2022-02-18, 01:59
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
"tror"

Nu finns de dokumenterade i vilket fall och fler i omgivningen vet vilka de är.

Ett barn som blir våldtaget kommer få leva med omfattande trauma livet ut. Därigenom har de räddat liv ur fler perspektiv.

Spelar det verkligen någon roll att omgivningen vet vilka de är? Som någon skrev längre upp så lär de tjejer som dessa män ha chans att träffa vara trasiga tjejer som kommer att knulla dem i utbyte mot något. Då kvittar det väl att omgivningen känner till deras sexuella preferenser. Man kan ju lika gärna argumentera att Dumpen funkar som en anslagstavla för unga tjejer som vill träffa äldre män för sex i utbyte mot pengar/tjänster/varor.

Grejen är just den att du också bara "tror" att de räddat liv men förrän vi vet svart på vitt så går det inte att hävda med bestämdhet att de räddat ett enda liv. Eller så är det jag som missat att det kanske har trätt fram en tjej som har berättat att hon var på väg att träffa Brian för att mysa på hans IBS-mage medan han spelar ukulele men ställde in i sista stund när han dök upp på Dumpen.
Citera
2022-02-18, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
"tror"

Nu finns de dokumenterade i vilket fall och fler i omgivningen vet vilka de är.

Ett barn som blir våldtaget kommer få leva med omfattande trauma livet ut. Därigenom har de räddat liv ur fler perspektiv.

Ah, jag borde ha skrivit "garanterat" följt av spekulationer som du gjorde istället för "tror" så hade det fått tyngd. Och ja, jag är helt för att det dokumenteras. Jag är helt för att de ses som paria och att alla vet vilka de är. Att det skulle få dem att sluta tror jag däremot inte en sekund på.
Citera
2022-02-18, 03:05
Medlem
Jag känner lite blandat, vissa av dom förtjänar det helt klart. Mannen som runkade i bilen förtjänade det nog mest, man bara såg vilken ond pervers människa han var. Och sådana människor älskar jag se hängas ut.

Sen finns det fall där Dumpen tillämpat ”brottsprovokation” av yttersta grad. Man har verkligen tvingat fram orden och träffarna av vissa män. Detta anser jag inte är okej.

Sen att Sara och Sjöberg på något sätt gör detta för att hjälpa barn är 90 procent skitsnack. Det är lite som när staten tar skatt på påsar för att vi i lilla utvecklade Sverige på något sätt skulle vara miljöfarliga. Det är bara ett legitimt skäl för att håva in cashen. Om nu dom vill hjälpa barn så mycket, varför bidrar dom inte med pengar eller liknande?

Sen är det en sak som för mig är jävligt oklar, rättare sagt ett beteende. Varför slår ingen ner dom? Tänk er att ni lever i någorlunda ordnade förhållanden med massa nära och kära. Sen kommer en subba och lurar dig och kommer snart att totalt förstöra ditt liv. Istället för att slå ner dom och ta kameran eller något så stannar dom och diskuterar eller springer iväg haha konstigt beteende
Citera
2022-02-18, 03:19
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manellermus
Sen att Sara och Sjöberg på något sätt gör detta för att hjälpa barn är 90 procent skitsnack. Det är lite som när staten tar skatt på påsar för att vi i lilla utvecklade Sverige på något sätt skulle vara miljöfarliga. Det är bara ett legitimt skäl för att håva in cashen. Om nu dom vill hjälpa barn så mycket, varför bidrar dom inte med pengar eller liknande?

Hur kom du fram till den slutsatsen?

De bidrar med pengar och vad spelar det för roll?

Tycker du att världen skulle vara en bättre plats utan dem. Vad försöker du säga?
Citera
2022-02-18, 03:21
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manellermus
Jag känner lite blandat, vissa av dom förtjänar det helt klart. Mannen som runkade i bilen förtjänade det nog mest, man bara såg vilken ond pervers människa han var. Och sådana människor älskar jag se hängas ut.

Ja han var en av få som förtjänade det, eftersom att han är dömd sen innan för liknande brottslighet.

Allt handlar enbart om cash för Dumpens del, dom är inte där för barnens skull, det är bara en täckmantel.
Dom är där för dom gjort en affärsverksamhet av att hänga ut män med grova fantasier/tankebrott vilket inte är brottsligt i Sverige.

Att hänga ut folk även om det är sant är förtal så som Dumpen gör, och det är bara en tidsfråga innan detta prövas rättsligt.
Citera
2022-02-18, 03:22
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Allt handlar enbart om cash för Dumpens del, dom är inte där för barnens skull, det är bara en täckmantel.
Dom är där för dom gjort en affärsverksamhet av att hänga ut män med grova fantasier/tankebrott vilket inte är brottsligt i Sverige.

Nej det stämmer inte.
Är du rädd? Hehe.
Citera
2022-02-18, 03:31
Medlem
Jag stödjer det dumpen gör helt och hållet men tycker ni också att de bör ”lura”/ utge sig för att vara en mamma som sedan ska erbjuda sin dotter att våldtas eller bara hålla sig till 14 åriga småtjejer som pedofilerna kontaktar först på egen hand? Det är ju en viss skillnad tänker jag
Citera
2022-02-18, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
Ärligt talat är det en del som faktiskt tänker på barns välbefinnande (ingen godhetsapostel här). Jag tar alltid de svagas parti men här ser jag inte att det finns någon svag part att ta parti för.
Tvärtom ser jag Sjöberg, Sara och hela drevet bakom Dumpen som starka och onda som ställer till med mycket lidande till ingen nytta för barn.

Små barn och utsatta ungdomar som inte har någon att lita på eller ty sig till - sådana tar jag parti för - men inte någon fiktiv som skriver; ska vi knulla, får jag se din kuk - och det även om det på riktigt skulle vara minderåriga.
Jag kan aldrig sympatisera med någon som snarare drivs av hat än av välvilja. Även om hatet mot pedofiler måhända är fullt ut befogat ut eget perspektiv.

Pöbelmentaliteten som skapas är en annans sak jag har mycket svårt för att acceptera eller förlika mig med.
Må egotrippade pennalister ställas till svars. Hur mycket av Dumpens swishpengar går till fattiga och sexutnyttjade barn öht

Måtte de jävla svinen och alla som hejar på och sponsrar ställas inför rätta.
Ja stackars peddosar som får lida i onödan. Kanske kan du starta en fond för kränkta pedofiler?
Citera
2022-02-18, 04:19
Medlem
Lysturkens avatar
Första bekräftade självmordet ett faktum! 😁

Det här lever jag gott på hela helgen.

One dooown. One dooown.

Tyvärr var det inte den man hoppades på.
Citera
2022-02-18, 04:32
Medlem
Vem då?
Citera
2022-02-18, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Hur kom du fram till den slutsatsen?

De bidrar med pengar och vad spelar det för roll?

Tycker du att världen skulle vara en bättre plats utan dem. Vad försöker du säga?

Det klart det spelar roll. Dom försörjer sig på hyckleri. Dom får säkert in bra summor. Vad har dom bidragit med ekonomiskt? Går säkert till massa heroin. Men inget till barnorganisationer
Senast redigerad av manellermus 2022-02-18 kl. 04:46.
Citera
2022-02-18, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Första bekräftade självmordet ett faktum! 😁

Det här lever jag gott på hela helgen.

One dooown. One dooown.

Tyvärr var det inte den man hoppades på.

Vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in