2022-02-18, 15:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag kollade upp just bältros.

30.000 människor får bältros varje år i Sverige - dvs 300 per 100.000.

https://www.lakemedelsvarlden.se/fler-fick-myokardit-av-covid-19-an-av-vaccin/

Vaccinet ökade alltså antalet fall med bältros med 16 extra fall per 100.000 innevånare.

Detta är väl sånt vi kommer få reda på i framtiden när det forskas mer om det men mycket tyder ju på att Covid 19 också ökar risken för bältros.

https://www.healthline.com/health/adult-vaccines/shingles-and-covid#is-there-a-connection

USA har en överdödlighet på 40 procent i åldern 18-64 enl försäkringsbolag. O de flesta i den åldern har inte covid på dödsattesten.

Cancer, fertilitetsproblem är annat man läst om
Citera
2022-02-18, 15:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du har inga problem med att experimentera med att smitta ned hela befolkningen med ett okänt lab-virus, men "experimentera" med ett kliniskt testat vaccin är tydligen potentiellt farligt enligt dig. Förstår mig inte på din logik faktiskt.

Omikron ger mycket längre immunitet och borde innebära mindre risk för barn. Så de enda som vinner på att vaccinera barn är pfizers ägare.
Citera
2022-02-18, 15:29
Medlem
En tråd med många regler så jag vet inte vad man får skriva men spontant! Ursäkta! IDAG 18/2-22 så var det här i Sundsvall plötsligt att stiga på bussen FRAM! Det hände en kort period ......var det i höstas? MEN så var det BAK igen och nu så........ja man blir nästan lite trött.....FRAM igen. Kändes märkligt och nästan onödigt(?) funkade ju jättebra att kliva på via bakdörren.....men vem är jag att klaga. Jag sa till föraren....-"Hoppsan så var det fram igen" och hon svarade lakoniskt och vänligt -"Ja vi får hoppas det varar"! Vi får se. KANSKE tar dödssmittan ett nytt grepp?
Citera
2022-02-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Lite märkligt att det inte blir negativt för delta då?

Klart det finns faktorer som ger osäkerhet men går definitivt inte påstå att vaccinet är lönt på på några månaders sikt.

Mycket bättre resultat med profylax då. O ja, jag vet att Pfizer har ekonomiska styrmedel mot alla medicinska journaler så svårt/omöjligt publicera unbiased rapporter.

Delta var ju mycket hårdare och orsakade mer symtomatisk smitta än Omikron - det var väl lättare att hitta fallen. De vaccinerade blev inte sjuka och de ovaccinerade som blev sjuka kände av det så de testade sig = högre VE.

Med Omikron (som vaccinet inte verkar skydda mot när det gäller själva smittan) så blir smittas ovaccinerade och vaccinerade lika mycket - dvs VE är runt 0 men då vid denna tid bara var vaccinerade som fick gå på krogen osv så spred sig smittan snabbare i denna grupp jämfört med de ovaccinerade (som i Danmark är bland den minsta andelen i världen).

Jag har använt mitt Covidbevis 1 gång i Sverige och det var på en fullsatt lucia-föreställning.

I Danmark fick man vid denna tid visa det hela tiden vad jag förstått.
Citera
2022-02-18, 15:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tabellen i denna danska studie anger negativ effektivitet iallafall. Sen måste de såklart komma på nån möjlig bortförklaring för att få publicera sin studie.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full-text

Någon negativ effekt är det inte tal om. Däremot trycker studien på hur viktigt det är med en boosterdos för att få skydd mot omikron.
Citera
2022-02-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror du tolkar det felaktigt, varför skulle chansen att få smittan öka för att jag vaccinerar mig?

Citat:
Du borde lyssna på Joe Rogans podcast med Malone. Han förklarar i detalj de olika mekanismerna
tidstämpel på den förklaringen tack!
Citera
2022-02-18, 16:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Delta var ju mycket hårdare och orsakade mer symtomatisk smitta än Omikron - det var väl lättare att hitta fallen. De vaccinerade blev inte sjuka och de ovaccinerade som blev sjuka kände av det så de testade sig = högre VE.

Med Omikron (som vaccinet inte verkar skydda mot när det gäller själva smittan) så blir smittas ovaccinerade och vaccinerade lika mycket - dvs VE är runt 0 men då vid denna tid bara var vaccinerade som fick gå på krogen osv så spred sig smittan snabbare i denna grupp jämfört med de ovaccinerade (som i Danmark är bland den minsta andelen i världen).

Jag har använt mitt Covidbevis 1 gång i Sverige och det var på en fullsatt lucia-föreställning.

I Danmark fick man vid denna tid visa det hela tiden vad jag förstått.

Ja de anger det som en möjlig förklaring ja. Det finns ju andra förklaringar till varför vaccinerade kan bli mer mottagliga för nya varianter som "Original antigenic sin" tex. Men de flesta följer ju bara narrativet och påstår att det är omöjligt och därför inte kan vara så.
Citera
2022-02-18, 16:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Någon negativ effekt är det inte tal om. Däremot trycker studien på hur viktigt det är med en boosterdos för att få skydd mot omikron.

Tabellen visar på negativ effekt.... Sen ges iofs en möjlig förklaring till det såklart men data är negativt.
Citera
2022-02-18, 16:09
Medlem
revodnebs avatar
Det verkar som omikron inte är så snäll mot barnen. Inlagda barn i Norge ökar.
https://www.vg.no/spesial/corona/?utm_source=coronav-new-front&utm_content=norway

Barn 0-9 år

2020 0 st.

2021
Vecka Antal (per 100K)
1 0
2 2,0
3 1,9
4 4,0
5 4,4
6 6,7
Citera
2022-02-18, 16:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
tidstämpel på den förklaringen tack!

Lite kortare program. Om du inte orkar 47 minuter så de sista 10 kanske ;-)

https://rumble.com/vtueni-dr.-robert-malone-fundamentals-and-mechanisms-of-action-of-covid-19-genetic.html
Citera
2022-02-18, 16:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tabellen visar på negativ effekt.... Sen ges iofs en möjlig förklaring till det såklart men data är negativt.

Det säger sig självt att det inte stämmer, det finns gott om annan data som visar att vaccinen har positiv effekt om än avtagande.
Citera
2022-02-18, 16:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det säger sig självt att det inte stämmer, det finns gott om annan data som visar att vaccinen har positiv effekt om än avtagande.

Nu låter du precis som Pfizer haha.... Som sagt så finns det mekanismer som kan ge negativ effekt på vaccin som Malone förklarar i sina videos.

Han är ändå den med bäst kunskap i ämnet som inte är biased pga big pharma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in