskussionen genom välkänd taktik som du kopierat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in