2022-02-18, 15:49
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Lol, det tekniska styr i första hand. Alla som säger annorlunda förstår inte trading. Musk kan twittra vad han vill, alla pivots har en teknisk orsak till sist.

Men fortsätt diskutera fundamentals och Elons twitter ni
Så du menar att den stora Corona-dippen för något år sedan egentligen bara berodde på TA? Du är garanterat ute och cyklar något djävulskt.
Citera
2022-02-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Förstår inte bilden och referensen till 2018, men du tror fortfarande att altcoinsen kommer gå upp om BTC dumpar?
Vad är det du inte förstår med bilden? Mönstret för hur BTC rör sig just nu är nästan lika som under 2018.

När har jag sagt att altcoinsen kommer gå upp om BTC dumpar? Om bilden blir sann så kommer BTC gå till 55-60k. Det är då altcoinsen pumpar, inte när BTC dumpar. Har upprepat detta många gånger. Det har aldrig hänt att altcoinsen pumpar när BTC dumpar.
Senast redigerad av david-taxi 2022-02-18 kl. 16:02.
Citera
2022-02-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Så du menar att den stora Corona-dippen för något år sedan egentligen bara berodde på TA? Du är garanterat ute och cyklar något djävulskt.
TA handlar inte om prediction, det handlar om att agera på det som händer i marknaden och ha olika scenarion framför sig.

Det är ingen som försöker antyda att TA kan förutspå om BTC hackas imorgon och går till 0. Du är ute och cyklar om du inte kan fatta skillnaden på att se in i framtiden och följa TA.
Citera
2022-02-18, 15:58
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Och vad tror du dippar beror på? Retails känsloläge eller Elon Musk tweets?

Varför går marknaden inte bara spikrakt uppåt? Varför stannar priset där den gör efter en pump/dump? Slumpen?

Det gäller att identifiera sannolikheter genom TA och agera därefter.
Citera
2022-02-18, 16:00
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Och vad tror du dippar beror på? Retails känsloläge eller Elon Musk tweets?

Varför går marknaden inte bara spikrakt uppåt? Varför stannar priset där den gör efter en pump/dump? Slumpen?

Det gäller att identifiera sannolikheter genom TA och agera därefter.
Så i din bok är Black Swan events bara hitte på?
Citera
2022-02-18, 16:04
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Så i din bok är Black Swan events bara hitte på?
Nä visst det kan ske en solstorm och andra saker som kraschar marknaden fullständigt. Hittills har inte Btc haft nått black swan event iallafall. Eller kallar du hälsosamma tillbakagångar black swan events? Du vet väl att folk tjänar pengar både på ned och uppgång?
Citera
2022-02-18, 16:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vad är det du inte förstår med bilen? Mönstret för hur BTC rör sig just nu är nästan lika som under 2018.

Såg inte att den mörka linjen var en overlay. Finns massa sådana där fraktaler så pekar på ny ATH.
Det är det som är saken med fraktaler, att har man tillräckligt många så kan man hitta mönster över allt.

Det som är intressant är varför den skulle gå åt ena eller andra hållet. Baker menar att den skall gå ner för han har klämt in sin fraktal med skohorn. Han tar ingen hänsyn till något annat?

Eller så har han helt fel och något annat mönster spelar ut. Tex:
https://pbs.twimg.com/media/FLq4zH5XEAsLh3M?format=jpg&name=medium
https://pbs.twimg.com/media/FLVWACCX0AQmXML?format=jpg&name=medium

Har sagt det förut och säger det igen, räknar man in det fundamentala som sker just nu så är det bara en black swan event som kan få BTC att gå ner mot 20k. Allt det fundamentala pekar på uppgång.
Citera
2022-02-18, 16:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Lol, det tekniska styr i första hand. Alla som säger annorlunda förstår inte trading. Musk kan twittra vad han vill, alla pivots har en teknisk orsak till sist.

Men fortsätt diskutera fundamentals och Elons twitter ni

Citat:
TA handlar inte om prediction, det handlar om att agera på det som händer i marknaden och ha olika scenarion framför sig.

Det är ingen som försöker antyda att TA kan förutspå om BTC hackas imorgon och går till 0. Du är ute och cyklar om du inte kan fatta skillnaden på att se in i framtiden och följa TA.
Din trovärdighet försvann ju totalt när du bestämt sa att vi skulle under 10 000 dollar, så att du kommer med pekpinnar tar jag bara med ett leende.

