2022-02-18, 07:24
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Du har nog inte varit i östra Ukraina eller pratat med ukrainare. Om dom inte varit vid fronten själva då har dom släktingar eller vänner som är eller varit där. Nej kriget är högst reellt. Cyberkriget pågår parallellt för att underminera Ukrainas ledarskap.

Nej har aldrig varit i östra Ukraina. Men det är väl i Donbas regionen "kriget" är och det är väl en pro-rysk region där befolkningen är rysktalande och allmänt ryssvänliga?

Fan nu blir det kanske för oftopic från bitcoin. On topic så tror jag att det här är sista pushen nedåt innan vi drar upp mot 50k. Jag tror att 40k inte håller och att vi drar ner till 36-38k innan vändningen sker
Citera
2022-02-18, 09:18
Avslutad
Jag tror vi håller 40 K hehe. Lite stressigt nu
Citera
2022-02-18, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Nej har aldrig varit i östra Ukraina. Men det är väl i Donbas regionen "kriget" är och det är väl en pro-rysk region där befolkningen är rysktalande och allmänt ryssvänliga?

Fan nu blir det kanske för oftopic från bitcoin. On topic så tror jag att det här är sista pushen nedåt innan vi drar upp mot 50k. Jag tror att 40k inte håller och att vi drar ner till 36-38k innan vändningen sker

Apropå Ryssland/Ukraina, så har Ukraina precis legaliserat BTC och Ryssland har samma ambition. Utsätts Ryssland för sanktioner kan jag tänka mig att Ryssland går ännu längre och gör BTC till legal tender. Priset som tycktes gå upp en stund pga frysning av bankkonton i Kanada (pga Freedom Convoy) men sedan ner när man frös även krypto-exchanges, har dessvärre ännu inte påverkats ett dugg av detta. Men det är en intressant uppbyggnad av en större modell som vi ser utspelar sig internationellt.

Även USA kommer att reglera krypto i nästa vecka och det ska förmodligen ses som ett svar på det ryska utspelet. USA tvingas följa efter för att inte hamna på efterkälken. På sikt är detta naturligtvis mycket bullish.
Citera
2022-02-18, 12:42
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är ett sätt att analysera marknaden, det är inte fel per se. Alla har olika sätt att se på marknadsstruktur

Ungefär såhär ser jag på saken: https://www.tradingview.com/x/FrYDgsU9/

LL = lower low
LH = lower high

Januaris högsta punkt 48k är absolut avgörande enligt mig
Nämen imagine my shock

https://www.tradingview.com/x/zrRD9mck/

Monthly open vid 38400 måste hålla om vi ska fortsätta momentum upp.
Citera
2022-02-18, 12:51
Medlem
DroidBishops avatar
Vad var orsaken till rejektionen? Den legendariska fibonacci 0.66 såklart

https://www.tradingview.com/x/MUh6CMGW/
Citera
2022-02-18, 12:54
Avslutad
Citat:
Nämen imagine my shock

https://www.tradingview.com/x/zrRD9mck/

Monthly open vid 38400 måste hålla om vi ska fortsätta momentum upp.

Varför måste det hålla för att vi ska gå upp? Har du ett ett enda rationellt skäl?
Citera
2022-02-18, 13:00
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför måste det hålla för att vi ska gå upp? Har du ett ett enda rationellt skäl?
Nivå till nivå. Det är så det fungerar. Monthly open är viktig, om den flippar och testas som motstånd ökar sannolikheten för mer nedgång dramatiskt.
Citera
2022-02-18, 13:03
Medlem
DroidBishops avatar
Det är även en weekly naked point of control vid 38400. Så, mycket viktig! https://imgur.com/a/mNwLxme
Citera
2022-02-18, 13:16
Avslutad
Citat:
Nivå till nivå. Det är så det fungerar. Monthly open är viktig, om den flippar och testas som motstånd ökar sannolikheten för mer nedgång dramatiskt.

Nonsens, TA har inte ett dugg med prisutveckling att göra utan det är externa faktorer som avgör. T ex om Musk twittrar eller om något land gör BTC till legal tender. Då rusar priset och det är inget som du kan se innan via TA.

När det blir risk för krig, som nu, så sjunker priset. Det har inte ett dugg med TA att göra.

Så NEJ det är inte alls så det funkar.
Citera
2022-02-18, 14:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nonsens, TA har inte ett dugg med prisutveckling att göra utan det är externa faktorer som avgör. T ex om Musk twittrar eller om något land gör BTC till legal tender. Då rusar priset och det är inget som du kan se innan via TA.

När det blir risk för krig, som nu, så sjunker priset. Det har inte ett dugg med TA att göra.

Du blandar ihop det fundamentala med TA.
Det fundamentala är det relevanta, det har länge varit sjukt bullish ur så många olika perspektiv.

TA är bara olika självuppfyllande profetior, men faktum är att det är vad som tenderar att styra kursen, vare sig man gillar det eller inte.
Citera
2022-02-18, 14:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Om detta mönster utspelar sig igen som under 2018, happy days for altcoins!
https://i.imgur.com/n2pMwsl.png
Källa: BC Backer
Förstår inte bilden och referensen till 2018, men du tror fortfarande att altcoinsen kommer gå upp om BTC dumpar?
Citera
2022-02-18, 15:30
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:

Lol, det tekniska styr i första hand. Alla som säger annorlunda förstår inte trading. Musk kan twittra vad han vill, alla pivots har en teknisk orsak till sist.

Men fortsätt diskutera fundamentals och Elons twitter ni
Senast redigerad av DroidBishop 2022-02-18 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in