Citat:
Ursprungligen postat av
Dominga87
Alltså jag har blivit mer och mer kluven till dumpen. Från att ha avgudat deras initiativ till att bli mer ifrågasättande. Jag tror inte det är rätt sätt att bekämpa pedofili.
Det känns på något sätt fel att hänga ut dessa puckon eftersom de inte begått brott. De var förvisso påväg men ändå. Om vi tänker oss vad sannolikheten att en ful gubbe träffar ett barn via nätet på det sättet är väl mindre troligt än de som söker sig till barn irl, alltså via skolor och ställen där man är i kontakt med barn. För min del blev jag utsatt av en 65åring via en basar i kyrkan. Jag har dessutom haft en massa äckel som kontaktat mig via sociala medier, men där har jag blockat dem och skulle aldrig för mitt liv få för mig att träffa någon av dem. Däremot att en gubbe i kyrkan tafsade på mig i ett rum när ingen var där kunde jag mindre styra över.
Alltså dessa män som hängts ut på dumpen... Majoriteten av dem ser ju ut som fan, och de tror påriktigt att ett barn vill träffa dem för sex. De är liksom rakt på sak och fattar inte hur blåsta de blivit. Jag har svårt att tro att någon av dem skulle få igenom ett riktigt brott. Jag har svårt att tro att de med tvång faktiskt skulle ge sig på ett barn. Här har de handlat i tron om att känslorna varit ömsesidiga. De är onekligen intellektuellt nedsatta. En riktig pedofil med onda intentioner söker sig till fysiska platser där barn finns, och slår till när ingen anar.
Detta med mannen som suiciderat var onödigt. Han har med största sannolikhet aldrig ens rört ett barn. Jag tycker att de som ska hängas ut till allmän beskådan är dömda pedofiler. De män på dumpen borde åtminstone blivit varnade av Patrik och Sara "försöker du kontakta ett barn igen så hänger vi ut dig på dumpen.se,kontaktar dina anhöriga och jobb". Bara att bli konfronterad till en början är pinsamt och avskräckande nog.
Fast det man absolut inte får glömma bort är att alla dessa män, helt utan undantag, har en sak gemensamt: de dök upp för att träffa barn i sexuellt syfte. Många av dem kan verka bakom flötet som tror sig kunna få ihop det med unga tjejer, men precis som Sara påpekade i senaste avsnittet av podden så finns det trasiga tjejer som erbjuder sina kroppar i utbyte mot andra saker. Må det vara bekräftelse, pengar, cigaretter, alkohol eller narkotika.
Dessa tjejer existerar helt uppenbart, annars hade dessa män aldrig fått för sig att dyka upp. Och eftersom de tog det steget att faktiskt dyka upp på platsen för att träffa ett barn i sexuellt syfte så kan vi väl inte påstå att de med största sannolikhet aldrig rört något barn? Isåfall har ju alla dessa män maximal otur som blir påkomna första gången de ger sig på detta. Det är samma sak med sexköpare och hela bunten, det är alltid samma visa om att det absolut är den första gången. Det håller ju inte.
Pedofili är en störning, det är inte som vilken läggning som helst. Vissa lyckas hålla sina fantasier i huvudet, men de som går så långt att de faktiskt försöker ligga med barn har gått så långt att det blivit en besatthet. De spenderar många timmar varje dag på att onanera och planlägga sätt att förgripa sig på barn. Vi normala kan ju göra en massa stimulerande saker varje dag utan att sex tar över tankarna, men så är det inte med pedofiler. Se bara på Patriks tränare Viljo som sökte sig till föreningar fulla av unga pojkar, raggade upp samt förlovade sig med Patriks mamma endast för att få vara nära Patrik på heltid (han hade inte sexuellt umgänge med henne och kom med dåliga ursäkter som förklaring), reste runt med sin kamera och hade en absurd mängd bilder som ingen fick se osv osv. Han la upp sitt liv efter sin sexualitet (läs: störning), inte tvärtom som vi normala gör.
Sen kan jag absolut hålla med dig om att Dumpens format behöver förbättras nämnvärt för att verksamheten ska hålla sig vettig och konstruktiv. Det finns mycket att ifrågasätta.