2022-02-18, 06:51
Medlem
Undrar hur länge Kinas zero covid-strategi håller.
Jag tror att det var en bra strategi innan vaccinerna kom men Kinas egna vaccin verkar vara värdelösa. Sinovac och Sinopharm har ett skydd på 40-50% och det var innan muslabbviruset Omicron kom ut.
Om och när det får fart i Kina kommer det säkert nya varianter som skiljer sig från Omicron.
Citera
2022-02-18, 07:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Din pantade stackare, har du inte fattat att ekonomi har med människor liv och välmående att göra? Kan du verkligen inte tänka längre än ditt tryne räcker? Har du fastnat i skelögd position hemma i soffan sedan ett par år tillbaka?
Att du fortfarande tjatar om att vi borde stängt skolan (eller kanske tycker du fortfarande att vi ska stänga pga Omikronsnuvan? ) avslöjar att du inte förstår vad som innefattas i att skydda befolkningen. Du, som framtida bidragstagare, ska vara så jävla tacksam för att Tegnell stod emot hysterin och ex. höll skolorna öppna osv.

Faktum är att fler och fler barn under 12 år (som är gränsen för att få vaccin i Sverige) läggs in på sjukhus med Omicron nu. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om den saken...
Citera
2022-02-18, 07:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, om risken för att få en allvarlig biverkning av vaccinet är ännu lägre, vilket den är.

Stämmer ju bara för äldre.... Barn borde vaccineras med beprövad vaccin teknik som tex novavax o inte utsättas för Pfizer experiment.
Citera
2022-02-18, 07:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jo, för nu har myndigheterna lärt sig att förneka och bagatellisera biverkningarna. Om dom inte låtsas om dom så finns dom inte. Tror dom. Men vaccin förstör liv, så enkelt är det.

Det är ju Pfizer som agerar här. De kontrollerar ju trusted news initiative och de journaler som publicer studier så de har full kontroll på narrativet.

https://cdn.substack.com/image/fetch/f_auto,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fbucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F 06 63cfd7-fdd2-435d-80ab-69af019fd947_659x960.jpeg
Citera
2022-02-18, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns ingen data alls som stödjer det du säger.
Titta lite på statistiken från VAERS.
Citera
2022-02-18, 07:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Titta lite på statistiken från VAERS.

Vi vet ju även att Pfizer fuskade med RCTn samt skippade en del studier baserat på visselblåsare.

Helt överraskande är ju även profylax effektivare på att hindra smittspridning än vaccinerna för omikron.

Men all information som kan orsaka att folk blir skeptiska mot vaccin censureras av media.
Citera
2022-02-18, 08:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Stämmer ju bara för äldre.... Barn borde vaccineras med beprövad vaccin teknik som tex novavax o inte utsättas för Pfizer experiment.

Finns inga tecken som tyder på att det skulle vara farligare för barn.
Citera
2022-02-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Faktum är att fler och fler barn under 12 år (som är gränsen för att få vaccin i Sverige) läggs in på sjukhus med Omicron nu. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om den saken...
Nej du och Imbilden verkar fortfarande överväga att spendera miljarder per dag på omfattande skolstängning för att eventuellt i närtid rädda någon enstaka 90+ på ålderdomshemmet från att öppna pärleporten några månader för tidigt. Samtidigt har i princip alla andra har lagt Covid bakom sig. Ni två framstår som två ganska sorliga och tragikomiska personer..

Tur att resten av Sverige inte bryr sig ett skit om vad ni två tror och tycker i frågan.
Citera
2022-02-18, 08:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej du och Imbilden verkar fortfarande överväga att spendera miljarder per dag på omfattande skolstängning för att eventuellt i närtid rädda någon enstaka 90+ på ålderdomshemmet från att öppna pärleporten några månader för tidigt. Samtidigt har i princip alla andra har lagt Covid bakom sig. Ni två framstår som två ganska sorliga och tragikomiska personer..

Tur att resten av Sverige inte bryr sig ett skit om vad ni två tror och tycker i frågan.

Jag skrev att en massa barn faktiskt ligger på sjukhus för covid-19 nu. Titta själv på Socialstyrelsens hemsida! Och när barn läggs in på sjukhus, då är det ganska allvarligt. Mina barn har aldrig legat på sjukhus. Man förväntas sköta dem själv hemma, så länge som det bara går.
Citera
2022-02-18, 08:42
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Fast novovax rekommenderas för personer över 18 år?
https://www.lakemedelsvarlden.se/gront-ljus-i-eu-for-novavax-vaccin-mot-covid-19/
Citera
2022-02-18, 08:43
Medlem
dusugermers avatar
Citat:

Men det hen säger är - din ilska till trots - fakta. Barn verkar just nu råka ganska illa ut.
Citera
2022-02-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skrev att en massa barn faktiskt ligger på sjukhus för covid-19 nu. Titta själv på Socialstyrelsens hemsida! Och när barn läggs in på sjukhus, då är det ganska allvarligt. Mina barn har aldrig legat på sjukhus. Man förväntas sköta dem själv hemma, så länge som det bara går.
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Men det hen säger är - din ilska till trots - fakta. Barn verkar just nu råka ganska illa ut.
Haha, nej är inte arg
Vi har haft en massiv smittspridning senaste månaderna, inte minst bland barn, så självklart finns det barn på sjukhus med Covid. Samt 24st barn med C19 i kroppen på IVA. Men faktum kvarstår; Omikronsnuvan är fullständigt ofarlig för barn.

Ps. När jag enligt tips kollade Socialstyrelsen hittade jag istället, av en slump, ett lästips till er och Imbilden. https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2021-1-7155.pdf
Senast redigerad av jerka11 2022-02-18 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in