För övrigt svarade jag bara på det fetade i det övre inlägget, att det inte är det tekniska som styr i första hand. Det som i första hand styr en kraftig upp/nedgång är orsaker utanför TA. Så länge inget sådant händer så är det givetvis TA som är styrande, men att du fortfarande påstår att TA är starkare än sådana händelser visar ju bara att du nog fortsättningsvis skall hålla dig till att köra taxi istället för att spela världsmästare på allt vad krypto innebär.
Citera
2022-02-18, 16:08
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Nä visst det kan ske en solstorm och andra saker som kraschar marknaden fullständigt. Hittills har inte Btc haft nått black swan event iallafall. Eller kallar du hälsosamma tillbakagångar black swan events? Du vet väl att folk tjänar pengar både på ned och uppgång?
Ja men då så, skönt att du insåg att du hade fel. Eloge till dig för att du erkände det.
Citera
2022-02-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Såg inte att den mörka linjen var en overlay. Finns massa sådana där fraktaler så pekar på ny ATH.
Det är det som är saken med fraktaler, att har man tillräckligt många så kan man hitta mönster över allt.

Det som är intressant är varför den skulle gå åt ena eller andra hållet. Baker menar att den skall gå ner för han har klämt in sin fraktal med skohorn. Han tar ingen hänsyn till något annat?

Eller så har han helt fel och något annat mönster spelar ut. Tex:
https://pbs.twimg.com/media/FLq4zH5XEAsLh3M?format=jpg&name=medium
https://pbs.twimg.com/media/FLVWACCX0AQmXML?format=jpg&name=medium

Har sagt det förut och säger det igen, räknar man in det fundamentala som sker just nu så är det bara en black swan event som kan få BTC att gå ner mot 20k. Allt det fundamentala pekar på uppgång.
Antingen har han ganska rätt eller ganska fel.

Traders bryr sig inte ett dugg om fundementals. Det har ingen betydelse på kort sikt. Det kan mycket väl gå under 20k oavsett fundamentals. På lång sikt är en annan sak, men att försöka argumentera för att fundamentals skulle förändra hur BTC agerat under sin korta livstid tycker jag inte är speciellt starkt. Folk agerar fortfarande på sina känslor och BTC är långt ifrån acceperat av samhället.
Citera
2022-02-18, 16:17
Medlem
Citat:
Din trovärdighet försvann ju totalt när du bestämt sa att vi skulle under 10 000 dollar, så att du kommer med pekpinnar tar jag bara med ett leende.

För övrigt svarade jag bara på det fetade i det övre inlägget, att det inte är det tekniska som styr i första hand. Det som i första hand styr en kraftig upp/nedgång är orsaker utanför TA. Så länge inget sådant händer så är det givetvis TA som är styrande, men att du fortfarande påstår att TA är starkare än sådana händelser visar ju bara att du nog fortsättningsvis skall hålla dig till att köra taxi istället för att spela världsmästare på allt vad krypto innebär.
Jag sa inte under 10k, jag sa 10-20k. Sen sa jag inte när det skulle ske. Du kommer säga "du sa under 10k" om BTC skulle hamna på 15k. Du kommer aldrig erkänna att du hade fel.

Du borde fokusera på folks trovärdighet som sa 100k under 2021 istället.

Fortsätt le om du vill. Roligt att du inte fattar vad TA är för nått och fortsätter vara lika IQ-befriad som Richard-heart och nämna mitt val av användarnamn.
Citera
2022-02-18, 16:19
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Antingen har han ganska rätt eller ganska fel.

Traders bryr sig inte ett dugg om fundementals. Det har ingen betydelse på kort sikt. Det kan mycket väl gå under 20k oavsett fundamentals. På lång sikt är en annan sak, men att försöka argumentera för att fundamentals skulle förändra hur BTC agerat under sin korta livstid tycker jag inte är speciellt starkt. Folk agerar fortfarande på sina känslor och BTC är långt ifrån acceperat av samhället.
Precis. Jag kan börja handla vilket shitcoin som helst och göra pengar när det går upp eller ner. Går alldeles utmärkt om man vet vad man gör. Jag skulle bara bli glad om BTC dumpar till 10k eftersom jag sitter i en short från mycket högre upp. Vad priset är betyder absolut ingenting för mig.

Jag höll också på med "fundamentals" för flera år sen. Nu kunde jag inte bry mig mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in